{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.414 visninger | Oprettet:

Kat og højbed i haven {{forumTopicSubject}}

Jeg har i sommeren anlagt et højbed i haven, fordi vi omsider er flyttet et sted hen hvor der er plads til en lille smule have.
Det betyder jo at der er masser af lækkert blødt jord, som er lige til at skide i, hvis man er en kat.
Det havde som sådan ikke været et problem om min kat gødede planterne, hvis det ikke var fordi han graver en masse små planter op, og knækker en masse andre.

Igår forsøgte jeg at sætte et lille hegn op (da det jo er et højbed, er den i forvejen hævet 50-70cm over jorden), og jeg havde revet og jævnet jorden helt ud. I dag kunne jeg se at han alligevel havde fundet en vej derop.

Jeg er ved at være lidt træt af det, og han virker ret ligeglad med om jeg skælder ud når jeg kan se han er på vej derhen - han gør det bare igen senere.

Findes der nogen måder at beskytte sit højbed for kattelort på? Jeg ved der findes nogen planter katte ikke kan lide, men jeg leder mest efter en her-og-nu løsning.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat og højbed i haven
  • Lise K
    Lise K Tilmeldt:
    apr 2013

Svar: 32
    #1   2. okt 2014 Vi har simpelthen net over vores højbede i foråret - både pga af kattene, som tror at det er guds gave til små trængende katte - og pga fugle og andet godtfolk som er glade for spisebordet smiley Man kan også sætte masser af små bambuspine i jorden - tæt nok til at kattene har svært ved at komme udenom og det derfor ikke er så spændende. Den sidste mulighed er at trække tynde snore på kryds og tværs - dem kan kattene ikke li' at skulle igennem. Men at forklare kattene at de ikke må? Glem det smiley

• #2   2. okt 2014 Tak! Jeg søgte også lidt på nettet om det (men de fleste sider handler jo om at kattene generelt ikke må være i haven - det må han jo godt, bare ikke lige højbedet) og læste om det med pindende.
    Så nu har jeg sat nogen pinde op. Kunne være man også skulle prøve at vikle nogen snore omkring smiley
    Har også fået vandet det hele med vand med en del tetræs olie i, fordi han ikke kan fordrage lugten. Jeg håber bare planterne kan tåle det.

• #3   2. okt 2014 Sikke et held har jeg ikke det problem længere smiley da jeg fik Manne i sin tid, gravede han så man skulle tro jeg havde hund smiley det stoppede jeg med fiberdug og granitskærver omkring planterne smiley og det så faktisk pænt ud og der var ikke meget pillearbejde.
    Hvis det er et bed du skal så i, ville jeg lave et højt netlåg til bedet, lidt ligesom en mistbænk bare med net.

profilbillede
  • #4   2. okt 2014 #3
    De ser virkelig ud til at hygge sig smiley

Jeg ved ikke om net er en mulighed pt, for jeg har nogen meget høje tomatplanter til at stå. Så skulle jeg i hvert fald klippe uden om dem, tror jeg

• #5   2. okt 2014 Jeg har læst noget om at katte vist ikke kan lide kanel, så det kunne man drysse i jorden..

Jeg har også læst at hvis man kommer flis oven på jorden så gider kattene ikke grave i det..

• #6   2. okt 2014 Ja de hygger smiley der er næsten altid læ i det bed, og skindet solen er det en dejlig plads.

Jeg havde både træer ( små) og buske + statuer og fiberduen blev lagt rundt om. Men til planter der skal spises ville jeg lave bur løsningen, både mod graverri og katte hår mm.
    Ja jeg havde så græs i en krukke smiley jeg har nemlig kun 30m2 have, jeg har så fået et lille stykke med græs nu.

profilbillede
  • #7   2. okt 2014 Flis smiley uuuuha nej, det har min nabo og han har nærmest hele kvarterets katte på besøg for at tisse og sk*** smiley han har nu lagt net ud på jorden så de ikke kan skrabe.

• #8   2. okt 2014 Ja ok så virker flis ikke smiley det må være en fejl info et sted jeg har læst smiley smiley

• #9   2. okt 2014 #5
    Tror desværre ikke træflis holder ham væk. Der er en fælles gård bag ved vores have, med et lille buske bed hvor de lige har lagt ny træflis om, og det er han nu ikke ked af at skide i smiley
    Men det er helt okay med mig! For så har han da trods alt et andet toilet, når han ikke kan få lov til at bruge mit bed smiley

• #10   2. okt 2014 smiley smiley

Kommentér på:
Kat og højbed i haven

Annonce