1.654 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 61 Svar

annika ..
annika ..
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111

Vildkattene Vildkattene

Hej alle sammen smiley

Skrev for ikke længe siden en debat, om nogle vildkatte der bor lige ved siden af min mor.

Vil rigtig gerne have dem neutraliseret, så de kan få et bedre liv.
- Men har ringet til både kommunen, katteværnet, dyrenes beskyttelse, diverse dyrlæger, og skrevet til killingehjælpen (som ikke har svaret endnu).
Men alt i alt, bliver det nok omkring de 6000,- som desværre næsten er umuligt at finde, da jeg er på SU, og har lån i forvejen.

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Kan det virkelig passe man ingen hjælp kan få? Ingen der vil hjælpe med at gøre denne mor, far og 3 killinger ´liv bedre????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vildkattene
  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#2   10. jul 2014 Og det er min mor os helt med på - men de siger de kun dækker nogle bestemte kommuner - og desværre er den kommune ikke med i den hjælp smiley

• #3   10. jul 2014 Er du sikker på de ER vilde?

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#4   10. jul 2014 Dyrenes beskyttelse kredsformand, som bor i byen - er udemærket klar over de er der (men ville intet gøre ved det ) , og hun kaldte dem for vildkatte.
    Min mor kan heller ikke komme til dem.

• #6   10. jul 2014 Men hvis de har en ejer kan det jo være de kan.. Det er ikke alle katte der gider snakke når de er ude

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#7   10. jul 2014 Min mor bor i Give (Vejle kommune)

Kredsformanden, sagde de var vildkatte

• #10   10. jul 2014 Jeg skrev i din sidste debat, at man kan søge Dyrenes Dags Komité som hjælper mindre bemidlede - hvilket jeg kan forstå at din mor er.
    Hvis I ikke kan få hjælp, kan I jo tage 1 af gangen indtil I er færdige eller få et skriftligt tilbud hos dyrlægen, de giver gerne mængderabat smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#11   10. jul 2014 Anette : Lyder rigtig godt!

Marianne: Har jeg vidst overset - prøver at undersøge det straks smiley

• #12   10. jul 2014 Fordi der er mange der tror løse katte automatisk er vildkatte

• #14   10. jul 2014 Ja, her er også en del katte, men kun en lille pct.del er "vilde".
    I øvrigt er mange "vildkatte" tamkatte der har været borte i lang tid. Så man kan ikke bare konkludere hurtigt at det er vildkatte.

I øvrigt, hvis vildkatte har en fodervært og et læsted, så behøver de ikke nødvendigvis være nødlidende.

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#15   10. jul 2014 Det er virkelig for dårligt ja.!

Ja, ringede til kattens værn for nogle dage siden, de siger det bliver ca. 1025,- pr. kat - ganget det med 5 = 5125,-

Det mange penge, når man kun er på SU, allerede sidder i gæld, og snart skal flytte :S

• #16   10. jul 2014 Anette:
    Kommunerne skal jo spare et sted, og det må jo hverken gå ud over børn, ældre eller handicappede.......

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#18   10. jul 2014 Hvordan kan jeg se hvilke dyrlæger der er med i denne ordning? smiley

• #19   10. jul 2014 Annika:
    Mit forslag:
    Ring til den dyrlæge I plejer at bruge - smådyrspraksis vel at bemærke.
    Sæt vedkommende ind i situationen. Få et tilbud. Spørg om der kan laves en afbetalingsordning. Søg Dyrenes Dags Komité - Det er en fond!

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#20   10. jul 2014 Marianne:

Det har jeg allerede gjort - men alt i alt, ville det blive samme pris som hos kattensværn smiley

Jeg prøver at skrive til dyrenes dags komité smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#22   10. jul 2014 Øv, så der er ikke noget at gøre når vi nu er i juli måned ?

