19. jan 2014 Følger: 16 Følgere: 427 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
Han keder sig! {{forumTopicSubject}}
Hej KG Endnu engang har jeg brug for jeres hjælp
Jeg har Milo, som jeg fik i januar i år og han er nu her lige lidt over et år. Mig og min kæreste er ved at være lidt træt af ham nogen nætter. Fordi Milo han keder sig om natten og det går ud over vores nattesøvn, desværre. Så har brug for noget hjælp til hvad vi kan gøre.
Han har tørkost stående hele tiden og han får Arion til neutraliseret katten og funger fint på det. Han får fra tid til anden råt kød og han får LUX vådfodre 2 gange om dagen morgen og aften lige inden vi går i seng. Han har 2 kradsetræer (et stort og et lille), stående forskellige steder i lejligheden.
Jeg synes selv vi aktiverer ham utrolig godt og leger dagligt med ham også om aftenen inden vi går i seng. Men jeg tro simpelthen at han mangler udfordringer.
Det er ikke muligt med en kat mere eller ude areal til brug om natten. Vi har prøvet at ignorer ham når han begynder på at larme og vil have vores opmærksomhed. Det virker heller ikke for os.
Jeg har overvejet at vende ham til at komme udenfor i sele for at han får stimuleret hans sanser på en anden måde. Jeg har også overvejet at klik træne ham(dog ved jeg ikke hvordan man gør og det vil blive en udfordring).
Så kære KG og katte glade venner. Hvad kan vi gøre for at vores nattesøvn ikke bliver ødelagt hele tiden?
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 427 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
jun 2011
jun 2011
jan 2014
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Ej pjat det styrer i jo selv..
Om han keder sig kan jeg være i tvivl om, han er jo lige nu i lømmelalderen og det betyder også at han afprøver grænser, og den grænse han helst vil forsøge at overskride er opmærksomhed 24/ 7..
Jeg syntes Judiths forslag om gemmelege er super, her i huset syntes Smilla det er super sjovt at løbe efter hendes tørpiller når vi kaster dem, og det sker jo at den pille ryger ind under et eller andet møbel, så glemmer hun alt om den i øjeblikket, men så om aftenen eller dagen efter så får hun færden af den og så bruger hun en masse energi og er ved at vælte møbler m.m. for at få fat i den sølle pille, sjovt at se på og hun for brugt nogle sanser og noget energi :D
Jeg syntes også at gåture med sele kunne være en ide, men problemet kan jo så være om du er med på at tilfredsstille Milos behov, for det kan godt være at du ikke behøver ud med ham hver dag, men det kan også være at det bliver nødvendigt, det afhænger af hvad hans behov bliver..
Det kan jo være super svært at finde et stykke legetøj som bare er hittet, men finder du sådan et, så kan du måske prøve at han kun får det stykke legetøj om natten (altså når i går i seng) men om det er nok til at tilfredsstille hans behov???
Generelt så tror jeg at hans rastløshed har noget med hans alder at gøre, og det eneste der for alvor vil aflede ham her og nu er nok en legekammerat, men med tiden vil han falde til ro igen, og lade jer sove hele natten..
En lille historie fra mig..
Smilla sover jo som nogle ved ikke sammen med mig men alene i stuen, men det er sådan at med jævne mellemrum så får vi besøg af en kammerat fra Jylland og så sover han i stuen sammen med Smilla, han fortalte mig i starten da Smilla var fra 6mdr til 1/ 1,5 år at da vandrede hun rundt på ham om natten for at få lidt opmærksomhed, særligt omkring kl 4-5 om morgenen, nu sover han ret tungt så det generede ham ikke det store, men nu er Smilla blevet 2 år, ja faktisk 2,5 år, og her sidst han var her (og også i foråret da han sov her) da fortalte han at nu lagde hun sig bare hos ham og sov, indtil han begyndte at forsøge at vende sig så gik hun ned og lagde sig et andet sted, så kunne hun måske komme igen senere og lægge sig hos ham, men hun lagde sig nu til at sove hos ham i stedet for at gå rundt på ham for at få opmærksomhed..
Det jeg vil sige med historien er at kattene falder til ro og finder vores døgnrytme efterhånden som de bliver ældre, så hav tålmodighed
Undskyld det lange indlæg
jan 2014
Det med gåturer der er jeg også bange for det bliver noget han vil hverdag og det er ikke noget jeg har tid til hver dag lige i øjeblikket. Men jeg har en gang haft ham med nede i den lille indhegnede have vi har til boligblokken. Jeg tro han vil kunne vænnes til det men det tager tid.
Hans ynglings legetøj, er drillepinden bird! Så den kan han ikke rigtigt have for sig selv om natte tro hvis jeg skulle finde et legetøj der bare hitter så skal det være en ren fjer bold da han er helt vild med fjer
Men ellers snakkede vi om vi vil prøve det med gemme leg han har nogen aktiverings legetøj som jeg også kan bruge til det også tro jeg. Vi prøver det i aften og ser hvad der sker med det.
