{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Sabrina T
Sabrina T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

2 Killinger alene {{forumTopicSubject}}

Hej

Min kæreste og jeg har den 29-05 2014 fået 2 nye dejlige killinger hentet fra det samme internat. De blev indleveret på internatet den samme dag, nemlig den 27-05 2014.
Hvornår kan de begynde at sove alene, eller burde vi lukke dem i hver deres rum til natten, hvis vi ikke er hjemme?
Der har ikke været nogle problemer om natten, men der har vi også sovet i sengen - de ligger tit sammen i seng, bare på hver deres side af os.
De hvæser lidt af hinanden, men der har ingen konfliktioner været.

Håber i har nogle råd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 Killinger alene
  • #3   31. maj 2014 rolig nu -det er jo 2 dage siden I hentede dem. De bliver altså ikke bedstevenner i løbet af så kort tid - hellere ikke killinger. Det er et nyt sted og nye mennesker, så man skal lige have lidt ro.Det er også meget vigtigt at I er rolige. Tænk på at de er kommet væk fra alt de som de har været tryg ved - bla deres mor

Men de steder hvor I ikke vil have dem, der skal der være lukket allerede nu.så
    ved de ikke hvad de går glip af

og hvorfor skulle I skilde dem af ? Det er den nemmeste måde at sætte to katte sammen på - nemlig et nyt sted på en gang.

normalt så siger jeg gerne omkring 2 uger inden at de fuld acceptere hinaden - nogen kortere og nogen længere. Min krumme flyttede bare ind, og 3 dage senere var det som om at han altid havde boet der. Og andre har brugt 1 mdr tid - med 17 katte så har man prøvet lidt af hvert

jeg har selv arbejdet for kv i mange år, og vores råd har altid været at man skal bruge det første stykke tid på at få ro omkring dem. Særlig de første par dage skal man sørger for at de lige falder til. Og så luk de dører til de rum hvor kattene ikke må komme, allerede nu.

• #4   31. maj 2014 De gange jeg har fået ny kat eller killing, ja så blander jeg mig på ingen måde, og den bedste tid for kattene, at være er faktisk om natten når du sover eller når du ikke er hjemme,, jeg ser altid fremgang efter jeg har været væk et par timer,, nok fordi der så er masser af ro smiley

• #5   31. maj 2014 Der er ingen grund til at skille dem ad, det vil kun gøre tingene værre..
    At de hvæser af hinanden er helt normalt og det skal de have lov til, de skal jo lige lære hinanden at kende og finde ud af hvordan hierakiet skal fordeles..

Hvad mener du med at de skal sove alene??
    De kan sove alene fra dag 1 hvis du mere om de skal sove ved dig eller ej..
    Og hvis det ikke er meningen at de skal have lov til at sove i sengen med dig så skal du stoppe det nu, for tingene skal lærers fra begyndelsen, hvis du først har givet lov så er det meget svært at lave om på det senere..

• Sabrina T
    Sabrina T Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   1. jun 2014 Tak for de mange svar.
    Kattene må gerne sove i vores seng. Spørgsmålet var bare om vi kunne tillade os at køre fra dem og så sove hos min kæreste - mens de to var alene hjemme. Men det er gået fint, og de er faktisk begyndt at lege sammen nu smiley

• #7   2. jun 2014 Årrhhh på den måde, det afhænger jo af hvor længe du er væk fra dem, vil ikke mene at de bør være alene et døgn endnu, mest fordi de er killinger og skal aktiveres og ses til, men fordi de er alene i det der svare til en arbejdsdag, hvad enten det er om natten eller om dagen, tager de ingen skade af..

Og jo før de lære at være alen jo mindre problemer giver det, katte fungere jo fint alene, det er ikke ligesom med hunde der har sværere ved at være alene hjemme og skal trænes i det, katte sover for det meste bare når de er alene, og når det er 2 killinger så aktivere de hinanden, ikke at man bare skal lade killinger være alene konstant, for de har jo brug for menneske kontakt, men 8-10 timer er ikke et problem, så længe der er mad og vand..

Kommentér på:
2 Killinger alene

Annonce