hjælp! min kat er ikke glad {{forumTopicSubject}}
Jeg har en kat på snart tre år, og han opfører sig rigtig irriterende lige for tiden, og jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre mere nu
Jeg er studerende, så han er ca. Alene fra kl halv otte om morgenen til kl 13-14 stykker om eftermiddagen. Der er altid fyldt op med foder og vand, og en ren kattebakke. Når jeg kommer hjem, har han alt min opmærksomhed, og jeg leger med ham og nusser og aer ( han er en rigtig hyggetrold).
Problemet er, at der ikke går længe før han fiser rundt og laver ballade. Han kradser i døren, sofaen, sengen, lænestolen, alle andre steder end de tre kradsebrætter han har til rådighed. Han har helt ødelagt gummilisten rundt om begge mine døre han miaver hele tiden og tonser frem og tilbage i lejligheden og bider i alle mine ting, ledninger, bøger alt!
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre længere, jeg er meget frustreret, for disse ting foregår tit om natten og forhindrer mig i at sove. Desuden synes jeg også, at det er utroligt synd for ham, hvis han ikke trives, hvilket jeg ikke tror, at han gør
Er der nogen, der har gode råd til hvordan jeg kan gøre ham glad så vi kan få det godt sammen igen?
På forhånd tak for hjælpen!
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Nej du må ikke se det som noget irriterende, den er bare forårskåd
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 41
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
Han er indekat, fordi jeg bor i Odense by, og ganske enkelt ikke tør at lukke ham ud. Men han har altid været indekat, jeg har prøvet at have ham ude to gange, og han vil ikke ned fra min favn.
Han har legetøj fremme hele dagen, og så har jeg en drillepind som han elsker, og som vi leger med når jeg kommer hjem. Selvfølgelig er det fint at han tonser rundt når jeg kommer hjem, og det er sådan set heller ikke der, at det er et problem, men han bliver ved til langt ud på natten, uden pause og det er det, der er frustrerende
Men det kan være, at jeg skal have købt en masse nyt legetøj til ham og noget hvor han kan bruge sin næse til at fiske godbidder frem
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
jun 2014
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Prøv, at aktiver ham godt og grundig, før du går i seng, og se om det hjælper.
Du kan også købe noget nyt legetøj til ham, og så gemme det gamle væk, og skift lidt ud i det engang imellem, så han ikke altid har det samme.
Køb også evt et aktivrings legetøj til mad eller godbidder, der er nogle til salg herinde, som er billigere end ny prisen
Hvis du har mulighed for det, så find evt noget i naturen, som han kan lege med, det kan være alt fra grankrogler til store grene
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 41
Momo,Gaia & Enzo: Freja søger nyt hjem!
du behøver ikke svare flabet tilbage
tror godt TS selv kunen svare på spørgsmål
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
jeg tror ikke at han ikke er glad men han keder sig simpelhen bare for meget, og så skal der ske noget hele tiden
på kv anbefaldede vi altid folk som skulle have indekat, at de fik to, netop for at undgå at de kommer til at kede sig for meget.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Du kan også godt lave noget selv, feks en skoæske eller kleenex-æske hvor du laver flere små huller i potestørrelse og så smider en håndfuld tørmad/ godbidder ind i som han så skal fiske op..
Foderbolde er også et hit hos mine, gem godbidder rundt om i tæpper, sprækker hvor det kræver lidt arbejde at få dem ud, mine syntes det er sjovt, især min den lille som også har en masse krudt i numsen
Mht om natten så sørg for at lege ham godt træt en times tid før du går i seng, og så giv ham et godnat måltid i form af en god stor skål dåsemad tilsat lidt ekstra vand hvis han gider det, en mæt kat er en træt kat, så får du da et par timers søvn uden afbrydelser, og lad endeligt være md at reagere på ham om natten, for så vænner du ham til at han får opmærksomhed når han laver ballade..
jun 2014
Jeg har ikke lyst til at skaffe en kat mere, jeg har haft to katte før, og de kunne slet ikke enes desuden må jeg slet ikke have kat der hvor jeg bor, så to ville slet ikke være en løsning
jun 2014
jan 2012
Rigtig gode ideer Camilla
jun 2014
jan 2012
jun 2014
jun 2014
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
Prøv også at kigge på jekas.dk de har noget lækkert naturlegetøj til katte som vores elsker.
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
Har for ca. 14 dage siden købt 6 stk. for ca 6.60 kr. i Søsterne Greene.
Og så har jeg fået 2 aflagte golfbolde (de bliver dog lagt væk om natten )
Og så har jeg købt sådan en til at hænge på dørkarmen.
A la den her:
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/beskaeftigelseslegetoej/244614
Jeg skifter så legetøjet indimellem.
hjælp! min kat er ikke glad