9. jan 2012 Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Overraskende service {{forumTopicSubject}}
Nå som nogen ved så har jeg kæmper sammen med Tøsen en brav kamp for at komme urinvejsproblemer til livs..
Det viser sig at Tøsen er en kat der ikke er helt nem, hvad angår foder, hvilket nok ikke overraskede mig
Nå men det viser sig altså at Hills Metabolic trods det har været godt for Tøsens vægttab ikke er det rette foder for min store baby Tøsen er åbenbart en kat der har et stort behov for at fodret indeholder noget der forebygger urinvejssten/ krystaller, ellers får hun problemer..
Jeg kunne vælge at gå tilbage på Royal Canin Female, men min dyrlæge er stoppet med at forhandle Royal Canin, dette stopper min nu ikke i at kunne købe det, men jeg har jo også oplevet blærebetændelse på det foder, så måske var det bare tid for at sadle om..
Min dyrlæge er så fornyligt begyndt at forhandle et nyt produkt det hedder Vet Complex og bliver fremstillet af Virbac (dem som også fremstiller tandbørster osv. til dyr)
Det ser umiddelbart fint ud, måske en tand bedre i sammensætningen end RC, men plusset er at det er billigere end både RC og Hills de har noget specielt beregnet til katte med tendens til urinvejsproblemer, altså noget der forebygger..
Jeg fik fra dyrlægen en masse prøveposer med hjem i tirsdags, for at se om mine katte kunne lide det, de er lidt kræsne, men selv den variant med fisk var de vilde med, min kan ellers ikke lide noget med fisk
Min skuffelse over produkter var kun at trods man havde valgt at pellet (foderpiller) størrelserne og formerne er forskellige i posen, så er de stadig meget små, så små at Tøsen bare sluger dem, det ærgre mig rigtig meget, så jeg vælger at gå ind på firmaets hjemmeside og læse om produktet og ser så at man kan skrive til dem..
Jeg er en person der har den holdning at hvis man intet siger så får man intet ændret, så jeg vælger at skrive en mail til firmaet, fortæller om min mulighed til at skulle skifte over på produktet, men at jeg til min ærgrelse opdager de meget små pellets størrelser og om de måske vil i fremtiden overveje at lave en variant til store katte. Jeg nævner selvfølgelig at indtil videre så betyder det jo nok at jeg vil blande 2 produkter for at opnå hvad der er bedst for min kat..
Min forventning til min mail er en standard mail retur fra firmaet hvor der måske står at de vil tage mit forslag op til overvejelse næste gang de skal forbedre produktet..
Men stor var min overraskelse da jeg om aftenen blev ringet op af en konsulent fra formaet, hun havde læst min mail og ville jo selvfølgelig anbefale at jeg ikke blandede med et andet produkt, det skal hun jo sige, nå men vi snakke frem og tilbage, og jeg fortalte jo så at min kat har et behov for at den via sit foder bliver tilgodeset på flere punkter:
1. Hun er overvægtig, så der må ikke være for meget fedt i, men det må heller ikke være light da hun så er sulten hele tiden, og jeg nægter at have en sulten kat.
2. Fodret skal tilgodese hendes problem med urinvejene, så det skal forebygge mod krystaller..
3. Min kat har problemer med løse knæled og i risikogruppen for at udvikle gigt, så hun skal have noget der hjælper led og knogler m.m.
4. hun har det med at få problemer med hårboller, så fodret skal også have noget anti-hårbolle ting i det..
Puhh ha ja så kunne hun jo godt se at min kat ikke var helt nem, min kat var som hun udtrykte det komplex , så hun spurgte om hun måtte vende tilbage til mig for hun ville godt undersøge sagen lidt mere..