• #23   10. jul 2014 Jeg er lidt forsigtig med at foreslå det, (for skruen- uden-ende og det sker hele tiden osv og folk må ikke føle sig presset). Men alligevel...
    Nogle af os kunne måske godt undvære en skilling til neutralisering af de stakkels misser... Og en rar dyrlæge kunne måske overtales til lidt ekstra mængderabat i god sags tjeneste.

• #27   10. jul 2014 # 25) Nej, der er lang vej, desværre, og de fleste har sikkert rigeligt selv at bruge penge til.
    Men hvis du giver 100, og jeg giver 200 så er vi på 300. Og hvis der kommer nok bække små, så kunne vi måske komme op på et par tusind...
    og hvis en rar dyrlæge vil give en tusse i rabat, så bliver det måske til at overkomme...

• #28   10. jul 2014 Kom til at tænke ... jeg er ikke på facebook, men er det ikke sådan et sted man kunne lave en indsamling?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #29   10. jul 2014 Hvis man kunne finde en forstående dyrlæge, som kan se problemet, kunne man jo høre om h"n ikke kunne kastrerer / steriliserer alle for måske 600 kr for èn, det bliver 3000 kr. Og så spørge om vi kunne sætte pengene ind på dyrlægens konto til der er de 3000 kr.
    Jeg giver gerne 200 kr. så er vi oppe på 500 kr til nu. smiley

• #30   10. jul 2014 Supergod ide, Janne smiley

Jeg kender ikke til dyrlæger i Midt-og Vestjylland, men det er vel at ringe rundt til (eller måske endnu bedre møde op på) klinikkerne.

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#31   10. jul 2014 Hvor er det dog skønt i vil hjælpe!!
    - Jeg har fri imorgen, så der vil jeg undersøge hvilke dyrlæger der er i nærheden, og begynde at ringe rundt smiley

Vil også kontakte kattensværn, og høre om de kunne forslå nogle dyrlæger smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#32   10. jul 2014 Ved ikke hvordan og hvorledes med at lave en indsamling på facebook
    - men måske folk ville have det bedst med, som Janne siger, at ligge pengene ind på dyrlægens konto. smiley

• #34   10. jul 2014 Fælder må kunne lade sig gøre at låne. Har (for længe siden) hørt om nogen, der har lånt fælder af Inges Kattehjem.

Håber du finder en dyrlæge der er med på ideen, Annika. Skriv endelig, når du forhåbentlig har fundet en.

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#35   10. jul 2014 Hmm, ja , det bliver måske svært at indfange dem, uden deres hjælp ..

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#36   10. jul 2014 Altså hvis man får lånt en fælde - hvordan gør man, når der er 5 der skal fanges?
    - Og de skal jo alle bedøves, så de skal jo komme til sig selv igen, før de bliver lukket ud - er det hos dyrlægen de skal være, eller skal man tage dem ind til sig selv et sted? Kan det lade sig gøre uden de bliver helt ude af den?

• #37   10. jul 2014 Pyha, håber der kommer nogle erfarne på banen der har prøvet lignende før. Men jeg forestiller mig, at det nok kan blive svært at få alle afsted på én gang smiley

• Janne.*

#38   10. jul 2014 Da jeg havde 2 vildkatte for år tilbage, der var begge drægtige samtidige og jeg fik hjælp af Inges kattehjem som steriliserede dem for 300 kr, men det er en del år siden, så mon ikke det nu koster 500- 600 kr.nu Så jeg undersøgte hvor mange steder i landet inges katte hjem er, det se desværre kun ud til at de kun har til huse i

Inges Kattehjem i Glostrup (hovedafdeling)

Inges Kattehjem i Næstved

Inges Kattehjem i Odense

Kattehjemmet i Hillerød

Jeg tror nemlig godt de ville det og det så blev genudsætnings katte med fodervært på.

