3.002 visninger
|
Oprettet:
kat med nedsat nyre funktion {{forumTopicSubject}}
Ville lige høre om der er andre der har en kat med nedsat nyrefunktion. hvad gør i til dagligt for den og er der nogen godbider der er specielt til katte med nedsat nyrefunktion?
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
så afsted til dyrlæge, og han fik div indsprøjtninger. det hjalp ikke rigtigt. så han fik taget en blodprøve som viste at hans nyretal var højt.
herefter blev han sat på specialkost. det ville han da slet ikke spise
det skal lige siges at han på intet tidspunkt havde kastet op.
men en dag da jeg kom hjem fra arbejde kunne jeg godt se at det var noget l.. med ham. Min mor kunne fortælle at han var begyndt at kaste op.
så dagen efter blev han aflivet i en alder af knap 3 år.
jeg har gjort op med mig selv at jeg ikke skal den tur igennem igen. Den tog ca 5-6 mdr med en kat som havde så mange problemer. var ved dyrlæge min 1 gang om ugen.
jeg har også en kat som får blærebetændelse ind i mellem. Han får det af stress, og det kan heldigvis gøres noget ved. Han får metacam når det begynder, og så er det det.
jeg har vandfontæne samt 5 andre steder hvor de kan drikke. der ud over får de rc sterilised som er beregnet til katte med tendens til urinvejsproblemer
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 153 Svar: 365
jul 2008
tag en god snak med din dyrlæge omkring foder. Skal hun på nyrekost ?
en vandfontæne er også en god ting. Mine er gode til at bruge den
vådfoder super, men også her i samråd med dyrlægen
man skal nemlig passe på protinerne når de har problemer med nyrerne. Nyrerne må ikke overbelastes, derfor er det vigtigt at man overholder dyrlægens råd
jul 2008
mar 2007
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
mar 2007
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 20
Har prøvet royal canin renal, uden held. Hills uden held og nu royal canin renal select, som den gider spise. Hills vådfoder er heller ikke et hit. RC vådfoder røg ned, men har nu bestilt noget "pate" som jeg håber er et større hit. Dyrlægen snakkede om der fandtes godbidder også, men har ikke fundet dem nogle steder endnu. Har i øvrigt tre kasser hills vådfoder til salg hvis nogen kunne have interesse.
kat med nedsat nyre funktion