{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

Fluffy-S
Fluffy-S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Kat til udlån {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg står og skal mellem 3-5 mdr. til New Zealand.
Jeg har en rigtig sød kat, som jeg simpelthen ikke ved hvad jeg skal stille op med.

Det er en lille hellig birma lign. kat.
Som kan med hunde og andre katte.
Det er en hun kat og jeg kan sagtens betale mad og kattegrus.
dog går den kun inde.
Hun er rigtig kælen og hun er lidt som en slaskedukke. Man kan ligge hende på ryggen osv.

Mit spørgsmål er nu, om der nogen, som ved hvad jeg kan gøre? Om der nogen, som kender en der kunne tænke sig at låne en kat?

smiley

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat til udlån
  • Fluffy-S
    Fluffy-S Tilmeldt:
    mar 2013

#2   3. maj 2014 Kan godt forstå dig smiley Har også tænkt dig, men har ikke så forfærdelig mange muligheder pt. smiley

• #3   3. maj 2014 jeg ville nok også finde et pensionat.

• Sigrid H
    Sigrid H Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #4   3. maj 2014 Ville nok selv fortrække at få familie eller venner til at passe katten, så du også kender personerne.

• #6   3. maj 2014 nu er det ikke alle pensionatter som har små burer. Hos os er det faktisk 2-3 m2 store burer til katten- og så med ca 2 meter i højden.
    vi passede en gang en kat i 7 mdr og 7 dage, fordi familien fik job i sverige.Det fungerede rigtig fint. Men de stod faktisk og overvejede aflivningen. Men han klarede det super godt i de mange mdr. han fik nemlig lov til at gå løs i hele pensionattet, i de perioder hvor han var alene.

men det kræver altså planlægning når man har dyr. man ikke ikke bare forvente at der er pasningsmuligheder.
    Ærligt talt ville jeg nok vælge en aflivning fremfor at skulle sende min kat ud til totalt fremmede mennesker. at man vælger et pensionat, er super fordi folk her er vant til at arbejde med katte, men at vælge at sætte sin kat ud til totalt fremmede mennesker, hvor man ikke har nogen garenti for noget som helst. Ja så ville jeg nok lige overveje hvor vigtigt new zealand er i forhold til min kat

Har du virkelig ikke noget familie eller nogle venner som kan tage den? Bare så du har lidt mere styr over hvem der skal passe den. Du skulle jo gerne have din kat igen når du kommer hjem

• #8   4. maj 2014 Nej men det er da heldigvis mange andre som vil. Og når kattene ser ud til at trives der, ja så kan jeg hellere ikke se at det er et problem

Så er du også imod internatter? Og hvis du er det, hvor vil du så gøre af alle de katte som ikke har noget hjem?

• #9   5. maj 2014 Anja - Årh, nød versus frivilligt valg at anbringe sin kat i pension i 7 måneder er da godt nok to meget forskellige diskussioner - og det hører efter min mening hjemme i en seperat tråd..

Fluffy - Det er slet ikke muligt for dig at tage katten med på dit udenlandsophold? Det er faktisk OK simpelt at tage katte til udlandet, men NZ kan måske være noget andet pga deres ø-status?
    Jeg ville nok søge i min vennekreds om nogen kendte nogen, der kendte nogen.

• #11   5. maj 2014 jeg ved nu ikke om der er forskel. Man vælger jo selv hvad man vil. den kat med de 7 mdr ja de kunne jo bare sige at katten skulle have været aflivet, da de jo skulle arbejde der oppe (ved ikke hvorfor de ikke bare tog den med). Men hvad gør man ikke for de dyr man holder så meget af?
    vi havde da også en klar aftale om at hvis han ikke kunne klare det, ja så måtte vi tage beslutningen.

vi har også haft flere som har været i afganistan. Og alle har været super tilfredse med deres kattes ophold.

ja det er lang tid, men katte er nu nogle underlige væsner, som faktisk er gode til at acceptere tingene. faktisk bedre end deres ejere.
    før jeg kom til internattet, var jeg også totalt modstander af at sende min kat i pension (nu har jeg så 18 så jeg skal lige låne hele pensionattet), men efter at have set hvordan de faktisk trives med det, ja så kan jeg ikke se noget ondt i det. Selvfølgelig er der rigtig mange steder som ikke har ordnet forhold og de skulle lukkes.

I dette tidfælde kan jeg så ikke forstå hvorfor man først nu skal finde et sted til sin kat? man rejser ikke bare til nz i 3 mdr. Så man burde nok have fundet ud af noget til sin kat inden

• #12   5. maj 2014 Fluffy - Er hun sterilliseret?

• #13   5. maj 2014 Er det ligesom noget udvekslingsstudentforløb i udlandet og hvordan kommer din dagligdag til at se ud dernede? Hvis du f.eks skal ud til 1-2 værtsfamilier ville jeg spørge om du måtte tage den med og så gøre det såfremt begge familier går med til det.
    Men alt kommer an på hvordan din rejses forløb ser ud. Hvis du har en fast base at komme hjem til hver dag, så vil det bedste for katten sandsynligvis være at komme med.
    Hvis ikke, vil det være bedre for din kat at komme i pension eller at finde et nyt hjem, hvad enten det er midlertidigt eller permanent.

Det vil sandsynligvis være billigere at tage katten med end at finde en pension i så lang tid. Ved SAS ville det kun koste 629 hver vej smiley Til sammenligning koster mange pensionater 100 kr+ per dag. Det er alligevel 27000 der skal øremærkes der smiley
    Ellers håber jeg da at du kan finde en familie til han indtil du kommer tilbage, men tror det bliver en svær opgave desværre.

