{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

Hvad gøre jeg nu? :( {{forumTopicSubject}}

Der er flyttet to killinger ind i vores indkørsel de har lagt uden forand vores dør hele natten min mor vil ik luk dem ind eller give dem noget mad for så er de vores ansvar men hun har spurgt på en gruppe på FB om der er nogen der manger dem

Vi tror de er blivet smit af den lille er mere tynd ind den der er på billedet
Den der er på billedet er nok en pige og den anden er en han af hvad jeg lige ku se men han løb væk der jeg ville tag billede af dem

Jeg kan bare ik ha de små stakler ligge uden forand døren og miave

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gøre jeg nu? :(
  • #2   23. aug 2014 Har også spurgt min mor om det men hun kan ik lide kattens værn
    Men jeg har det bare sådan da ligeså godt kan komme der ud ind at sidde her
    Og vi har to katte en ene er ligeglad med dem men den anden hader dem
    Men vil så godt hjælpe dem men ved ik hvordan smiley

• #4   23. aug 2014 Giv dem noget mad!

I bliver nødt til at fodre! Det bliver de ikke straks til jeres katte af! Det er da bare med at holde dem til jer, indtil kattene kan komme på internat (eller ejer er fundet).

At din mor af en eller anden grund ikke kan lide Kattens Værn smiley skal vel ikke gå ud over killingerne smiley .... Så frem med noget foder til dem i en fart. Og bring dem til internat, når der er åbent.

Jeg har mailet med Kattens Værn om, hvordan man bør forholde sig i sådan en situation, og de siger at man selvfølgelig skal fodre, til der er fundet en løsning (kattens ejer er fundet eller de bringes til internat/kattehjem).

• #5   23. aug 2014 Ja men har læst at med det samme man foder den er det personens ansvar smiley

Men snart kommer min lillebrors søster og hendes mor og ser jeg om jeg kan få dem lokket til at få dem

Og vores katte har lige spist alt ders kattemad smiley

Men tror i jeg kan komme til at give dem noget leverpostej bare lidt? Eller er der noget andet de kan få?
    Uden min mor kommer til at opdage det

• #6   23. aug 2014 Hun siger at jeg godt må passe dem hvis jeg for dem til dyrlæge og ormekur osv hvis jeg selv betaler men har ingen penge lige nu smiley ik andet ind en 50kr smiley

• #7   23. aug 2014 Undskyld men først og fremmest du er 23 år at din mor ikke kan lide KV behøver vel ikke at forhindre dig i at gøre noget, du er voksen, ja åbenbart bor du hjemme men derfor kan du vel godt handle på egen hånd..

Dernæst der findes andre end KV, du kan også kontakte Dyrenes beskyttelse, evt kredsformanden og få dem til at hente katten, ved dem er der dg større chance for at de bliver aflivet end der er hos Kattens Værn, men kontakter du DB skal du endeligt ikke nævne at du fodre dem, de har nemlig desværre en lidt anden mening end KV smiley

Der er også NDJ (kan se du bor i Nordjylland) og så selvfølgelig Dyreværnet, men tror de har stop for katte..

• #8   23. aug 2014 #5 Cecilie**Ja men har læst at med det samme man foder den er det personens ansvar **

FORKERT!!!!!

Det er det argeste og mest irriterende ævl. smiley Ja undskyld, men det er da klart at man skal fodre de katte, indtil der er fundet en løsning. Man kan da ikke bare lade dem sulte! Og hvis din mor ikke tror på det, så må hun overvinde sin modvilje mod Kattens Værn, og ringe til dem.

Giv dem noget kattemad.

• #9   23. aug 2014 Tinka desværre er det sådan at Dyrenes beskyttelse er af den mening at hvis man fodre så er man ansvarlig, de er så heldigvis det eneste dyreværn der siger det, men de gør, så er det jo bare at man skal lade være med at fortælle at man har fodret..

Jeg siger ikke man skal lyve, men blot undgå sandheden smiley

• #10   23. aug 2014 Jeg er 13 det er noget den har gjordt over FB

Må killinger godt få leverpostej osv vi har ik mere kattemad smiley men det køber vi sener

• #11   23. aug 2014 Min lillebrors søsters mor at overtalt min mor til at prøve at finde et sted men hvad ved i om 1812 ?

