{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor tisser min kat i Afløbet
  • #1   20. sep 2014 Nej, (men gid jeg havde smiley ) jeg synes da egentlig det er meget smart at spare det grus.

Jeg har hørt om mange katte, der gør det. Jeg ved ikke hvorfor, men måske er det noget med lugten fra afløbet, de forbinder med kattetoilet, eller vil overgå lugten med deres egen lugt og derfor tisser der. Og tisset forsvinder jo nok så bekvemt ;-).

Det kan også være fordi katten har brug for én bakke til pøller og en anden til tis. Så du kunne evt. prøve at anskaffe en ekstra bakke.

• #2   20. sep 2014 Vores tidligere kat gjorde det også engang imellem. Synes også det virkede lidt tosset, men egentlig smart nok smiley smiley

• #3   20. sep 2014 New gjorde det engang. Så det egentlig aldrig som et problem. Det var lidt hyggeligt, for hun gjorde det altid når jeg også sad på toilettet smiley

• #4   20. sep 2014 For det førte kan jeg egentligt ikke rigtig se hvorfor du syntes det er et problem, det er jo i afløbet, hvis hun gjore det på gulvet eller på dit tøj, så kunne jeg forstå det var et problem, men i afløbet gør det jo ingen skade..

Hvorfor tjaa, måske fordi som jeg forstår så har du kun 1 kattebakke og det kan være at din kat ønsker en kattebakke mere så hun har en til tis og en til pøller, det kan også være hun ikke syntes kattebakken er ren nok, gen vil en kattebakke mere løse problemet..

• #5   20. sep 2014 bruger du klor?

• #7   22. sep 2014 Mit problem er at det er sket efter vi er flyttet i en ny lejlighed med hende og det er over et år siden nu og har ikke gjort det før og er startet for en mdr siden. Og det går os ud over mine sko hvilket hun heller aldrig har gjort før. og er prøvet med to kattebakker og det hjælper intet. Og hendes kattebakke bliver gjort ren hverdag og bliver skiftet hver anden dag. Hun fejler ikke noget er sund og rask har lige været til undersøgelse. derfor er det et problem for os!

• #8   22. sep 2014 Er det over et år siden problemet startede eller er det over et år siden i flyttede???

Hun er steriliseret ikke??
    Jeg tænker det er stress betonet, måske feliway eller zylkene/ calm foder vil hjælpe i en periode..

• #9   22. sep 2014 Det er et år siden vi flyttede her til den 1 oktober.

Jo hun er steriliseret, og det er ikke stress hun har lige været ved dyrlægen for at blive tjekket og hun er en sund og rask kat.

• #10   22. sep 2014 Hvordan kan du på baggrund af at katten er tjekket ved dyrlægen sige at katten ikke er stresset?????

• #11   22. sep 2014 Nok fordi jeg har en dyrlæge som har med katte og gøre som har med adfærds problemer og stress at gøre. og hvis du nu læser efter er det ikke hverdag hun gør det! det kommer i perioder. hvor fra der kan gå fra en MDR eller op til et halv år før hun gør det igen!. og har ikke oprettet dette indlæg for at skulle blive disset. man kan ikke kalde dette for et katte galleri. Det er nærmer et Baby galleri efterhånden!

• #12   22. sep 2014 smiley

Jamen når du er så utilfreds med svarene og du har så klog en dyrlæge så spørger du da blot dyrlægen for vi kan jo åbenbart ingenting.... smiley

Jeg står af her, sådan en respons gider jeg ikke finde mig i.... smiley

• #13   22. sep 2014 Fint tror os bare jeg forlade dette for er squ ikke andet ind en børnehave det her

• #14   22. sep 2014 altså der er jo noget galt et eller andet sted

og især når du så skriver at hun er begyndt på dine sko også

det man skal overveje er

gruset: kan katten lide klumpen/ikke-klumpen, med eller uden duft?

bakken: åben/lukket, hvor står den? står den et sted med meget trafik/på badeværelse hvor døren bliver lukket? der er låge i bakken?

regøring: bruger man noget med klor/salmiak ? det opfordere mere til at katten skal bruge det som bakke. sørg for at lugten kommer helt væk når den har tisset - for ellers bliver den ved.

• #15   22. sep 2014 Anja - Du skriver at det er startet for en måned siden - men du skriver også at der kan gå op til et halvt år, før hun gør det igen. Det kan jeg ikke lige få til at give mening. :-S

Når dyrlægen har forstand på adfærdsproblemer, så går jeg ud fra at kattens urin er blevet tjekket (?) Urenlighed <i>kan</i> jo skyldes urinvejslidelse af en art.

Måske er der noget her, du kan bruge.

http://www.catinfo.org/?link=urinarytracthealth

http://www.fabcats.org/owners/flutd/info.html

http://ex-epsilon.slu.se:8080/archive/00000911/01/ExamensarbeteFIC.pdf

http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed

http://www.virumdyreklinik.dk/tips/urenlige_katte.html

(link fjernet)

http://www.faxedyrehospital.dk/Default.aspx?ID=349

http://www.spoergdyrlaegen.dk/katteemner/sygdomme/blaerebetaendelse-flutd-kat

• #16   22. sep 2014 Kattebakken står på badeværelset men når det kun er os der er her står døren åben så der ikke bliver lukket og åbnet hele tiden og hun har en åben katte bakke og , det er lugt fri kattegrus som ikke klumper. det er en taste fejl med et halvt år. og ja Hun Har fået sin urin tjekket og som sagt er der ikke noget sund og rask kat jeg har. og bruger ikke noget med klor eller salminjak i da jeg ikke kan tåle de produkter.

• #17   22. sep 2014 Jeg ville prøve at skifte kattegrus.
    En kat kan godt pludselig beslutte sig for at kattegruset ikke længere er godt nok.

Jeg vil anbefale Klumpende kattesand, da det suger rigtig godt, nemmere at holde rent og holder lugt væk.

Dernæst fejler en god tone intet. Jeg der ingen steder grund til det angreb, som Heidi N fik, hun stolte er spørgsmål for af blive klogere på situationen

• #18   22. sep 2014 Du skriver at det kun sker i perioder, men at det først er for en måned siden det startede. Så hvor ofte sker det da?

Måske er det startet med, at hun ikke lige har syntes bakken var ren nok - ikke-klumpende grus kan jo hurtigt blive mere nasset end klumpende grus. Som Heidi J nævner er hun måske blevet utilfreds med gruset, så evt kan du forsøge med en anden slags grus i en ekstra bakke, og så bruge det grus i plejer i den vanlige bakke.

Hvis bakken er ren, og to bakker ikke hjælper, og hendes urin er testet fri, så overvej alligevel om der kan være et eller andet, der kan have stresset hende. Det behøver såmænd ikke være noget voldsomt, men kan fx være en ny lugt eller nye rutiner i hjemmet.

Feliway kunne også være et forsøg værd.

• #19   22. sep 2014 prøv feliway

jeg ved ikke hvor tit du vasker bakken. Men jeg havde en hunkat som brugte gulvet hvis der gik mere end 14 dage imellem - hun så helst hver uge. Jeg vasker mine bakker af på kanterne hver dag, og så får hele bakken en tur hver 2. uge. ville gøre det tidere men med 7 bakker så er det et større arbejde.

Kommentér på:
Hvorfor tisser min kat i Afløbet

Annonce