{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.921 visninger | Oprettet:

annika ..
annika ..
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111

vildkatte - hvad skal jeg gøre?? {{forumTopicSubject}}

Min mor er lige flyttet til et sted, hvor der er to vildkatte, og nu deres killinger. De har self. svært ved at skaffe mad, og er derfor ret tynde.
- Mit første spørgsmål er, om hvad vi kan gøre for disse stakler? Er der nogle internatter, som tager imod vildkatte?
- Hvis ikke, vil jeg gerne give mine mor nogle penge om måneden , så hun kan fodre dem, men ved at når man først er begyndt, skal man forsætte. Men har kun råd til 1,5 kg. fodre om ugen, og det er jo ikke meget, når der er flere munde der skal mættes. Skal man lade værre med at starte på at fodre, hvis ikke man kan mætte dem 100 % ? Eller hvad er jeres mening med det ? smiley

Vil gøre alt hvad jeg kan, for disse katte får en bedre skæbne. Håber i kan hjælpe mig, med at gøre dette muligt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vildkatte - hvad skal jeg gøre??
  • #1   6. jul 2014 Du kan henvende dig til Kattens Værn og prøve at høre om de kan hjælpe. Hvis i evt. selv betaler for neutralisering kan man blive fodervært hvis de er raske og sunde . Så vidt jeg ved tager de ikke vildkatte ind på internater.

• #2   6. jul 2014 Jep som Britt siger kontakt KV, der er nogle kommuner som har aftaler med KV her kan du se om din kommune er en af dem:
    http://www.kattens-vaern.dk/?side=480

Ellers kan du gøre det at du kontakter kredsformanden for Dyrenes beskyttelse i dit område, og så kan han/ hun komme og afhente dem, men med DB er det vigtigt at i ikke har fodret på dem..
    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/kredsform%C3%A6nd

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#3   6. jul 2014 Den kommunen er desværre ikke en af dem, som har en aftale med kattensværn.

Mener min mor kontaktede hendes kommune, og det eneste de kunne gøre, var at hvis nogle klagede over dem, kunne de hente dem, og aflive dem :S
    - Men kan prøve at ringe til dyrenes beskyttelse og høre.

Men synes det svært med det foder - for det nu de har killinger, og synes jeg så de var ekstremt tynde.. så det haster

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#4   6. jul 2014 Så fik jeg ringet til dyrenes beskyttelse - de siger der er en der fodre dem, og har vi også set - Problemet er at hun fodre dem med sovs og kartofler, og får slet ikke den næring de skal have. Jeg har valgt at tage et ansvar for dem, og giver nu min mor penge til tørkost, så de får noget bedre mad. Ved det er et ansvar, for når man først er begyndt, kan man ikke stoppe, men vil med glæde give dem det her, så de får en lidt bedre tilværelse. - Desværre tager ingen dem til sig, når de er vildkatte

Det værste er de ikke bliver neutraliseret ...

• #5   6. jul 2014 Du skulle have holdt mund med at din mor har fodret dem, men selv om KV ikke har aftale med din kommune, så prøv i morgen at ringe til dem alligevel, for det er ikke unormalt at de gerne vil hjælpe alligevel, og KV ser ikke på om du har fodret dem eller ej, vildkatte er vildkatte, de har bedre forståelse for at man vil hjælpe kattene end DB har, så prøv at ringe til dem og hør om de vil hjælpe på en eller anden måde..

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#6   6. jul 2014 Jeg har ikke fodret dem endnu - skrev at der var en anden der gjorde det, det fortalte de mig, og min mor har også set det
    - kan ringe til KV imorgen og høre om de kan hjælpe smiley

• #7   6. jul 2014 Undskyld så misforstod jeg troede det var din mor der havde givet dem sovs og kartofler smiley

Men stadig en anden gang så ti stille med at i ed at nogen fodre dem, for så er det netop at DB er så latterlige at de ikke vil hjælpe smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#8   6. jul 2014 Det jeg godt klar over - hende damen havde vidst selv fortalt dem det - øv smiley
    Men hun sagde at når de var vildkatte, ville de ikke hjælpe alligevel :s

• #9   6. jul 2014 Det værste er de ikke bliver neutraliseret ...