Held og lykke med det hele smiley

• Fluffy-S
    Fluffy-S Tilmeldt:
    mar 2013

#14   7. maj 2014 Nej, hun er ikke sterilliseret. Desværre. smiley

Grunden til jeg ikke tager katten med, er fordi det er en reje på omkring 28 timer, og det vil jeg ikke byde en kat.
    Desuden, hvis jeg jeg skal til at tage min kat med, så skal jeg også til at tage min hund og mine heste med. Det bliver alt for dyrt.

Jeg vil på ingen måde aflive hende, for det ser jeg ingen grund til.

Grunden til min rejse, er at min mor er flyttet derover, og vil tage derover og læse i 3-5 mdr. alt efter hvordan det går.

jeg har stadig 3 mdr. til at finde et sted til hende.

Jeg har på ingen måde noget i mod pension, og ville også være en mulighed, hvis jeg ikke finder nogen, som kan passe hende. smiley

Louise, tilfældigvis har vi pension, ikke så langt fra hvor jeg bor.
    Og ved, at det er relative store bure, og at dem der kan sammen går løs, sammen med nogle af de andre og at de lever under gode forhold.

Det er nok en holdningssag. smiley

• #17   7. maj 2014 Ville det nemmeste ikke vare at du finder en person du stoler på der kan passe lejlighed, hund og kat på een gang?

• Fluffy-S
    Fluffy-S Tilmeldt:
    mar 2013

#18   7. maj 2014 Det kan være vi bare kan holde os til indlægget evt.

Jeg spørg til råds, ikke for at vide hvor dårligt et menneske jeg er, HVIS jeg beder en hund/katte pension om at passe min kat.

Det er på ingen måde min hensigt, at være "ond" mod mine dyr. Og det skal nok lige pointtere, at jeg aldrig har været ond mod fyr på nogen måde!. Den kat jeg har nu, har jeg taget ind, fordi kommer fra et dårligt hjem.
    Jeg holder skam rigtig meget af dem, og de har hvad de overhovedet kunne tænke sig. (hvilket også er uden for dette emne.)

Men synes skam det er værre, at man kan spørge til råds herinde, og bagefter kan se hvor mange negative kommentar der faktisk kommer. smiley

• Lise K
    Lise K Tilmeldt:
    apr 2013

Svar: 32
    #19   7. maj 2014 Jeg kan godt forstå at man kan tøve med at bede om råd på forummet - I har jo mere travlt med at skælde ud end aktivt og konstruktivt at prøve at hjælpe. Jeg har tre katte som jeg elsker over alt på jorden - men det vill da ikke forhindre mig I at prøve at finde den bedste løsning for både dem og mig, hvis jeg blev tilbudt noget så spændende at rejse til udlandet og studere. Man kan jo ikke, når man anskaffer sig dyr, vide hvad der matte ske i fremtiden.
    Desværre har jeg en hankat som hader alle andre katte end dem han bor med (og sommetider også dem ;-)), ellers ville jeg gerne være "plejemor".
    Jeg er dog enig om at pension nok ikke er den optimale løsning: det værende sagt, er der mange gode som har ret meget plads til kattene - hvis du bor på Sjælland, er du velkommen til at sende mig en PM, så kan jeg pege dig i retning af det pensionat, vi bruger, når vi er på ferie.

• #20   7. maj 2014 Ts du er da på ingen måde et dårligt menneske (: Ens liv behøves altså ikke at gå i stå bare fordi man har dyr. Og selvfølgelig skal du da til New Zealand, det er da en fantastisk mulighed som jeg da helt sikkert heller ikke havde sagt nej til.
    Jeg tror helt klart det bedste vil være at få en ven/noget familie til at passe katten hos dem, frem for katte pension eller lignende, det er i hvert fald hvad jeg ville gøre. Jeg ville ikke brydes mig om at sætte katten på pensionat hvor den ikke ville have den plads den er van til samt få samme mængde opmærksomhed, og så bliver min ene kat rigtig stresset når den er nye steder. Hvem skal passe hunden og hesten? Kan de ikke evt. også passe katten.
    Og så synes jeg du skal få hende steriliseret inden du tager afsted, så dem der skal passe hende ikke skal bøvle med løbetider, og evt. strinten (:

• #21   7. maj 2014 Tag du roligt afsted. Sørg bare for at finde et godt sted til katten, hvor den kan være imens.

At visse her i tråden er meget negative, skal du ikke tage dig af, for det er sådan generelt, at nogen altid skal være negativ. smiley

• #22   7. maj 2014 Selvom man er katteejer kan man da sagtens opleve verden,
    Det er sundt at opleve andet en det der sker i Annedammen smiley

Som Susanne siger ignorer nogle af lusede kommentarer .

De gør ingen gavn smiley
    Det er desværre en tendens at enkelte herinde bidrager med megen negativitet istedet for at svare konstruktivt
    Men mest synd for dem.
    Lise
    Ikke generalisere smiley

• #32   7. maj 2014 Tak Berit
    Sender en send ud .

• Fluffy-S
    Fluffy-S Tilmeldt:
    mar 2013

#34   7. maj 2014 Mange tak for de positive og konstruktive kommentar! smiley Vil bestemt tage dem med i mine overvejelser.

Pt. ser det ud til at min far skal passe mine heste(udd. berider, så der er kontrol over det) og han får lov til at passe min hund.

Katten, ses der lige nærmere på. Håber på at nogle af min venner evt. kan passe, den. Om ikke andet må min far passe den, til jeg har fundet nogle der kan passe hende. smiley

Om jeg rejser i 3 eller 5mdr. er endnu uvist, da jeg først lige skal der over og se hvordan jeg falder til. smiley

• #35   7. maj 2014 OKay, så kan jeg desværre ikke hjælpe, jeg har ikke lyst til at have en fertil hunkat boende smiley

Kommentér på:
Kat til udlån

Annonce