1.393 visninger
|
Oprettet:
Hjælp! Den ene kat har tynd afføring, det lugter lidt. {{forumTopicSubject}}
Jeg er blevet den lykkelige ejer af 2 små killinger så der er liv og glade dage
Mit problem er bare den enes afføring ikke er tykt som den anden - tilgengæld er det den der leger mest og er utrolig aktiv og virker ikke til at have det dårligt på nogen måde - jeg fik at vide da jeg fik dem at de kunne tåle stort set alt foder da de var vantil det men jeg tænker lidt om jeg burde slå over i noget godt killinge foder med det samme - jeg synes bare det underligt når det kun er den ene de er fra samme kuld
nogen der har et godt råd ? eller er jeg bare pylret
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
Det er altid bedst at køre med det samme foder som opdrætter har gjort, og hvis man vil skifte, så skal man gøre det stille og roligt, altså blande det nye foder med det gamle over en 7-14 dage. Det er ikk godt at skifte bare sådan uden videre, det kan godt give dem dårlig mave.
Har den tynd mave, eller er konsistensen bare lidt blødere? Hvis det er tynd eller blød mave så vil jeg forslå at få fat i noget zoolac som er en slags pasta som er god til at genoprette balancen i kattens mave.
aug 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg tænker at når sælger siger at de har været vant til lidt af hvert så kan maven allerede være slået lidt ud fra starten..
At de ikke begge har lidt blød mave kan være fordi den ene har lidt mere sart mave end den anden..
Fortsæt med fodret og køb noget zoolac og giv den en uges tid, hvis ikke maven ændre sig inden for de første 5 dage, eller hvis killingen bliver dårlig, så kontakt dyrlægen..
Hjælp! Den ene kat har tynd afføring, det lugter lidt.