{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Gitte F
Gitte F
Tilmeldt:
19. apr 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

En Spooky historie, hvad gør man? {{forumTopicSubject}}

Spooky, kaldte jeg ham... En slidt, sky, hærget og udmagret vildkat, som vælger at holde til i vores have på trods af husstanden i forvejen rummer 4 dejlige katte. På et tidspunkt kan jeg ikke længere holde til at se på hans sult og begynder at fodre ham og efter en tid bliver han så tryg,at jeg kan komme til ham. Efter fremlysning ( uden resultat) får jeg ham indfanget og dyrlægen besøges. Han kastreres og øremærkes osv. og tror, at vi nu kan få integreret ham i familien. MEN, Spooky har udviklet sig til en kat, der udviser kolossal besiddertrang. Han 'elsker' madmor (mig) og tåler/ accepterer husets øvrige beboere. Han følger mig i hælene, ligger sig for mine fødder, når jeg sætter mig ...en trofasthed som var han en vagthund. Til gengæld foragter han alle katte! Han gør hvad kan kan for at bekrige vore andre katte og det er mildest talt ved at være en pestilens.
Hvad gør man? Er der mon håb om at han nogensinde vil ændre adfærd? Er der mon nogen, som har lyst at overtage en såd'n enmandskat?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En Spooky historie, hvad gør man?
  • #1   19. apr 2014 Øv da smiley Nu har jeg ikke de store erfaringer og må nok erkende at da det skete for mig for syv år siden at mine to katte endelig nåede til et punkt hvor de ikke længere kunne sammen, endte jeg med at tage den ene med mig og lade den anden blive hos mine forældre.
    Ting jeg dog har lært senere og som jeg nok ville forsøge idag, er at få sat noget beroligende duft ind i huset. Der findes noget der får kattene til at slappe af og gør dem vendligere stemt overfor hinanden og måske kan det hjælpe længe nok til at han når at fatte sympati for de andre før det fjernes igen?
    En anden ting jeg har lært er at katte sagtens kan være lidt vægelsindede i forhold til den de holder mest af i huset. Hvis du har mulighed for det, så lad nogle andre fodre kattene i noget tid? Eventuelt også tage sig at den daglige lej med dem, hvis du har sådan en. I det hele taget prøve at lade være med at være centrum for det der er mest interessant for kattene.
    Håber du finder ud af det smiley


  • #2   19. apr 2014 ØV! for en slem kattepine smiley det bliver nok svært at finde den ideelle løsning. Men synes, som Anya nævner, det er et forsøg værd at prøve at lade en anden fodre ham - og måske med noget ekstra lækkert. Måske han så finder ud af, at der er andre end dig, der dur, men jeg tvivler smiley , for det lyder da godt nok til, at han er helt forliebt i dig.

    Han ser ellers skøn ud!


  • #3   20. apr 2014 faktisk er det lidt typisk herreløse katte når de får det godt.nogle er bange for at de aldrig får mad, så de æder alt mad hver gang. andre er bange for at man smider dem ud igen. har desværre oplevet det nogle gange på internattet. og det er katte som har været udsat for noget i deres liv, som gør at de er bange for at miste det de nu har.

    nu ved jeg ikke hvor længe du har haft ham. For tit går det over i løbet af noget tid.
    men prøv evt at sæt feliway op i huset. du kan også bruge noget dr bach nødhjælp i deres vand. pt bruger jeg begge dele da jeg har lidt uro i flokken efter at en af de ældre katte er blevet aflivet.


  • #4   20. apr 2014 Hvor længe har du fodret på ham?

    Den på billedet ser ikke udsultet ud


  • #5   21. apr 2014 Beltane
    Det et da irrelevant !
    Den er nok fodret godt op smiley

    Støtter mig også til Anjas forslag smiley


  • #7   21. apr 2014 Det er ikke irrelevant.. For hvis hun kun har gjort det 1-2 dage, så ejes den helt sikkert af nogen og så skal man ikke fodre på den

  • #8   21. apr 2014 Beltane
    TS skriveri den var radmager , det kalder du vel ikke katten på billedet smiley

    Ergo har TS haft den et godt stykke tid smiley

    Velærnæret blive den ikke på 2 dage.....
    Så jo det er. irrelevant Beltane


  • #9   21. apr 2014 Tine - Hvis du har et problem med mig kan du så ikke tage den privat istedet for det her?

