{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Pjelefamilie - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej til jer aller her på KatteGalleriet

Jeg står i en klemt situation med min dejlige kat Medina/Mulle, og efter at have været i kontakt med Dyreværnet, prøver jeg nu at skrive her for at søge råd/hjælp. Dyreværnet opfordrede mig til at gøre dette, da de desværre ikke kunne hjælpe mig.

Det korte og det lange er, at jeg mangler et hjem til Medina hurtigst muligt!
Pga. midlertidig ændrede boligforhold, kan jeg ikke selv tage Medina med mig sådan som situationen ser ud lige nu.

Jeg søger med lys og lygte efter en plejefamilie, som kan give Medina et trygt hjem, med masser af kærlighed for en længere periode. En periode som vil være på et halvt til et helt år, hvis alt går som planlagt. Jeg ser helst at hun kommer ud til en sød familie, da jeg ikke tror hun vil trives i et internat/pension.
Næste alternativ er at finde en helt ny familie til Medina. æv.

Så hvordan finder jeg en sød familie/plejefamilie? Kender I nogle eller har I gode råd til, hvordan man kunne finde en familie? Alle råd bliver taget imod med kyshånd smiley

Hun er sådan en skøn kat, og hun skal bestemt ikke til dyrelægen eller på den blåavis, som andre har forslået smiley

Hilsen Sarah og Medina!
Har prøvet at oprette Medina herinde med billeder osv. Håber jeg har gjort det rigtig, så i kan se det. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pjelefamilie - hvordan?
  • #1   4. jun 2014 Det kan godt blive svært at finde en plejefamilie, særligt da det er for et helt år, måske vil det også være synd at flytte så meget rundt på hende, jeg har læst hendes historie og hun har haft en lidt hård start på livet lyder det til..

Er det ikke muligt for dig at finde en i din omgangskreds der kan passe hende indtil tingene falder på plads??

Hun ser rigtig sød ud og jeg håber det vil lykkedes dig at få den hjælp du har brug for, jeg ser du bor på Vestsjælland, alternativt kan du måske prøve at kontakte Blæsenborg kattepension og snakke med hende der har den, hun kan måske hjælpe dig på en eller anden måde, hun er super sød, jeg tænker blot at hvis ikke du finder en anden mulighed, hun samarbejder også med Dyrenes beskyttelse..

Desværre kan jeg ikke tilbyde dig hjælp da jeg selv har 2 hunkatte som i hvert fald den ene meget nødigt vil have flere beboere smiley

Har du prøvet at søge efter plejefamilie til hende på facebook??

• #2   4. jun 2014 Hov link til Blæsenborg kattepension smiley
    http://blaesenborg-pension.dk/

• #4   4. jun 2014 Tak for tippet Heidi! smiley

Jeg har prøvet hele min omgangskreds, men uden held! smiley Dog fik jeg da en aftale med en fra familie, men hun bakkede ud 3 mdr efter hun havde fået hende ind i hjemmet.

Jeg prøver ihærdigt på, at finde en løsning, hvor hun blir rykket rundt færrest gange. Men hun klarede de nye omgivelser meget flot alligevel. Med godt mod og det hele.
    Hvis jeg kunne finde en plejefamilie nu, ville jeg kunne undgå flere ryk. Men ja, det er en udfordring at finde en plejefamilie. Er også igang på FB.

Jeg har haft hende i 2 år.
    Men er vi ude i, hvad der er humant for katten? Skal jeg lytte til de venner, som mener jeg bør aflive hende og undgå rykl? smiley

• #5   4. jun 2014 Der er jo stor forskel på katte og deres psyke, men hver gang en kat skal flytte så medfører det jo en vis form for stress..

Jeg syntes ikke nødvendigvis at aflivning er første tanke, men måske en overvejelse af en permanent familie, altså hvor du ikke får hende igen..

Men prøv nu at finde en plejefamilie og se hvordan det går, faren er jo også at plejefamilien bliver så glad for hende at de helst ikke vil af med hende igen smiley

• #7   4. jun 2014 Ja, det er næste forsøg, altså med en fast familie.

Men er glad for linket! Det åbnede nye døre smiley

• #8   4. jun 2014 Jeg mener at have hørt at hun har haft katte i langtidspleje før, evt kan man måske lave en specialordning med hende, det er altid et forsøg værd at ringe og høre om man må besøge pensionen og få en snak med hende..

• #9   4. jun 2014 nu har jeg været på kv i odense, og vi passede en overgang en dejlig dreng, i 7 mdr og 7 dage.
    hans familie skulle til sverige og arbejdede, og det var noget som var kommet uventet så de havde ikke mulighed for at tage ham med. Ingen familie til at passe ham. Så de stod med valgtet om at han skulle aflives eller passes hos os.
    de valgte at få ham passet. Og det gik bare super godt.
    Nu er det så ikke første gang at vi skulle passe kat i lange perioder. Har haft flere soldatere-katte som har været turen igennem.

Så snak med nogle persionatter.
    Evt hvis du har lyst så er der Min ven kattens pensionat i odense. det er det tidligere KV, og det er samme ledere, Sonja, som har det. Her er det 100% at katten bliver passet som den skal. Hun er sød til at lave gode aftaler omkring pris mm.
    jeg har dog intet med det at gøre mere - men henviser gerne dertil,fordi jeg kan stå inde for at de bliver passet ordenligt.

• #10   7. jun 2014 Tak for tippet Anja! smiley

Kommentér på:
Pjelefamilie - hvordan?

Annonce