{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

annika ..
annika ..
Tilmeldt:
6. okt 2011
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111

Zylkene {{forumTopicSubject}}

Mine forældre er næsten lige gået fra hinanden, og min far blev i huset sammen med vores hund og 3 katte.
De er alle sammen blevet påvirket af skilsmissen, og især en af vores katte har det skidt.
- Han begyndte at lade værre med at spise for et par uger siden, og har tabt flere kilo. Vi har haft ham til dyrlæge, som kunne se han havde hævet mandler, og dette kunne gøre han ikke vil spise, men antibiotikaen har ikke hjulpet på hans lyst til at spise igen.

Jeg tænker at det ikke er sygdom, men i stedet en depression pga. hans opgivelser har forandret sig, i en stor grad.
- Så tænkte på at påbegynde på zylkene. Nogle der har erfaring med dette?? For hvis vi ikke snart finder ud af hvad der er problemet, er jeg bange for en aflivning er en løsning, da han jo ellers sulter.

Håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zylkene
  • #1   6. jul 2014 Hvis han har tabt flere kilo ville jeg nok følge dyrlægens anvisning. Og få taget blodprøver eller et røngten billede. Hvis ikke du har fået det gjort. Så vidt jeg har kunne læse mig til kræver det behandling i mindst op til 2 uger afhængig af hvilke bakterier der er tale om.. Mandler og polypper hænger sammen med lymfe systemet . Det kan jo være han skal have noget andet antibiotika, hvis dyrlægen ikke har testet for hvilke bakterier det er.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.364
    #2   6. jul 2014 Det kan også være at katten har tandkødsbetændelse, det kan godt give hævede lymfekirtler, så det er derfor han ikke vil spise som før.

    Min kat havde engang hævet lymfekirtle, på grund af tandkødsbetændelse.

    Stress mm. kan godt give både tandkødsbetændelse og urinvejsbetændelse smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.364
    #3   6. jul 2014 Har du bemærket om katten kommer af med sin afføring og den ikke er for hård, for hvis der ikke kommer noget ud, så kan det måske være en hårbolle der sidder i tarmen som hverken kan kommer den ene vej eller den anden vej ud og så spiser katte ikke, men er uaktive. Jeg siger ikke det er det, men hold lige øje, for det kan komme fra dag til dag.
    Du kan prøve at give katten noget kattemalt, 2-3 gange daglig i en uges tid, for at se om det er problemet, Kattemalten giver også katten mere appetit.


  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #4   6. jul 2014 Dyrlægen tjekkede ham meget grundigt - og det eneste han kunne finde, var de hævede mandler.
    - Kan desværre ikke holde øje med ham, da han er hos min far, som bor 2 timer væk (i bil), og 4 timer ( i tog) - tror jeg vil købe det her zylkene, og håbe på det virker. Ellers er det dyrlægen igen. Men mine forældre har ikke råd til den største behandling. Så håber virkelig der snart sker en forandring med ham!


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.364
    #5   6. jul 2014 Kan du ikke spørge din Far om kattens afføring og hårboller, så kunne din Far jo prøve at give katte kattemalt som jeg skrev. smiley Kikkede dyrlægen på kattens tænder, de/den dårlige tand kan jo sagtens sidde helt bagerst i munden, som er svært at se. smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.364
    #6   6. jul 2014 I stedet for eller sammen med Zylkene, kan I prøve i en periode at give tørfoderet Calm, der er også Zylkene i foderet. du kan læse mere om tørfoderet her. Men det er meget billigere på enten Zooplus.DE - BE eller CO-Uk end den danske side.

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/royal_canin_veterinary_diet/357799


  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #7   6. jul 2014 Hans tænder blev kigget på smiley
    Min mor, som tit er hos min far, siger han ikke rigtig går på kattebakke, men han kan også have gjort det udenfor - men hun ringer til dyrlægen igen, og spørger om det kunne være det som du snakkede om, med den hårbolle


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.364
    #8   6. jul 2014 Det skade jo ikke at give kattemalt en uges tid for at se om det er problemet. Jeg giver selv mine kattemalt som forebyggende ca 1 til 2 gange om ugen mod hårboller. smiley

  • #9   6. jul 2014 Der skal tages tandrøntgen før man kan se om den har tandresorptioner, som betyder at tanden forsvinder indefra. Det er først når det er helt galt at man kan se det udefra.

Kommentér på:
Zylkene

Annonce