http://www.inges-kattehjem.dk/hvor-kan-jeg-k%C3%B8be-en-kat

Der står:
    " Genudsætning
    Nogle katte er desværre ikke tamme nok til at kunne håndteres på internatet, men disse katte fortjener selvfølgelig også at blive hjulpet. Inges Kattehjem støtter derfor genudsætning, hvor vi billigt sørger for, at katten bliver undersøgt for sygdomme, neutraliseret og øremærket, og derefter sættes den tilbage i sit vante miljø, hvor nogen påtager sig at sørge godt for den med støtte til fodring fra os. Dette er den eneste måde, hvorpå de vildtlevende katte kan leve et anstændigt liv."

http://www.inges-kattehjem.dk/vores-arbejde

Man kan kun prøve at høre hvad de tager for det, De skriver godt nok at:

"Inges Kattehjem har internater over hele landet og tager imod alle tamme, herreløse katte og killinger fra gaden."

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#39   10. jul 2014 Kontakter Inges kattehjem i morgen.! smiley

• Janne.*

#40   10. jul 2014 Der skulle stå 300 kr <b>pr</b> kat, jeg fik ordnet hos dem. smiley
    Jeg lånte 2 kattefælder hos dem uden beregning.

• #41   11. jul 2014 Kattens Værn på Sjælland har et sommertilbud på ca. 600 kr. for en hankat og ca. 800 kr. for en hunkat. Spørg Kattens Værn hos dig, om de har et tilsvarende tilbud.

Ellers ved jeg, at Odense Dyrehospital siden årsskiftet har en afbetalingsordning uden udbetaling og gebyrer og uden renter.

Prøv at ringe dertil og fortæl dem om de nærmere omstændigheder.

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#42   11. jul 2014 Ingens kattehjem kunne desværre ikke hjælpe smiley Da det er i jylland, og her har de ingen internatter (utroligt!)

Jeg er i gang med at undersøge kattensværn nærmere igen, da det helt sikkert er en betryggende løsning, da vi ikke selv skal indfange dem, og vi ved det bliver gjort på en ordentligt måde.

Man skal betale kattensværn, når de afhenter katten, for regningen hos dyrlægen - mens kørsel og indfangning går igennem kommunen.
    - Håber det hele kan lade sig gøre.!

Dog kan jeg se killingerne endnu ikke er gamle nok til at blive neutraliseret - skal de ikke være ca. 6 måneder???

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#43   11. jul 2014 Nå har lige snakket med kattens værn (igen igen) - de siger jeg skal få dem ind med det samme - om ikke andet tager de forældrene , så de ikke får flere killinger smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#44   11. jul 2014 Så er jeg gået igang med processen for alvor - har anmeldt det til kommunen, som så tager det videre med kattens værn smiley

Jeg spurgte kattens værn, med hensyn til et konto nr. , hvis jeg kunne finde nogle der ville støtte om dette lille projekt - men det var noget jeg selv skulle styre, og havde ikke mulighed for at hjælpe på den måde.
    - Så hvordan beder man om folks hjælp, så de er trygge ved at ligge penge over til en fremmed?

• #45   11. jul 2014 Ærgerligt at KV(s dyrlæge) ikke vil tage imod øremærkede donationer smiley , for det kunne nok få flere til at hjælpe.

Der er vist nogle indsamlingsider på nettet, hvor man kan oprette indsamlinger til fx dyreværnsorganisationer, men det er nok desværre ikke beregnet til øremærkede projekter.

Men så må det jo foregå via din konto. De af os der vil hjælpe må så bare have dit kontonummer i pb smiley Jeg overfører gerne de 200 kr til dig, og håber, at det kan være en lille hjælp til at I kan hjælpe kattene.

PS: Killinger kan neutraliseres fra 3 mdrs. alderen.

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#46   11. jul 2014 Tinka: det rigtig ærgerligt.! For forstår godt mange ville have det bedst med det

Tusind tak, for du stadig vil hjælpe.! Skriver lige mit konto nr til dig i pb smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#47   11. jul 2014 Til jer der vil støtte disse vildkatte - så skal jeg nok holde jer opdateret løbende her inde på denne debat, igennem hele processen.

