hjælp min hundkat tisser over alt {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har 2 katte som er 3 år gamle. En hand kat og en hund kat. Mit problem er hund katten som tisser over alt og når jeg skriver over alt menner jeg over alt. Jeg har gjort alt, prøvet alt. Varet til dyrerlægen, sat en ekstra kattebakke op. Brugt hundrede af kr på dyrt katte grus for at finne ud af om det var det hun ikke kunne lig. jeg gør katte bakken ran 2 gange davlit, mogen og aften. jeg hved ikke hvad jeg mer skal gører. Er der nogen der har et råd der virker. Det er jo nomalt en hand kat der gør det men jeg hved med sikkerhed at det er min hund kat for har sat overvågnings kamera op og taget hine på fast gerning. Jeg ved at hun hved at det er forkert for hun gæmer sig lige med det samme jeg nærmer mig det sted hun har tisset ved siden af. Jeg overvejer kraftigt at komme af med hine men er bange for at hun ikke vil falle til andre steder fordi hun er er sky over for gæster. Det er maget sjælen at hun hopper op på andre ind mig. Håber inderligt at der er nogen der kan hjælpe mig
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Ellers ligger løsningen lige for
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
jeg hæfter mig ved at det er en hunkat du har. Har en selv dame som nægter at bruge bakken, hvis bare der har været en anden i. Og så bruger hun gulvet
har du fået hende tjekket for blærebetændelse?
neutraliseringen er vigtigst. hvis de ikke er ordnet, ja så vil de stresse hinanden. og dermed er der en større risiko for at katten bliver urenlig
hvad vasker du tissen af med? Nogle produkter tiltrækkere mere end de gør rent nemlig
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Når hun er urenlig er det så i forbindelse med at du har haft gæster, ikke været hjemme eller andre ting der måske kan stresse hende??
Bruger hun aldrig bakken eller benyttes den fra tid til anden??
Når du har været ved dyrlæge er der så blevet tjekket for urinvejssygdomme??
Hvordan fungere hun og hankat sammen, er der dominanskampe??
Er det samme steder hun er urenlig, og i så fald hvad gør du så rent med efter hun har tisset??
jan 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 1
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
så får hende ordnet, og du får en meget bedre og sødere kat
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Fertile hunkatte har lige så stor trang til at markere sig som hankatte, hvis du får hende steriliseret så er der en god chance for at hun bliver renlig igen..
Deres kampe kan være leg men har nok også noget at gøre med at hunkatten er fertil, det vil sikkert også dæmpe hendes humør overfor hankatten en del at blive fixet..
Jeg vil ikke anbefale dig at træne dem til at bruge toilettet, det er langt fra for alle katte, og ender nok nærmere med urenlige katte end succes..
Jeg syntes du i første omgang får din hunkat steriliseret, det du rengør med er fint, du kunne måske overveje at gå over til R10 da det ikke er giftigt for katte som Rodalon er og så er det samtidig lugtfjerner, så du ikke behøver eddike bagefter (R10 kan købes i Matas)..
En lille ekstra kommentar, man videreformidler aldrig en urenlig kat, det er at give sorteper videre, hvis man ikke selv kan klare problemet og ikke kan leve med problemet så er aflivning næste skridt..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
**Jeg ved at hun hved at det er forkert for hun gæmer sig lige med det samme jeg nærmer mig det sted hun har tisset ved siden af. **
Katten ved IKKE, at det er forkert. Og du må endelig IKKE skælde hende ud.
Ret ærgerligt, at du ikke har fået hende neutraliseret noget før, men jeg håber at neutralisering vil hjælpe på problemet.
En ekstra bakke vil nok også være en god ide.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Men det hedder en hunkat uden d, da hund med d er sådan en der siger vov vov
hjælp min hundkat tisser over alt