906 visninger
|
Oprettet:
Anbefal en kattetandbørste? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne lære min kat at få børstet tænder, da jeg synes han har lidt dårlig ånde og de inderste tænder er lidt gule. Tandkødet er ikke rødt og han spiser som han plejer.
Kan I anbefale en god tandbørste? Han er ikke fan af en alm. tandbørste, så jeg vil gerne have en af dem man trækker uden på fingeren. Har set, at Petosan har lavet en. I går fandt jeg en på nettet, hvor der var nogle metaltråde vævet ind i stoffet, hvilket gjorde at det opløste plak og der ikke var brug for tandpasta, men nu kan jeg ikke finde den.
En tandbørstejungle er det....
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg syntes den er rigtig god og min kat generes egentligt ikke af at jeg bruger den, hun syntes tandpastaen smager super godt, så længe det er den med kyllingesmag, den med fiskesmag bryder hun sig ikke om, men generelt er hun ikke vild med fisk
http://www.amazon.com/VIRBAC-018VR-CET302-C-E-T-Toothbrush-Mini-302/dp/B00AY4WLIG
jan 2012
sep 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
jan 2012
En kat bør ikke have dårlig ånde, så er det tegn på at der er noget galt i munden på den, det er ikke altid vi ejere kan se det, dyrlægen ved hvad h*n skal se efter..
Min hunkat på 7år har ikke dårlig ånde (andet end hvis hun lige har spist så har hun kattemads ånde :D ) og hun er blevet tjekket af dyrlægen og hun har lidt tandsten, men ikke mere end hvad der er acceptabelt for en kat på 7 år..
At katten spiser og tygger normalt er ikke en måde at afgøre om noget er galt, min den lille har let tandkødsbetændelse, og tygger selv de hårdeste ting..
Selv katte der mangler alle tænder vil tygge hårde foderpiller..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
Anbefal en kattetandbørste?