    Jeg spørger for at få svar ikke for at få en irrilevant kommentar som udelukket er lavet for at skabe en større diskution med mig..


  • #10   21. apr 2014 Altså Beltane smiley
    Jeg kommentere bare dit indlæg som man nu engang gør i et forum !!!!
    Det har intet med en privat diskussion at gøre smiley



  • #11   21. apr 2014 Tine - Nej du kommenterede ikke, du sagde det var irrelevant.. Hvilket du tydeligvis ikke kan vurdere om det er eller ej..

    Jeg venter pænt på at TS svare på mit spørgsmål..


  • #12   21. apr 2014 Gaaaaaaaaab smiley

  • #13   21. apr 2014 Nemlig..

  • Gitte F
    Gitte F Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #14   23. apr 2014 Tak for jeres kommentarer.

    Lige lidt opklarende kommentarer. Jeg har haft Spooky i siden sidste sommer, hvor jeg begyndte at fodre ham, fordi han var meget udsultet og syg/skadet samt efter fremlysning, der ikke havde givet resultat. Jeg vil aldrig 'bare' begynde at fodre på en velnæret kat, der krydser min vej. Han blev kastreret i oktober, så gamle hormoner burde være ude af hans kattekrop. Men krigerrisk over for andre katte, - det er han! og det bekymrer mig jo, fordi det har de eksisterende katte jo ikke fortjent ligesom det er træls for husets menneskebeboere.

    Jeg vil prøve, at følge rådet om at lade andre fodre og overtage ansvar for hans pasning.
    Jeg kender ikke produkter som feliway og dr bach herunder deres virkning eller hvor man får fat på det.


  • #15   23. apr 2014 feliway fåes hos dyrlæge, dyrehandler, på nettet bla hos zooplus.

    her du også kan læse mere om den

    http://www.feliway.com/dk


    dr bach fåes hos matas, eller på nettet (jeg køber det på nettet, søger efter tilbud)

    du kan læse mere her

    http://shop.duft-natur.dk/bachs-blomstermedicin-22


  • #16   23. apr 2014 Feliway kan købes ved dyrlægen eller dyrebutikker. Det bruges normalt mod stress og (urin)markering, og det er jo ikke lige dét, der er problemet her. Om det evt. kan have effekt sammen med Felifriend (bruges til sammenføring af katte) ved jeg ikke, men tvivler.

    Hatten af for dig, at du har taget dig så godt af af ham - p*ssetræls at det så går skidt med ham sammen med de andre katte. Øv.
    Gid der sker et mirakel, så han og de andre katte finder ud af at omgås fredeligt.


  • #17   23. apr 2014 jeg tror nu godt at det vil virke. vi brugte det også på internattet når bøljerne gik højt. det var gerne når vi havde for mange voksne misser sammen, og især når vi havde missemødere.
    det gør jo at de stresse mindre, og jeg tro noget af det Spooky gør er fordi han stresser over at skulle dele med andre. han er hankat i hovedet endnu, og det kan feliway virke meget godt imod.
    jeg har selv haft hankatte som er blevet ordnet i en sen alder, og det tager altså noget længere tid inden de falder ned. Det er mere i deres hjerne at de stadig er hankatte.

    jeg syntes at man skal prøve. man kan se en evt virkning i løbet af 2-3 uger. En feliway holder i ca 4 uger, og så kan man se om man skal foresætte eller ej

    dr bach kan også virke afstressende. Her er fordelen at man kan bruge den selv.


  • #18   23. apr 2014 Var det mig, der var i den kattepine, ville jeg heller ikke lade noget være uprøvet. Ville dog nok ikke have for store forventninger.

Kommentér på:
En Spooky historie, hvad gør man?

Annonce