• #12   23. aug 2014 Så syntes jeg du skal få rettet din profil så der står 13 og ikke 23 år.. smiley

1812 er Dyrenes beskyttelse og så tror jeg ærligt talt du får mere ud af at kontakte kredsformanden for DB som er i dit område..
    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/kredsform%C3%A6nd

• #13   23. aug 2014 Jeg kan ik rette det jeg er på over mobil:)
    Og tak for linket

Og min lillebrors søsters mor kommer med masser af mad i aften da ders katte ik kan lide det de har købt hvis dynens beskyttelse ik henter dem eller min mor vil beholde dem (selvfølgelig ser vi også om de har en familie men de virker som om de er smit ud:( )

• #15   23. aug 2014 Nu lyder det pludselig til, at din mor måske vil beholde killingerne????? Det hænger da ikke sammen med, at din mor ikke vil have du fodrer dem :-S

Og godt I vil spørge i nabolaget om nogen mangler disse killinger. Lav også en fremlysninger af dem på www.dyrenes.beskyttelse.dk og www.kattens-værn.dk (kan være, at det ikke er ejer selv, der har kørt dem væk...)

Kan ejer ikke findes, så kontakter I et internat, og aftaler indlevering ... og selvfølgelig skal de fodres, indtil de kan indleveres der.

• #17   23. aug 2014 Min mor vil ik have dem eller foder dem men min lillebrors søsters mor sagde hun to det med hvis min mor nu ombestemmer sig

Og det er min mor der ringet og jeg får hende til at spøger om de bliver aflivet og det vil jeg ikke have de gør

• #19   23. aug 2014 Eg skal nok skrive hvad der sker smiley

• #21   23. aug 2014 De har lige fået lidt mad smiley

• #22   23. aug 2014 Super. Godt at du har givet dem noget at spise! smiley De var vel også sultne?...

• #24   23. aug 2014 Det var min mors dårlige samvittighed der fik hende overtalt

Men det er hundemad de fik da vi ik har andet smiley og de er virkelig sulttene

• #26   23. aug 2014 Hvis de bare får katte mad senere så er det ok, men de kan ikke leve af hundemad, men lige til at stille den værste sult sker der ikke noget..

• #27   23. aug 2014 Hundemad et par dage er fint nok - og uendelig meget bedre end ingenting! også bedre end leverpostej. smiley
    (.......og mon ikke der meget snart kommer kattemad i huset, eftersom der i forvejen bor katte ;-)).

Og tommel-op til dig Cecilie smiley , for at du tager dig af killinger i nød.

Håber der kommer godt nyt i tråden her en af de nærmeste dage.

• #28   23. aug 2014 De for hundemad til de næste dage da vi kun har købt lidt kattemad

Min mor skriver til en som har mange katte og som min ene tit er over ved og se om hun kender kattene eller vil have dem hvis de ingen ejer har

Vi laver også en fremlysning og setter den ned i butikken smiley

• #29   23. aug 2014 Her er begge smiley

profilbillede
  • #30   23. aug 2014 Jeg kan ikke vurdere alder, men de ser store ud.

Håber at ejer savner dem og ser jeres fremlysninger af dem!
    Hold også øje med efterlysninger på de link, jeg smed længere oppe i tråden.

Jeg synes også at I skal spørge rundt om i nabolaget om nogen kender til dem.
    Der kan nemlig være en anden forklaring, end at de er smidt af - fx kan ejer være taget på ferie, og de er smuttet ud og løbet væk fra kattepasser.... (det er desværre set før smiley ) .
    Eller måske ejer "bare" er taget på weekend, og har ladet dem være alene ude (det er også set før smiley )

Og ih, hvor jeg altså håber på en happy end i denne tråd!

• #31   23. aug 2014 Ja den ene er stor smiley

Håber også de har en ejer det vil jo også være træls af få dem til dyrenes beskyttelse eller kattens værn hvis de har en ejer

• #32   23. aug 2014 Ja, det ville nemlig være rigtig træls. Så man skal lige give det nogle dage, når der er tvivl om de har en ejer, der savner dem eller ej.