Jo jo da hun var da velkommen, hun skulle så på kursus hele onsdagen så hun vidste ikke helt om hun nåede at ringe der, det gjore ikke mig noget om hun først ringede torsdag, så vi blev blot enige om at hun vendte tilbage når hun havde fundet ud af mere, jeg havde jo stadig ikke forventet mig en sådan respons på en uskyldig mail, så jeg var paf :D
Nå men hun ringede så tilbage til mig i går torsdag, hun havde snakket med den dyrlæge de har i huset, som er med til at udvikle produktet, og sørme om hun ikke også havde ringet til min egen dyrlæge for at få alle fakta om min kat, i samråd med firmaets dyrlæge, min egen dyrlæge og hvad de havde af fakta om produktet og min kat, så mente de at jeg skulle forsøge mig med at prøve Vet Complex urology, det tilgodeså de fleste af min kats problemer, dog ikke den med led, men det har jeg jo muligheden for at give som ekstra tilskud, så det er fint med mig..
Næste overraskelse er så at på Slagelse Dyrehospital står nu en pose med Virac Vet Complex urology og venter på mig til 50% og ikke nok med det der står også en aktivitets skål så hun skal arbejde for at få fat i maden, som jeg får ganske gratis..
De må man skisme da indrømme at det er service, jeg havde intet forventet og havde besluttet at prøve produktet, særligt fordi begge mine katte er vilde med det, Smilla skal nu godt nok lige æde sig igennem 10 kg Royal Canin først, men når det er slut og jeg erfarer at Virbac er godt for mine katte, så ryger de begge over på det..
Jeg ville blot dele min super oplevelse af et firma med jer, om i syntes om fodret eller ej er underordnet, det var nu denne super oplevelse fra et firma til en privat person pga. en mail jeg er så super positiv over :D
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
Ej, hvor godt og sikker en fin service du har fået, bare der var lidt flere at den slags
apr 2014
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/specific_vaadfoder
jan 2012
Tak for linket, men indtil videre kører jeg blot på tørfoder der forebygger og så almindeligt vådfoder uden korn og sukker med ekstra vand på..
Hun har faktisk ikke problemer med urinvejene så længe hun får tørfoder der forebygger og så ellers ikke bliver stresset, der har været så mange ting dette år, som jeg tror er årsagen og så det at Metabolic ikke forebyggede, så jeg har besluttet mig for at prøve det her nye foder i 3 mdr. g så ser jeg hvad status er og genvurdere til den tid
apr 2014
Det var nu også bare så du var orienteret om at der var kommet noget nyt, der måske kunne bruges, hvis det andet ikke virkede
jan 2012
Heldigvis er Tøsen jo slet ikke påvirket på nogen måde, hun går glad omkring med halen i sky, hun har aldrig været mere tilfreds og aktiv end lige nu, så det er jo fantastisk.
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 255
Fedt at der er nogle som tager sig tid, til at læse mailene, researche og samtidig give så flot en service Det tager jeg virkelig hatten af for
Der er er ordsprog "den som ikke åbner munden, åbner pungen", og det synes jeg passer rigtig godt her
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jan 2012
Har været oppe og hente fodret, og gav 64,5 kr for 1,5 kg foder, så det er jo også et ret billigt foder i forhold til mange andre mærker, så nu håber jeg sådan set bare at Tøsen fungere på det og det kan hjælpe hende med urinvejene så vi ikke skal den mølle igennem oftere
Fodersammensætningen ligner meget Royal Canin, men så er der lige nogle ting i som der ikke er i RC..
Bla. artiskok som skulle have en positiv indvirkning på urinen, så det håber jeg passer
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 76 Katte: 5 Emner: 112 Svar: 683
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jan 2012
Der står fjerkræ, så ja det er der nok en risiko for, og pillerne er coated i andefedt, så det er nok alligevel et foder for en kat med allergi for kylling, for selv den variant med fisk har jeg forstået er coated i andefedt..
okt 2006
jan 2012
http://www.virbac.dk/home/hund-og-kat/vet-complex-foder/foder-til-kat.html
Det er et forholdsvis nyt produkt, så mon ikke der kommer flere og flere forhandlere..
okt 2006
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
jan 2012
Men du kan jo gøre som jeg gjore og skrive en mail og spørge om hvilken kød der er i fodret..
Overraskende service