Kattetisseri stadig :/ {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Håber i kan hjælpe mig!
Jeg har en hunkat på snart 8 år der er steril.. Problemet er at hun tisser ude foran vores toiletdør og vores gulv er fuldstændig smadret pga. tisset.
Det kommer i perioder hendes tisseri, hun gør det på sit toilet men skal absolut lige tisse i gangen os..
Jeg har renset med rodalon og ladet hver med at vaske gulvet med ajax som alle anbefaler, skiftet til noget grus som er bedre end det andet. Jeg har også skiftet foder da hun ikke vilme spise det andet mere.
Vi har en hund på 2 år snart som driller hnde en gang i mellem men det er mere søskende kærlighed end had.
Jeg er nået til det punkt hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre mere ?
Nogen der har andre gode fif ?
Hilsen Ann
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 733 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.965
sep 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.438
Og så ville jeg gøre noget ved de drillerier di fortæller om, det kan godt have noget, at sige, særligt når der kun er 1 bakke, der kan let blive blokeret for adgangen til den.
Rådslog fjerner ikke alt lugt, der skal du nok nærmere bruge R10.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.438
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Og er hun fertil (modsatte af steriliseret), og tisser i perioder, så er det nok en STERILISERING der er løsningen. Det kunne være afmærkning omkring løbetiderne, det har jeg selv en hunkat der gør..
Er hun steriliseret, så kan det enten være noget du er nød til at tage til dyrlæge med, da det nemt kan være underlivsbetændelse eller lignende der er årsag til hendes urenlighed. Ellers er hun stresset.
Man kan ikke fjerne urenlig adfærd uden at finde årsagen til urenligheden... Katte er renlige af natur, og begynder de at blive urenlige, er der altid en årsag!
Er i flyttet, er der andre dyr, børn eller lignende der kan stresse hende. Får hun lov at komme ud? osv.... Du er nød til at finde frem til hvad hun prøver at sige med sin urenlighed...
Det er SÅ frustrerende, jeg kender det selv! Men der er en årsag Find den
sep 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Mener du indlagt = indekat????
Hvis hun er indekat og har prøvet udelivet, så må jeg lige høre søger hun døren?? Søger hun at komme ud?? Hvis ja så vil jeg nok sige at grunden til tisseriet er frustrationer over ikke at kunne komme ud, og så vil jeg mene at enten skal i give hende lov til at komme ud til fritløb, eller også skal i bygge et voliere til hende så hun har afgrænset udeadgang...
Evt kan i en periode prøve at sætte en kattebakke op lige der hvor hun plejer at tisse, for som jeg forstår så er det samme sted hver gang, ja det er lidt bøvlet lige foran toilet døren, emn det er jo kun en periode, så når i har observeret at hun går i bakken igen og ikke mere er urenlig, så begynder du lige så langsomt at flytte bakken måske 5 cm hver dag, for til sidst at ende i bryggerset sammen med den anden kattebakke, hvis hun efter du har haft flyttet på den bliver urenlig samme sted igen, så må bakken tilbage og du begynder forfra, måske så kun flytte bakken 5 cm hver anden dag eller hver tredje dag..
Kattetisseri stadig :/