• #33   23. aug 2014 Det gør vi også

De vil så godt ind og de er så sulttene de spiser alt smiley

• #35   23. aug 2014 Ja, det med at de pludselig befinder sig i jeres indkørsel, vil ind, og er sultne kunne godt tyde på, at de er blevet smidt af smiley (det sker jo desværre, at folk smider deres katte ud smiley ) .

Men lad os håbe på, at der er en anden forklaring, og I finder ejeren.

• #36   23. aug 2014 De sover nok for and trappen igen i nat smiley og hvis det regner sover de nok i hækken smiley

Her er sådan ca størrelse forskellen smiley

profilbillede
  • #37   23. aug 2014 Min mor har lige været ude og give dem lidt katte mad og hun siger de spiser alt hvad de kan smiley

Og lige et billed
    Hun vil virkelig godt ind

profilbillede
  • #38   23. aug 2014 Hov min mor har snakket med voers nabo og hanen er nogen gange over ved hende og spise sammen med deres katte han har vært væk i 5 min to-tre gange men der troede vi bare han lå i hækken

• #39   23. aug 2014 Nårhhh, de ser da godt nok noget fortabte ud smiley

Rart at høre at din mor nu åbenbart også har forbarmet sig over dem nu.

Har I ikke et skur, en garage, eller andet overdækket, hvor de kan søge ly? (hvis I altså ikke har mulighed for at lade dem komme ind).

• #40   23. aug 2014 # 38) Aha, så de har været i området et stykke tid?

• #41   23. aug 2014 Nej den var der over i går og idag
    Og jo det har vi der er et hul så vores katte kan komme ind den vej men så skal de og på taget eller igennem haven men så kommer de også ind i huset da voers ene kat ar fundet en vej "igennem" døren som vi ik kan finde smiley

• #42   23. aug 2014 Her for nogen timer siden fik de mad og vand jeg ville gå en tur og selvfølgelig gik de efter mig den ene blev væk og den anden var ca 5 m fra mig jeg tænkte hvordan jeg skulle finde den igen

Jeg kom i tanke om jeg bare kunde kalde på den på katte sprog jeg miavede og der kom et miav tilbage og så miavede jeg igen så kom begge to løbene hen til mig
    Følger mig som en kattehvisker smiley

profilbillede
  • #44   23. aug 2014 Tak fordi du prøvede smiley

• #45   23. aug 2014 Hvilket postnummer bor I i, Cecilie?

(sidder og søger på KV og kunne se der var en fra Svenstrup, der manglede 4 killinger, deriblandt en gråstribet og en trefarvet, men synes alligevel ikke helt de ligner... )

• #46   23. aug 2014 I 9510 smiley

• #47   23. aug 2014 Se hvad min mor fandt på hun ville ik have de skulle fryse smiley
    Oh kun efter 5 min blev der dejligt varmt der inde

Pigen ser meget ældre ud på billedet ind hun gøre i virkeligheden smiley

Nu har de varme og ly for regn, vand og mad smiley

Har fundet ud af hvorfor hun ik vil have dem ind
    Det 1. Så er det 100% vores ansvar
    2. Vi har en kat på 8 år som har noget med hofterne og tandkødet og hun kan ik lide andre katte ind den ham vi har og det tager et halv år for hun er okay med de er der smiley

profilbillede
  • #48   23. aug 2014 Og et lidt sløret billed smiley

profilbillede
  • #49   24. aug 2014 Fin løsning med det "hus" til dem smiley
    Hvis de ikke har et hjem i nærheden (hvad noget nok desværre kunne tyde på, de ikke har) så har de da en slags tag over hovedet indtil videre.

Hvis I kan printe de billeder du har taget af dem, og bruge dem til en fremlysning så kan en evt. ejer sagtes genkende dem. Og så kan vi håbe, at det er en, der savner dem. Brug også billederne til fremlysning på de links jeg lagde i # 15 og # 20.

Måske er killingerne lige flyttet hjemmefra til ny ejer, som ikke har holdt dem inde, og ikke har fået dem efterlyst endnu. Ikke til at vide, men det kan jo da være....