Hvis det ikke virker, ja så må vi vel bare have tålmodighed og håbe på han falder til ro med tiden
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
men ellers prøv at have noget legetøj som KUN er fremme om aftenen/natten. Prøv at brug en ½-1 timer hver aften hvor han virkelig får pulsen op. ikke bare at I leger med ham, men han skal gøre rigtig træt. Gerne så han virkelig puster
nye legetøj:
http://www.petworld.dk/kattelegetoej/trixie-cat-toy-med-motor
Har den selv og den er altså rigtig sjov
http://www.petworld.dk/kattelegetoej/trixie-turbinemus
også rigtig sjov
hvad med baldrianlegetøj ? er det noget for ham? altså ikke bare kattenip men baldrian. Oftes bliver de meget trætte af at lege med det - man kan jo som menneske købe baldrianpiller til at sove på. Fåes bla hos jekas
Men jeg kan da trøste jer med at han bliver heldigvis ældre og derfor ændre hans aktivitsniveua også. Har selv en på 1 år og allerede nu kan vi godt mærke at han er blevet lidt ældre,
jan 2014
Han har en altan som han også bruger flittigt, som er kattesikret. Men der kan han ikke være ude om natten da det kræver vi lukker ham ud og ind. Inden mulighed for en kattelem da det er ren glas ud til altanen
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
det var mere om han kunne være ude nogle flere timer om dagen så han bliver mere træt
jan 2014
Han kommer ud når han selv vil ud. Ud over aften da jeg ikke føler vi kan holde ordentlig øje med ham derude, da der er utrolig mørkt på altanen og Milo er trodsalt en sort kat Så han er ret svær at holde øje med Men ellers kommer han nogen gange ud lige inden vi går i seng da min kæreste går derud sammen med ham og børster tænder
jan 2014
jan 2012
Det at han var ude om aftenen kunne måske trætte ham ekstra til natten da der jo er en masse lyde og dufte sent om aftenen, lige noget for en kat der skal bruge alle sine sanser..
At han ikke i nat har været så god til at finde sine godbidder, det er nok ikke helt unormalt, han skal jo lige lære det, det er jo en øvelse han ikke har prøvet før
Men da dejligt i fik lov at sove helt til kl 8 :D :D børnefamilier ville juble hvis de var jer :P
jan 2014
Vi må da håbe han finder ud af at finde godbidderne med tiden Håber han kan lade os sove igen imorgen hvor jeg har en fri dag
jan 2012
Held og lykke med nattesøvnen i nat :P
jan 2014
Jeg håber det kan lad sig gøre. Vi skal bare lige finde en måde at få strøm derud på også skal vi have købt noget lys derud til hvis det er
jan 2012
http://www.harald-nyborg.dk/p8681/campinglampe-24led
Altså som start, jeg havde en noget lignende da jeg nær havde brændt huset af og mistede strømmen op til mit værelse på 1. sal, indtil elektrikeren fik fixet strømmen, det fungerede fint og giver godt lys..
(det behøver jo ikke at være den, men noget lignende det handler om at sætte de små grå i gang) :D
jan 2014
Heidi du er bare en fantastisk hjælp hver gang man ha brug for det
jan 2012
Du ved nød lærer nøgen kvinde at spinde :D :D
Jeg er god til at finde hovsaløsninger, min fantasi fejler nemlig ikke noget, så jeg ser muligheder alle vegne, det er ikke altid de smukkeste løsninger jeg finder, men brugbare det er de som regel :D :D
jan 2014
jan 2012
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
Jeg kommer såmænd bare en håndfuld godbidder i flasken og sætter låget på igen, så kan katten bruge op til 10 minutter på at få indholdet ud. Måske det vil virke!
Hvis Milo er indekat, så vil jeg tilslutte mig de mange, der har foreslået gåture i seletøj. Men sæt ca. en ½ time af inden sengetid til det, og kombiner med leg eller aktiveringslegetøj, så katten bliver træt.
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 255
Jeg købte laseren på Zooplus til 20 kr.
jan 2014
Men det med Godbidderne virker, plus leger ham gerne træt inden vi går i seng og de sidste på nætter har han ladet os sove, eller i hvertfald til klokken 9
aug 2014
Men nu er det ikke sådan at jeg har gjort dem svimle eller noget, jeg har bare fået dem til at løbe rundt efter den De har aldrig fået laser lyset mod ansigtet.
Men katte er jo rutine dyr, så når man først har fundet en god rutine som virker, så tror jeg at det nok skal gå
Nu må jeg også finde en ny måde og få deres krudt brugt på
jan 2014
aug 2014
jan 2012
feb 2010
Følger: 1 Katte: 2 Svar: 2
jan 2014
jan 2012
jan 2014
jan 2012
Så håber jeg det også vil hjælpe på at han ikke bliver så rastløs om natten/ morgenen at han vækker jer
Husk nu ikke at vænne ham til at i står op tidligt om morgenen og lukker ham ud på altanen, for så skal han nok finde måder at vække jer på
jan 2014
Han keder sig!