{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

Billigt sterilized-foder {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg har lige været hos dyrlægen med Manse-drengen. Han gik på bakken uden at der kom noget, og drak masser af vand.. Igår tissede han i min seng, og han tissede desværre blod.. Så nu har vi været hos Margit Ørum og få konstateret blæresten smiley Det koster lige en antibiotikabehandling og et foderskift.

Kender I noget godt foder til steriliserede katte, som ikke er for dyrt? Lige nu fodrer jeg med Arion Friends Adult, hvilket har fungeret rigtig godt (surt at stå med ihvertfald 10 kg foder endnu, men fik lov til at blande til det almindelige foder er brugt) smiley Men det må gerne ligge i den prisklasse ca, da pengene er lidt små for tiden..

Tak for hjælpen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billigt sterilized-foder
  • #2   28. aug 2014 Du kan bruge Arion til neutraliseret katte smiley Det bruger jeg og sidste gang købte jeg 10 kg for 400 kr og sådan en pose holder mellem 5-6 måneder hos mig, men har også kun en kat smiley

• #3   28. aug 2014 Jeg har også kun 1, så der plejer at være til min 6 mdr i 15 kg smiley Kunne se at Petworld kører med nogle tilbud på deres hjemmeside, så man burde måske køre derud og kigge smiley

• #5   28. aug 2014 Lige nu må du holde dig til det foder som du har fået og som skal opløse stenene, og så ville jeg give mindst 2 gange vådfoder om dagen, så din kat får mere væske som kan skylde nyre og blære igennem, og dernæst ville jeg ikke gå efter foder til steriliseret kat, men efter noget til katte med urinvejsproblemer, i hverttilfælde i lang tid.
    At spare på fodret til en kat med blæresten, det ville jeg ikke gøre, for det kan blive dyrt i den sidste ende smiley
    Jeg har ikke personlig erfaring med blæresten, men det er der andre der har og de kan så fortælle hvilke foder typer de bruger smiley

• #6   28. aug 2014 jeg har lige haft en som fik sten. Han kom på rc foder fra dyrlægen til netop urinvejsproblemer - kan ikke lige huske hvad det hedder

normalt får mine rc sterilised som endelig er lavet til katte med tendens til urinvejsproblemer. og det fungere super godt.
    det skal lige siges at min micky fik sten pga andre ting end lige foderet.
    fik anbefaldet at bruge steriliseden af RC da jeg kontaktede med netop fordi Micky altid har haft tendens til blærebetændelse.

pt har zooplus faktisk et godt tilbud på 10+2 kg rc sterilised

• #7   29. aug 2014 Fandt lige en rabatkupon til Bonnie Dyrecenter, så der var jeg lige ude og købe RC igår smiley

• #8   29. aug 2014 Han skal have alm. foder.. Kastrat foder kan netop gøre de får urinvejssten.

• #9   30. aug 2014 det eneste som gør at katten får urinvejssten er for meget magnesium i foderet. og det gælder både tør og våd foder

desuden kan manglede væske være synderen.

• #10   30. aug 2014 Kan desværre ikke tvinge vådfoder i ham - har både prøvet patè og bidder, men han vil kun have sovsen, så det droppede vi.. Han har altid frisk vand, og drikker tit af hanen også, så ved ikke hvordan jeg skal få ham til at drikke mere..

• #11   30. aug 2014 har du overvejet en vandfontæne? Især når han gerne vil drikke af hanen, burde du kunne finde en som vil passe ham
    jeg har selv en drinkwell 360. Nok er den lidt dyr, men den er super god, og alle mine drikker af den. Og så har jeg nogle som leger med den.netop fordi den er lidt som en vandhane
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteskaal_foder_vand/drikkeautomat

et godt råd til det med at man kun spiser sovsen. Prøv at mos bidderne. Hvis jeg ikke gøre det, så ligger der bare alle bidderne tilbage om morgen.

hans mad og vand står ikke samme sted vel? mange katte bryder sig nemlig ikke om det.
    vandskålen bør være med stor drikkeflade.

• #12   30. aug 2014 Jo, mad og vandskål er lige ved siden af hinanden, det har det nu gjort i det halvandet år jeg har haft ham.. Har tænkt på en fontæne, men de er ikke til min økonomi lige nu, slet ikke når han har kostet mig 800 kr på en enkelt dag.. Men skriver det bag øret smiley

• #13   30. aug 2014 Som Jette skriver er det ikke sterilised-foder du skal give din kat nu, men foder specielt beregnet til at opløse den slags blæresten din kat har.

# 10) De fleste katte foretrækker sovsen/geleen og levner kødbollerne.
    Så prøv nu igen at tilbyde vådfoder hver dag.
    Tilsæt et par skefulde vand og mos evt. kødbollerne.
    Levner han - så stil det væk et par timer, og tilbyd det igen. Hvis han ikke vil have det, så giv ham en ny lille portion.

Jeg har bemærket, at hvis jeg giver store portioner, så kommer jeg til at smide kødboller ud. Giver jeg kun små portioner ad gangen, så ender det som regel med at det bliver spist op. Nogle gange må jeg stille det væk et par timer, men så bliver det ædt, når de får det igen - evt med en skefuld frisk foder oveni.

• #14   30. aug 2014 Mener at du skal finde ud af hvilken form for krystaller katten har. Om det er oxalat eller struvitkrystaller.
    Min ene kat har døjet virkelig meget med struvitkrystaller, og har prøvet ALLE typer af fodermærker, både de helt dyre og de lidt billigere, og det eneste der kan holde krystallerne væk er foderet Specific crystal prevention.
    Plejer at købe light-udgaven, da kastrater jo ofte døjer med overvægt, og min hankat er bestemt ingen undtagelse. Derudover så giver jeg vådfoder hver dag, hvilket jeg blander GODT op med vand, dette får kattene til at drikke mere og derved bliver urinen ikke så koncentreret (=krystaller).

Man skal, efter min mening ikke spare på udgifterne til foder når man har en kat med urinvejslidelse, det har jeg lært på den hårde måde.
    Min kat havde ikke døjet med krystaller i lang tid, så tænkte at han nok godt kunne blive "kørt" over på noget andet billigere foder, bla. også fordi han havde tabt sig en del................. det kostede mig en tur til dyrlægen en lørdag, indlæggelse i 3 dage og extrem tæt på en aflivning, pris ca. 7.500kr. så jeg skifter ALDRIG foder igen smiley det kan ikke helt betale sig.

• #15   30. aug 2014 # 14) Netop - foderet skal være til den slags sten katten har. Dyrlægen må vel have ordineret det rette specialfoder....?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #16   30. aug 2014 Min kat Perle havde fået Oxalat sten som desværre ikke kan opløses medicinsk.

Da han også var overvægtig skulle han havde foderet for urinvejs sten som:
    Royal Canin Veterinary Diet Canine – Urinary S/O Mod Calorie.

Stenene opløste sig af foderet, så han idag ikke har problemer med denne form for sten. Tørfoderet og det samme mærke vådfoder skal han havde i mange år.

Så det er vigtig at købe det rigtige tør og vådfoder mod Oxalat sten, hvis det er disse sten din kat har. smiley

• #17   30. aug 2014 Dyrlægen sagde at jeg skulle skifte over på foder til steriliserede katte - så jeg regner ikke med at det er så slemt som det desværre er hos dig. Med sådan en tur håber jeg du får mange flere år med din kat smiley
    Han får antibiotika nu, og har skiftet foder, og så håber vi det hjælper smiley

Kommentér på:
Billigt sterilized-foder

Annonce