• #50   24. aug 2014 Jeg kan dsv ikke printe dem smiley

• #52   24. aug 2014 Okay tak men min mor siger hvis der ik er nogen der henvender sig finder hun et godt hjem til dem smiley

• #54   24. aug 2014 Hvor er det godt at i har fundet en løsning du og din mor smiley

• #55   24. aug 2014 Dejligt at det ikke kun er dig, men nu også din mor, der bekymrer sig om dem. smiley

Vær dog klar over, at det kan tage lang tid at finde et godt hjem. Og når man gennem længere tid har taget sig af tilløberkatte, så er det man overtager ansvaret. Så <i>hvis</i> det ikke lykkes at finde et godt hjem, og de alligevel må på internat, så vil det komme til at koste penge at aflevere dem der.
    Så din mor kan overveje, om hun alligevel skulle kontakte KV allerede nu, og få en evt. aftale i stand. Ja eller DB.. .. jeg har bare ikke selv så meget fidus til kombinationen DB og katte smiley )

Synes også I bør fremlyse dem med foto på DB og KVs fremlysnings-sider.

• #56   24. aug 2014 Vi fremlyser dem også her på et tidspunkt

Men nu er der så sket det jeg har "kom til" at smadder min mobil så jeg kommer ik skrive så meget om hvad der sker men skal nok prøve smiley

• #57   26. aug 2014 Nu skal i høre min mor har haft snakket med kattens værn smiley
    Min mor valgte at fremlyste dem på facebook
    Der var en dame der har haft skrevet til min mor hvis vi ik fandt ejer ville hun godt ta dem da hun leder efter et pa katte til den gård hun bor på smiley

Nu har vi en aftale med hende
    Ca kl 16 køre vi over til hende med kattene smiley

• #58   26. aug 2014 Åh please, besøg nu lige damen først, og se gården, inden I kører kattene derover!
    De skulle nødig risikere at havne hos en kattesamler. (kan være det er et ok sted, men man ved aldrig, så SE det nu først!)

• #59   26. aug 2014 Vi ser også stedet før hun får dem de skal jo ik et dårligt sted hen smiley

• #60   26. aug 2014 Det lød bare som om I straks ville køre kattene derover uden at have set det først. Og sådan skal man ALDRIG gøre. Men ALTID se ny ejer og hjemmet an - det gælder jo kattenes fremtidige liv og trivsel.

Jeg tænker også på sådan noget med, om damen er indstillet på, at de skal neutraliseres - det vil jo ikke være smart med en masse indavlede killinger.

• #61   26. aug 2014 Okay smiley

Det ved hun godt smiley

• #62   26. aug 2014 Det håber jeg sørme også. Og jeg håber det allerbedste for kattene! Hvis de er smidt af, skulle de sørme nødig opleve mere svigt i deres liv.

Synes dog det er lidt hurtigt at I opgiver at finde kattens ejer smiley (men ok, der er stadig ingen efterlysninger på dem på DB eller KV, men omvendt er de jo heller ikke fremlyst på DB smiley ).

• #63   26. aug 2014 Min mor har lavet fremlysninger osv

Vi ved hvor de kommer fra de har vært tilslag i noget tid nu
    Og vi kan regne ud at de er blevet smit ud til "legepladsen" og var sultne og det nærmeste hus er vores smiley tænk nogen kan gøre det ved de katte

Og de er lidt tynde
    Tror de har opgivet at sælge dem og bare smit dem ud dsv

I skal se her han ligger med røven i vejret smiley

profilbillede
  • #65   26. aug 2014 Hvorfor sutter hun i min finger og arme og den mobil jeg har lige nu?