Til jer der vil hjælpe, skriv endelig, så skriver jeg gerne en pb med konto nr. og reg. nr.
    - Og på forhånd, tusind tak for i vil hjælpe!

Vedr. at hele projektet er sat igang, som i at blive fodervært for disse dejlige katte, så er vi igang med projektet: "kattehus". Jeg har i fødselsdagsgave (først om 2 måneder), ønsket mig at få bygget et kattehus, som kattensværn anbefalder. Så de kan have et sted at holde sig varme, når det bliver koldt. smiley

• #48   11. jul 2014 Lidt billig inspiration kan du få på Freddies profil, han er ved at teste en grøntsagskasse foret med et gammelt liggeunderlag og tæppe smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#49   11. jul 2014 Marianne: Tusind tak , det vil jeg gøre smiley

Hvis jeg ikke får huset i fødselsdagsgave, så anbefalede kattensværn også et hus, bygget med nogle slags termokasser , og så skal de stå på noget, som ølkasser, så de ikke har direkte kontakt med det kolde jord smiley

• #50   11. jul 2014 Så har jeg overført penge til det gode projekt.
    Håber flere har mulighed for / lyst til at spæde lidt til smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#51   11. jul 2014 Du er bare for sej Tinka!

• Lise K
    Lise K Tilmeldt:
    apr 2013

Svar: 32
    #52   11. jul 2014 send mig en PB med kontonummer, så spæder jeg også gerne - eller har du mobilepay? så meget nemmere smiley

• #53   11. jul 2014 Nope, sej er jeg ej, men jeg føler med kattene og med jer, der tilfældigvis og helt uforvarende bliver ofre for andres kattesjusk. smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#54   11. jul 2014 Det skønt du gør det Tinka , vi må hjælpe hinanden om at hjælpe de dejlige dyr

Lise : det har jeg ja - skriver lige mit nr til dig smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#57   11. jul 2014 Skønt vi er flere der kan hjælpe dem der har brug for det.!

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#59   11. jul 2014 Tusind tak anette :)!!

Som sagt, vil jeg opdatere jer alt hvad jeg kan smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#62   11. jul 2014 Det vil jeg gøre Anette!
    - God ide smiley

• Janne.*

#63   11. jul 2014 annika...Jeg har lovet at give et bidrag, så du må meget gerne sende dit konto nr til mig også. smiley Hvor er det dejligt at du gør så meget for misserne, det varmer mit hjerte, smiley

Har selv være det igennem for år tilbage, det er en dejlig følelse at se kattene have det godt og kunne hjælpe dem. Jeg fik også bygget et træhus til dem af en kammerat, med et lille trin på, da huset var hævet lidt over jorden. Jeg havde lagt en lille baby dyne derinde, så de lå dejligt blødt og de fik skiftet dyne betræk når det var beskidt. hehe Huset stod i et hjørne på terassen, hvor der ikke blæste eller kom sne ind. smiley

Pøj pøj til dig og misserne. Dejligt at du vil opdaterer hen af vejen. smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#65   12. jul 2014 Anette: jeg har snakket med min mor om det - men det en ældre dame som desværre ikke har mange penge. Men min far og andre kan sagtens hjælpe til hvis hun tager på ferie smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#66   12. jul 2014 FANTASTISK nyhed!!!!!

Skrev til gråzonen (vildkatte i københavn) - og de vil dække halvdelen af udgifterne.!
    Så skal kun betale omkring de 1500,- selv ! Kommer også an på om de fanger alle kattene på en gang, eller de skal ud flere gange - men uanset hvad, så kan det nu gå.! Takket været jeres fantastiske støtte og nu gråzonens.!!!

