Hvor er jeg bare glad. :) {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har tidligere skrevet her ind omkring Nunu, som er rigtig bange for fremmede mennesker og nærmest stresser over at de er her, og hvæser af dem.
Vi har så i dag, lige haft kort besøg af min svigermor, Nunu kom lige over og snuset til hende, og gik så hurtigt væk igen, dog stadig med halen højt og jeg tænkte så, at vi kunne prøve med godbidder, fordi min svigermor kommer her tit, da hun bor meget tæt på. Jeg fandt bøtten med godbidder og gav den til hende, og hun fik lov til at give begge katte, Jax var der selvfølgelig ikke noget problem med, for det er mad. Men Nunu, der blev jeg overrasket, først der kastede hun dem over til ham, for sådan og gøre det stille og roligt, og så derefter lagde hun dem i hånden og vidste ham dem, og ved i hvad? Han tog dem fra hendes hånd, det er kæmpe fremskridt, da han normalt bare folk kommer et skridt for tæt på så hvæser han. Jeg stod dog ved siden af, for at han ikke skulle føler sig for truet.
Men jeg er bare så glad og stolt af ham, da jeg håber han kan forbinde fremmede med noget godt fremover.
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 427 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
Lige OT som jeg har tænkt på nogen gange nu her. Spiller du lol?
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
Heidi J, ja det gør jeg, hvilket du jo nok kan se på drengenes navne
jan 2014
aug 2012
jan 2014
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg tror det er en rigtig god måde at gøre Nunu tryg ved gæster på, så en god ide for fremtiden er nok at de gæster som kommer jævnligt og som er interesserede i at komme på god fod med Nunu, de forsøger sig med lidt godbidder, men skal gøre som din svigermor, først kaste et par stykker hen til ham, så lidt tætter på sig selv osv. for til sidst at holde den i hånden og snakke stille og beroligende til ham, så vil jeg tro at han en dag vil være helt afslappet over for fremmede, men det er jo en lang proces, men lykkedes kan det klart..
aug 2012
Vi kom nemlig ind og snakke om det her hjemme og dette ikke var en mulighed og valgt og tage den i brug, fordi det er synd at han oftest gemmer sig i soveværelset hvis her er gæster, og det er jo ikke noget værd for ham hvis nu vi har overnattene gæster. Jeg forventer heller ikke han vil blive over glad for fremmede, men bare det han ikke bliver bange og stormer væk bare de går forbi ham, det er det der er vigtigt for mig. For hvis han bare føler sig tryg, og kan slappe af, så er alt jo godt.
jan 2012
Jeg har jo Tøsen som du ved, hun bryder sig bestemt heller ikke om gæster, dig har hun ikke noget i mod at de er der, så længe de ikke vil i kontakt med hende, nogle få gæster får lov at røre hende kort, men ellers hvis hun blot kan få lov til at ligge i toppen af sit kradsetræ eller i sin vindueskarm i fred, så har hun det fint med gæster, når der kommer børn eller der kommer mange vil hun dog helst på loftet i mit soveværelse, og det får hun lov til, men ofte så kommer hun ned efter et par timer, for man er jo en nysgerrig kat, så det skal jo lige ses an :P
Så hvis du kunne få Nunu dertil hvor han ikke stresser over gæster, men bare kan ligge og slappe af et sted han er tryg, så skidt med at han ikke gider gæsterne men bare vil lades i fred..
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
aug 2012
Men han må også gerne være i soveværelset, men det er meget slemt lige nu, og sådan ønsker jeg det ikke, for selv når gæsterne er gået, så er han stadig paranoid og det ønsker jeg bare ikke for ham.
jan 2012
Men sådan var Tøsen også en overgang, tror det var fordi vi sjældent havde gæster så det var lidt overvældende for hende, så fandt jeg ud af at hvis jeg ignorerede hende og ikke lod mig mærke med at hun stressede så faldt hun mere til ro, og så fik jeg gæster til at ignorere hende og pludselig en dag søgte hun ikke væk når gæsterne kom, men fandt ud af at alle lod hende være og så var det ikke farligt at være til stede..
aug 2012
- Så vi gør hvad vi kan lige nu, og ser om det giver pote for os, hvilket jeg håber.
jan 2012
Børn tror jeg aldrig Tøsen lærer at kunne lide, der flygter hun helst op på loftet, og det lader jeg hende, men det er jo også noget mere nemt for mig da vi har en hel etage hvor katten kan være i fred og føle sig tryg, den fordel har man jo ikke i en lille lejlighed
aug 2012
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
Mine katte har det lidt på samme måde med mennesker de ikke kender. Heldigvis holder de sig bare på afstand, til de kender de fremmede.
Min ene kat, har taget mine svigerforældre til sig som sin familie, men de kommer her også en 8-10 gange om året, og overnatter også. Svigermor ved også hvor godbidderne er, og bruger dem som lokkemiddel. Dog aer min ene kat hende, når hun kommer - også selvom det er flere måneder siden, at de sås sidst.
Jeg kan kun sige, at det er skønt når den slags sker.
aug 2012
- Der er sgu fremskridt med den lille dreng.
jan 2012
aug 2012
- Vi har nu haft min svoger overnattene fra i går til i dag og han skal sove her endnu en nat. Nunu var lidt skræmt i starten, men er hurtigt blevet sit normale jeg. Han går ikke han til ham, men han kommer hen til Steffan og jeg som han plejer.
Han gør det bare så godt den lille skid!
jan 2012
aug 2012
- Dejligt og se han forandre sig sådan
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
aug 2012
- Dejligt i gider lytte til mine opdateringer.
Hvor er jeg bare glad. :)