• #66   26. aug 2014 I er lige nød til tat høre det her

Jeg kan høre hanen miaver ude for and døren og på en anden måde ind de gøre når de vil ind og han miaver ikke
    Jeg går så ud til ham og han miaver igen kigger på mig på en måde der siger at der er sket noget

Jeg prøver at kalde på den anden men høre ikke noget svar og det første jeg tænker er (bare der ik er sket den noget)
    Han får mig til at følge efter mig

Jeg fik er kæmpe chok da hun miavede over mig smiley hun var kommet op på garage så måtte jeg jo vise hende hvordan hun kom ned (jeg ville ik løfte hende ned for hun skal jo lære det) smiley

Er stolt over hanen smiley

Jeg har lige fundet ud af at min mor kender hende der skal have dem og ik er en fremmed

• #67   26. aug 2014 Synes da I lige skulle kontakte dem, der har haft kattene til salg (måske er de blevet solgt til en, der ikke har passet på dem. Ikke til at vide, hvad der er sket smiley ).

Ellers en skam, at jeres kat ikke kan acceptere de små, for det lyder da til at du har en vældig fin kontakt med dem smiley

• #68   26. aug 2014 De har taget sedlen ned min mor har kigget smiley

Ja ville ønske jeg måtte

Har i et tip hvordan man beroliger katte i en transport kasse?

Har prøvet sådan de kunde lugte mine finger men de lugter af sæbe

Den ene fik fat i mit hår og det beroligende den smiley

• #69   26. aug 2014 Når der ikke er så langt at køre, tror jeg nok det skal gå uden Feliway (der kan virke beroligende). Måske du bare skal med i bilen, for de lyder til at være trygge ved dig.

• #70   26. aug 2014 Jeg er med smiley vi sidder i bilen og de er lidt roligere nu smiley

• #71   26. aug 2014 Pas nu på, at de ikke render væk fra gården, når I ankommer.

Damen ved nok godt at de skal holdes inde et par uger, inden de kan lukkes ud....?

• #72   26. aug 2014 Det gøre hun smiley jeg håber bare de får det godt smiley

De ligger ned nu men er lidt bange

• #73   26. aug 2014 Så skete det er selvfølgelig ikke måtte ske smiley pigen blev jagtet af ders anden kat og hun fandt en vej ud så løb hun dsv væk smiley

Men hun er kommet tilbage smiley efter sin bror smiley

• #74   26. aug 2014 smiley

Hvis du og din mor får mulighed for at besøge dem om en uges tid eller to, så vil det være rart med en opdatering. Jeg håber sådan, at det hele går godt for de to misser. Dét har de virkelig fortjent! (.... det har alle misser jo)

• #75   26. aug 2014 Ja det håber jeg at jeg har mulighed for

Men de har styr på katte kunde man se de har nogen stykker og de manglede nogen da nogen af dem døde af alderdom smiley så de får det godt smiley

• Helle H
    Helle H Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 7
    #76   29. aug 2014 Du har haft adskillige velmenende og godtroende mennesker til at svare dig - så drop "joken" nu!

• #78   29. aug 2014 Tja ... Når det gælder et emne som i denne tråd, så går der ikke noget fra mig, hvis jeg har været godtroende smiley (straks værre med mit køb af sofa smiley )

• #79   30. aug 2014 Helle hvilken "joke"?

• Helle H
    Helle H Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 7
    #81   31. aug 2014 Se historik, tidspunkter og stavekundskaber - for mig at se, er det en der laver fis

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #83   31. aug 2014 Til Helle H...Eller have sit profil billede på og Cecilie B fortæller jo også ærligt at hun er 13 år. Man kan da ikke bare komme brasene ind i en tråd og skrive noget man ikke er 100% sikker på, men kun gætter på, Hvis man ikke har noget fornuftigt at skrive i tråden om emnet, så vil det være en rigtig god ide at holde det for sig selv.

• #84   31. aug 2014 # 81) Ja, der er da lidt skæve ting i tråden, men jeg vælger at lade tvivlen komme Cecilie og kattene til gode smiley

• #85   31. aug 2014 Nå så nu bliver man målt og vejet i stavekundskaber - og ellers er det fis hvad man skriver... Ikke alle er lige gode til at stave men kan have lige så meget godt at komme ud med!

Ts alt held og lykke smiley

• #86   31. aug 2014 Har ik vært så meget med i skolen siden 2. Klasse så det er der for smiley

Og kattene har det godt smiley

Kommentér på:
Hvad gøre jeg nu? :(

Annonce