Kræsen kat? {{forumTopicSubject}}
Nu synes jeg efterhånden jeg har prøvet alle mulige slags vådfoder til min kat Ferb, men han er simpelthen sådan en diva. Han dufter til den serverede mad, og så kigger han på mig som om han tænker "det der kan du da selv spise". Alle mine andre katte har bare spist hvad der er blevet serveret, så jeg har aldrig tænkt over det før.
Min veninde kom så forbi med et brev whiskas (hvilket jeg aldrig har hørt godt om), og så spiste han det med stor velbehag
Jeg er virkelig ikke fan af at skulle give ham whiskas, og tænkte på at forsøge mig med hills sience. Nogle erfaringer med det? Eller er i stødt på noget andet som bare har faldt i god smag?
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 99 Katte: 3 Emner: 54 Svar: 382
Jeg har altid brugt multifit selv, da mine katte altid har fået en lækker pels af det og stor ros fra dyrelægen, så det var det første jeg forsøgte mig med. Jeg har forsøgt mig med aldi's idet de med deres tørfoder lå i toppen af en tænk test, jeg har forsøgt med alle slags fra "de billige hylder" i maxi zoo, samt netto's, fakta's og så videre. Nu er der så kun de dyrere mærker tilbage og jeg tænkte jeg ville spørge herinde før jeg rev ned af hylderne.
Har ellers en nabo, som er lykkelig idet hun det sidste stykke tid har fået en enorm mængde vådfoder ind til hendes katte hver gang han ikke kunne lide det
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
Vores er vilde med det der hedder gourmet. Jeg har også købt cosma, det er de ikke så vilde med.
Det kan købes lidt billigere på zooplus.de
jan 2014
Så må vi prøve at se hvad divaen siger til gourmet
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
tørkost: rc sterilised
vådfoder:smilla (KUN med tun+), bozita, pussi, miamor, goument, catessy (sikkert ikke lige det bedste men kattene elsker det, især det i gele)
de skal så prøve almo nature næste gang jeg bestiller fra zooplus
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Og det eneste du kan få dem til at spise af vådfoder er Whiskas så er det jo bedre end ingenting, så længe atten ikke lever udelukkende af Whiskas, ser jeg ingen grund til at gå i koma over det..
Jeg er heller ikke fan af Whiskas, men er det det eneste katten vil æde, "so be it"
Evt kan du forsøge at købe Royal Canin til senior kat, det skulle dufte kraftigere, og det kan jo være det kan lokke, ellers måske prøv at give vådmaden et par sekunder i microovnen så det bliver lunt, det forstærker også duften..
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 8
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Svar: 12
jun 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 31
jun 2014
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
desuden så har min dyrlæge advaret imod dem, idet de ser flere og flere katte med foderallergi efter at ejeren er startet på kornfrit.
ja de kan også få det af andet, men lige netop kornfrit er en synder
Men jeg er så hellere ikke modstand af korn i dyrs foder. Selv mine heste får det.
DET som jeg er hys med er hvor meget magnesium der er i foderet. dog er jeg alligevel lige endt med en kat som fik urinvejsproblemer (han har tidligere haft det) pga manglende væske. Jo og så vil jeg helst give dem vådfoder med så meget kød som muligt.
jeg har selv brugt rc i en del år nu, og alle mine katte trives på det.
whiskas er jeg ikke meget for. vådfoderet er endelig godt nok, men jeg har desværre en som bare at han ser på posen, får dårlig mave. Så det er bandelyst her i huset.
Men prøv at tjek zooplus når du nu leder efter vådfoder.
http://www.zooplus.dk/specials/kat/trial_specials
flere af dåserne kan man købe bare en af. Så kan man jo altid prøve lidt forskelligt
jeg har lige prøvet cosmo med ren tun. det måtte jeg da gerne have spist selv, hvis man spørg mine katte. Nu skal vi så prøve almo natur.
men fast her i huset er altid bozita på dåse og smilla. Det går rent ind.
jeg fandt nemlig ud af at det var nemmere at bestille på zooplus. For ellers var jeg samtlige butikker igennem for at finde noget de gad at spise. ja man kan få meget fint, bla lux (det gider mine slet ikke) og så er der noget i netto som jeg ikke lige kan huske hvad hedder, det går endelig meget godt med. Men ikke flere dage i træk
så blev jeg gjort opmærksom på hjemmesiden. så nu køber jeg foder til 1 mdr både våd og tørfoder. køber en masse blandet så man lige har noget til den mest kræsne kat
lidt sjovt: for flere år siden da rc kom med deres tørkost til kræsne katte, fik jeg en prøvepose. Mine var åbenbart så kræsne at de hellere ikke gad det. Så det endte over hos vores genbo. det skal dog siges at de gode gider at spise det i dag - bruger det nemlig i stedet for at købe godebidder.
jun 2014
jun 2014
jan 2014
Hvad angår min dyrelæge og hendes mening om foder, så har jeg altid haft mere tillid til hende når det kommer til sygdom og lign. end valg af foder (medmindre der er tale om specialkost). På samme måde som at spørge en i matas om hvilken foundation der er bedst, så har min dyrelæge en stor afdeling med dyrefoder og det er jo en vare de ønsker at få solgt.
Jeg ville aldrig kunne drømme om at spare på mine dyr, men ofte kan man risikere at ende op med at betale en formue for noget som blot er et "navn" hvor billigere mærker giver præcis det samme.
Jeg forsøgte mig med hills sience, på baggrund af at den har vundet flere tests, og jeg tænkte de måske havde forsket i smagen, men min lille diva kiggede på mig med et blik som sagde "virkelig???"..
Jeg må nu også indrømme at (trods kattemad ikke ser super tiltrækkende ud), så lignede hills vådfoder altså til forveksling øllebrød
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
jun 2014
jun 2014
jan 2014
Kræsen kat?