Jo, hvis de bliver indfanget, så gør de smiley

Det er flot at du vil supplere med foder, men sovs og kartofler er bedre end ingenting og de fanger sikkert en mus eller fugl i ny og næ.
    Hvis de ser tynde ud, kan det være noget så simpelt som orm og så kræver de meget mad smiley

Er I sikre på at killingerne ikke er nogle der er blevet dumpede og at det bare er et "tillæg" til de andre? Hvis der er en fodervært, så er de sikkert også neut. og registreret hos en organisation.

Jeg siger ikke at det er optimalt med sovs og kartofler, men din mor kan jo snakke med damen og så kan det være at de kan finde en ordning sammen smiley

• #10   6. jul 2014 Internater modtager ikke vildkatte, så hvis ingen vil være fodervært, så bliver de aflivet uanset hvilken org. det er.

• #11   6. jul 2014 Pluuuuuuuu Ja undskyld og de kalder sig en dyrevelfærdsorganisation smiley O_o

Hvor er det bare alt for mange gange jeg høre at de ikke vil hjælpe dyr i nød smiley

Jeg håber at KV kan og vil hjælp, desværre ved jeg jo også at deres hænder kan være bundet af både loven og pladsmangel, men hvis i bare på en eller anden måde kunne få hjælp til evt at være foderværter eller lign. så ville i da være et langt stykke vej..

• #12   6. jul 2014 Hvis hun bliver godkendt som fodervært, tror jeg faktisk også at der følger kattemad med...

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#13   6. jul 2014 Hvad vil det helt præcis sige at være fodervært? smiley

• #14   6. jul 2014 Jaaa Marianne det er jeg lidt i tvivl om, men har også en fornemmelse at det er muligt at der gør, men det er jo til at forhøre sig om, om ikke andet vil de som regel blive neutraliseret..

• #15   6. jul 2014 Fodervært vil sige at KV tager sig af neutralisering og ved ikke 100% med foder, men den økonomiske del bliver i hvert fald lettet, du som vært skal blot sørge for at katten har vand og mad og bliver tilset, skulle den blive syg, så sørger KV for dyrlæge og regning samt evt aflivning hvis intet kan gøres..

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#16   6. jul 2014 Så vi betaler for neutraliseingen? For det er omkring 6 katte - så hvor meget bliver det ca? For lige nu har mine forældre knap nok til mad - og jeg køre på lån og SU - så håber ikke det for dyrt, men vil gøre hvad jeg kan for at få råd

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#18   6. jul 2014 Synes aflivning skal være den sidste udvej - hvis jeg hjælper dem med neutralisering, mad og vand - kan de komme til at leve et nogenlunde liv.

Kan man gøre vild katte tamme? Så de måske kan få et hjem ?

• #20   6. jul 2014 Læste du det jeg skrev i #15???

Hvs du kan lave en aftale med KV, og i (din mor) bliver fodervært, så betaler KV for neutralisering, muligvis også mad, samt alle udgifter til dyrlægeregninger derudover..

Det foderværten skal sørge for er at kattene får mad og vand og bliver tilset dagligt, muligvis skal foderværten betale for mad, det ved jeg faktisk ikke, men du må jo forhøre dig om det når du ringer om fodervært er en mulighed..

• #21   6. jul 2014 Kan man gøre vild katte tamme? Så de måske kan få et hjem ?

Min generelle holdning, nej det kan man ikke for så tam bliver en vildkat sjældent, killingerne vil i måske kunne gøre tamme, hvis i kan få mormissen håndtam, så kan killingerne jo muligvis blive så tamme at de kan formidles videre, men kun som katte til fritløb ikke som indekatte i lejlighed..

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#24   6. jul 2014 Tak for alle jeres svar :)!

Jeg ringer til KV imorgen, og forhøre mig smiley
    - jeg vil dog investere i noget mad til dem med det samme, køber det helt billige, så jeg har råd til det smiley

• #28   6. jul 2014 Mht. tilskud, så kan mindrebemidlede søge Dyrenes Dags Komité smiley

Kommentér på:
vildkatte - hvad skal jeg gøre??

Annonce