1.308 visninger
|
Oprettet:
Killing {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har en veninde der har fået killinger, hun spørg mig så i dag om jeg ville have en. Og jeg siger så måske for jeg, ville jo lige finde ud af hvad det koster og alt det der. Så mine spørgsmål er så:
hvad koster det at have kat?
Og så er det at jeg ville høre om. Jeg kan have den et andet sted end her hjemme? Jeg har nemlig en anden veninde der også har mage katte som jeg måske godt må have den (opstaldet) hos. Men ville den så glemme hvem jeg var og så kun lide hende, selv om jeg kommer vær dag?? Jeg skal selvfølge selv give den mad og alt det andet.
Håber i kan hjælpe mig...
nov 2013
Følger: 17 Følgere: 12 Katte: 11 Emner: 16 Svar: 95
Opstalet ved jeg dog ikke... Katten vil nok ikke bare glemme dig, vis du kommer være dag :D?..
Kan du da ikke have den hjemme??
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Så skal der købes legetøj, kradsetræer i flere størrelse, skåle, kattebakke og evt. en sele
Dernæst foder og kattegrus
Husk den i følge loven skal være min. 12 uger når den skal fra sin mor
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 427 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Desuden koster det omkring 3000 kroner bare at gøre katten "køreklar" og derefter er katten en fast udgift som en pige på 12 år ikke skal have.
Nej, glem det, drop dét. Det er dine forældre der skal skaffe kat, ikke dig
apr 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
beltane. Ja de passer dem også til de er 12
heidi_j_milo. Jeg har snakket med min mor og hun har sagt ja til det vis den kan være hos min veninde.
tinka. jeg må godt for min mor.
_felis_ Jeg er helt med på det med alle de der penge og jeg må godt for mine forældre. Det med at den er et andet sted er en meget god løsning i mine øjne. Da jeg er der vær dag.
heidi_j_neutraliser__if_you_care. Min mor og jeg har taget en beslutning. Det er mig eller at blive aflivet.
feb 2012
Derudover skal man ikke tage en kat til sig, bare fordi den står til aflivning. Det er ikke synd for en kat at blive aflivet. Men det kan være synd for den at være i live, hvis den ikke er oprindeligt ønsket i hjemmet.
Og HUSK at sterilisere den. Sig det til din mor.
feb 2012
feb 2012
feb 2009
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
Så er der jo ikke din kat.?!
Hvis du er 12 år, så skal du snakke med dine forældre
Og hvis de ikke vil have kat, så kan du jo ikke få en kat.
Vent du til dine forældre er med på ideen.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Som Heidi skriver så bliver du ældre, og du bliver ikke bliver ved med at have mulighed for passe og besøge katten dagligt de næste 15-20 år.
Om 6-7 år er du sikkert i gang med uddannelse og flytter hjemmefra, og hvad så med katten?!
Katten kan ikke bare flytte med rundt på lejede værelser, og hvordan man ellers bor når man er en ung, fattig studerende.
Så nej, det holder ikke at anskaffe sig den killing.
Og hende, der har killingen, burde virkelig have fået sin hunkat neutraliseret, når hun ikke på forhånd havde fundet gode hjem til killingerne. Hvis killingen bliver aflivet er det IKKE dit ansvar. Det er morkattens ejer, der må have det på sin samvittighed.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Pga. at I ikke har plads og at den skal være hos en anden - som du måske engang bliver uvenner med samt din alder - om 4 år vil du sikkert hellere til fest end hen til din kat.
Synes at du skal vente til du er flyttet hjemmefra eller til I evt. flytter til et sted med mere plads. Den dag du så flytter hjemmefra, så kan du tage stilling til om ikke den skal blive hos din mor.
Ingen synes at aflivning er spor sjovt, men der kan være tilfælde hvor det er den eneste realistiske udvej.
apr 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
feb 2012
Ikke endnu. Du har maaaaaaange år til at få dig en kat
Killing