Hjemløs tilløber kat. {{forumTopicSubject}}
Hej katte folk
For 4-5 uger siden dukkede der pludselig en ung hun kat op i byen.
-vi bor i en meget lille by på landet.
Den var fyldt med tæger. - jeg kunne se den var sulten og savnede kontakt.
Men de næste 3-4 dage prøvede jeg at ignorere den lidt, i håb om at den ville gå hjem.
Men den blev ved med at dukke op. - og efter en uges tid, pillede jeg ca 20 kæmpe tæger af den! Og jeg gav den selvfølgelig mad.
Den er nu drægtig, og kan føde når som helst.
Jeg har kontaktet kattens værn i Slagelse. Men de tager ikke telefonen eller besvarer mine mails.
Det er en rigtig træls situation for den.
For det er ikke en vild kat- den er bare lidt nervøs som om nogen ikke altid har været sød ved den.
Ellers er den ret tilllidsfuld.
Den holder til inde hos naboen nu, han har lavet en kasse til den udenfor.
Min egen hun kat er ikke begejstret for den, så hun har fulgt den den "hækken" et par gange.
Hvad pokker gør man ?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
I morgen lørdag når Slagelse Dyrehospital åbner så kan du kontakte dem, de samarbejder med KV, og plejer at være villige til at hjælpe, ellers så kontakter de i hvert fald Betina som er internats leder og så kontakter hun dig, hun er super sød og hjælpsom, så jeg er ret sikker på at de vil hjælpe dig, hvis det er de siger i morgen at du skal vente til mandag, så må du jo gøre det..
Men jeg tror faktisk bestemt at de vil tage katten ind hvis du selv kan køre op med den, ellers må du vente til mandag hvor Betina kan hente den..
feb 2009
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
Jeg må prøve endnu en gang imorgen.
Jeg vil gerne komme med den- og min nabo og jeg er også villige til at betale en donation eller andet for at de tager den ind.
Den er ikke øremærket desværre.
jan 2012
http://slagelsedyrehospital.dk/kontakt
Du må forklare at hun er højdrægtig og det ikke er muligt for dig at tage vare på hende pga din egen kat, samt at du er nervøs for hvad der vil ske mellem dem når hun har født killingerne, så er jeg ret sikker på at de vil hjælpe dig..
Måske kan de give dig et nummer til Betina eller noget..
Jeg har ikke selv prøvet at skulle have fat i KV uden for deres telefon tid, men har været plejemor for KV i Slagelse og kan ikke forestille mig at de ikke vil/kan hjælpe på en eller anden måde
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Mere for en ekstra mulighed, hvis du ikke får fat på nogen på Slagelse.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Og hvor er det dejligt, at du og din nabo tager hånd om en kat i nød! Håber det bedste.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Godt gået
feb 2009
Vi har banket på alle døre heromkring. Ingen vil kendes ved den.
Jeg prøver at se om jeg kan få hjælp via dyrehospitalet i Slagelse Idag.
Ellers er der vel også internatet i Rødovre jeg kan prøve bagefter.
Tak for jeres svar
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 137
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 137
jan 2012
feb 2009
Hun fik den anden dag 5 killinger hvoraf den ene var død født.
Naboen har taget hende ind. - der var en del hankatte der ret nysgerrige.
Og hun er tryg ved at være inde - hun slapper helt af.
Jeg har fået fat på Kv i Slagelse.
De kunne godt tage dem ind. - men hvis muligt måtte det gerne vente til de var Ca 14 dage.
Men jeg tror det ender med at naboen bliver plejefamilie for dem.
Og at de beholder missemor bagefter.
jan 2012
feb 2009
Men jeg vil råde ham til at KV står for det, så de bliver neutralisere inden de kommer til deres nye hjem.
jan 2012
Men det er jo i bund og grund hans beslutning, men det kommer til at koste ham langt mere at fodre på det kuld killinger indtil de er 12 uger, og så har han selv bøvlet med at få killingerne afsat..
Hjemløs tilløber kat.