• #68   13. jul 2014 Jeg har før hørt om Gråzonen - fin forening, der nok er værd at støtte. Og det her giver dem et ekstra plus - flot at de vil hjælpe ud over deres eget geografiske område smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#69   13. jul 2014 Det bare så skønt de vil hjælpe ja ??.!

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#70   14. jul 2014 Der skulle ikke have været nogle spørgsmålstegn med i den ovenstående besked smiley

• Lise K
    Lise K Tilmeldt:
    apr 2013

Svar: 32
    #71   16. jul 2014 Hej Annika - hvordan gik det med projektet - er du nået videre?

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#72   16. jul 2014 Hej Lise smiley
    Nej, for har gjort hvad jeg kan indtil videre, nu mangler kommunen og kattens værn at se min anmeldelse , og så skal de ringe til mig, og så finder vi dato osv for det hele smiley
    Men pga ferie, så går der vidst et stykke tid smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #73   16. jul 2014 Mon ikke Annika har travlt med projekt Fang kattene :o)

Hvor langt mon donationerne er kommet? Hvis ikke der er brug for mere til disse katte modtager GråZonen sikkert gerne bidrag til næste gang...

De allerbedste hilsener

• #74   16. jul 2014 Hermed link til Gråzonen (arbejder tæt sammen med Kattens Værn)

http://www.vildkatte.dk/index2.htm

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#76   19. aug 2014 SÅ skete der endelig noget!

Kattens værn kom, men alle kattene var for kloge til at gå i fælderne. Men vi kom i snak med en som også fodre dem, og kender dem. Der var mange flere katte end vi troede.... to hun katte, havde unge killinger, en anden var gravid... Plus de killinger som jeg troede var de eneste, samt nogle hankatte.

Efter LANG tid, men ingen held, aftalte vi med kattensværn damen, at hun skulle komme igen om 5 uger, så de nye killinger, også var klar... så det bliver nok det dobbelte af hvad jeg troede det ville koste.. så håber gråzonen vil hjælpe mig yderligere.

Men lige inden hun kørte, kaldte damen (som kender kattene godt), på den drægtige kat.. og hun kom! Efter en halv time, lykkedes det også at få hende ind i et bur. Så nu er hun kørt til dyrlægen, og kommer først "hjem" igen fredag. Hun får fjernet killingerne i maven, neutraliseret, og ellers tjekket sundhedsmæssigt (da det lignede hun havde brok).. Så lidt lykkedes idag - og så håber jeg vi kan fange mange flere om 5 uger, og jeg har vundet i lotto (på trods af jeg ikke spiller lotto.. har ikke råd :b )

Men det var lige en update her fra.

• #77   19. aug 2014 Godt hvis I er flere der kan hjælpes ad med projektet. Hende den anden, der fodrer må vel også være bekymret for alle de killinger, det kan blive til, hvis der ikke gøres noget.

Opdater gerne når der (forhåbentlig) er mere godt nyt. smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#78   3. sep 2014 Så kom der endnu en update. Hende katten (den kommende mor), vi fangede. Både hende og hendes kommende killinger har nu fået fred. For det viste sig, at hun havde katte aids smiley ... så der er sikkert mange af de andre katte der også har det. Så håber vi kan indfange så mange som muligt, og tjekke dem, så de ikke går rundt og lider !

• #80   5. sep 2014 Øv, trist, men nødvendigt - også pga. smittefare smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#81   1. nov 2014 Så kommer der en lille update igen smiley
    Nu har kattens værn været der 3-4 gange og fanget flere katte - ialt er der blevet genudsat 4 store raske killinger. Vi foder dem og har byttet et lille hus, så de kan holde varmen til vinter. Kattens værn kommer igen om 14 dage og så håber vi på at vi kan fange de sidste 2-3 katte smiley der er og bliver kun genudsat 4-5 , da vi ikke kan sørge for flere her til vinter, de skal jo alle kunne være i det lille hus og holde varmen. Så de andre er kommet videre og har fået fred

Kommentér på:
Vildkattene

Annonce