Kat og højbed i haven {{forumTopicSubject}}
Jeg har i sommeren anlagt et højbed i haven, fordi vi omsider er flyttet et sted hen hvor der er plads til en lille smule have.
Det betyder jo at der er masser af lækkert blødt jord, som er lige til at skide i, hvis man er en kat.
Det havde som sådan ikke været et problem om min kat gødede planterne, hvis det ikke var fordi han graver en masse små planter op, og knækker en masse andre.
Igår forsøgte jeg at sætte et lille hegn op (da det jo er et højbed, er den i forvejen hævet 50-70cm over jorden), og jeg havde revet og jævnet jorden helt ud. I dag kunne jeg se at han alligevel havde fundet en vej derop.
Jeg er ved at være lidt træt af det, og han virker ret ligeglad med om jeg skælder ud når jeg kan se han er på vej derhen - han gør det bare igen senere.
Findes der nogen måder at beskytte sit højbed for kattelort på? Jeg ved der findes nogen planter katte ikke kan lide, men jeg leder mest efter en her-og-nu løsning.
apr 2013
Svar: 32
feb 2005
Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 29 Svar: 67
Så nu har jeg sat nogen pinde op. Kunne være man også skulle prøve at vikle nogen snore omkring
Har også fået vandet det hele med vand med en del tetræs olie i, fordi han ikke kan fordrage lugten. Jeg håber bare planterne kan tåle det.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Hvis det er et bed du skal så i, ville jeg lave et højt netlåg til bedet, lidt ligesom en mistbænk bare med net.
feb 2005
De ser virkelig ud til at hygge sig
Jeg ved ikke om net er en mulighed pt, for jeg har nogen meget høje tomatplanter til at stå. Så skulle jeg i hvert fald klippe uden om dem, tror jeg
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg har også læst at hvis man kommer flis oven på jorden så gider kattene ikke grave i det..
maj 2012
Jeg havde både træer ( små) og buske + statuer og fiberduen blev lagt rundt om. Men til planter der skal spises ville jeg lave bur løsningen, både mod graverri og katte hår mm.
Ja jeg havde så græs i en krukke jeg har nemlig kun 30m2 have, jeg har så fået et lille stykke med græs nu.
maj 2012
jan 2012
feb 2005
Tror desværre ikke træflis holder ham væk. Der er en fælles gård bag ved vores have, med et lille buske bed hvor de lige har lagt ny træflis om, og det er han nu ikke ked af at skide i
Men det er helt okay med mig! For så har han da trods alt et andet toilet, når han ikke kan få lov til at bruge mit bed
jan 2012
Kat og højbed i haven