2.062 visninger
|
Oprettet:
Bar plet efter loppekur {{forumTopicSubject}}
Hej alle søger lidt gode råd til min kat Pelle der får sår og bare pletter i nakken efter loppekur nogle der har prøvet det før eller kender til nogle råd
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
Freja - jeg vil dog tro din kat er allergisk, og du derfor er nødt til at prøve dig frem med nogle andre loppemidler, indtil du finder noget der genere katten mindst muligt.
Jeg har personligt en mand der ikke kan tåle Panodil, men han tåler andre mærker af smertestillende der indeholder næsten de samme ting.
Selv kan jeg ikke tåle limen på plaster - ligegyldigt hvilke mærke der er snak om. Jeg kan i en periode på et par dage - bruge den helt almindelige plaster - den med filt på - da min hud er i mindst mulig kontakt med lim - hvilke forsinker en en allergisk reaktion, når jeg samtidigt skifter plasteren ud med en forbinding, når jeg kommer hjem fra abejde.
Det er noget lignende du er ude i Freja, du må prøve dig frem, til du finder den loppekur der fremkalder færrest mulige bireaktioner hos din kat.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Jeg behandler med Frontline og Activyl og så omgivelserne hvis jeg finder bare en loppe. Frontline og Activyl kan også give pletter så vidt jeg husker fra sedlen i pakken. Men du kan da prøve et andet produkt og se om det tåles bedre. Ved forsøg med f.eks Activyl var der er vis procent del af kattene der kunne få bare pletter . jeg kender ikke andre midler så jeg ved ikke om Advantage kan give bare pletter. http://www.kattens-vaern.dk/?side=319&highlight=plet . Jeg ved der har været problemer hos hunde ved brug af Bayvantic hvor de tabte pelsen, men kender ikke produktet til katte.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
mar 2014
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Der findes nogle langtidsvirkende midler, som katten får som injektion hos dyrlægen. Har dyrlægen ikke nævnt det som en mulighed?
Hvis der er lopper i hjemmet, så ville jeg ikke vove frontline, man risikerer bare at lopperne formerer sig, mens man går og venter på at den frontlinebehandlede kat kan få et andet middel (der skal jo gå nogle uger imellem behandlinger).
mar 2014
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 17 Katte: 8 Emner: 48 Svar: 673
mine katte få FRONTLINE COMBOVET LOPPE- OG FLÅTMIDDEL og de få kun når jeg finder lopper eller flåt
Bar plet efter loppekur