Dagen efter fødsel... Mer' hjælp? {{forumTopicSubject}}
Victor afleverede 4 killinger igår - havde troet der var flere - men hun har også spist godt de sidste 14 dage.
Victor har været væk i lang tid, og da vi bor på landet, så havde jeg troet det var ude med hende. Hun plejer altid at komme og få mad og som regel blive inde hvis vejret er skidt. Så af disse grunde fik hun jo ikke sin piller. Så for små 14 dage siden, kom hun hjem, helt træt og sulten Og jeg kunne se med det samme hun var tyk om mavsen. Så kan man ligeså godt få noget godt ud af det jo! Dyrlægen sagde ok til en opfedring på godt foder og så ellers give hende ro. Og holde hende inde ;-).
Desværre stolte jeg ikke på mine instinkter (og faglig viden) i tirsdags - der synes jeg patterne var godt store og hun virkede mere kælen... Så Victor fødte under brædderne på loftet (hun elsker at være på loftet/1 sal. så hun kan se ud over haven osv.) Jeg fandt dem hurtigt og fik dem flyttet nedenunder.
Men hvad så nu - altså ved grisene, så holder man jo bare opsyn... Lader mor gør hvad mor nu skal... (og så afvente næste besøg hos dyrlægen.)
Hvad gør i ? Ro og fred.... og opsyn ?
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 15
4 i alt. Jeg tror alle hvide er knægte og den sidste er en pige.
feb 2009
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
Mor har ikke forladt kassen endnu.
Jeg har været inde og stille lidt mad og vand i nærheden.
Ellers har hun bare brug for ro
feb 2010
Hun har både spist, drukket og tisset... (og lagt udenfor kassen og slappet af.)
Jeg har vejet de små prutter.
Den mindste hvide - dreng vejer; 83.. Han er lille..
Næste hvide dreng vejer; 103
Anden størst - fler' farvet pige vejer; 110.
Og størst Hvid dreng runder 123 ..
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
En god idé er den første tid at veje dem en gang dagligt på ca. samme tidspunkt for at se, om de tager på.
feb 2010
De er aktive og sutter godt. Victor er rolig og hun meget kælen
Den eneste jeg tænker lidt på, er ham den mindste. Han spiser godt - men er bare "det" mindre..
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Dagen efter fødsel... Mer' hjælp?