Kat lugter {{forumTopicSubject}}
Jeg har et lille problem med min killing Kairo som lugter temmeligt dårligt. Han vasker sig selv ofte bagtil, men alligevel lugter han enormt af afføring når han kommer op til en trods der intet er at se i pelsen.
Jeg har valgt at bade ham et par gange, hvilket hjælper, men efter en tid er det det samme igen. Han bruger kattebakken, men tisser fast på vores måtte i gangen og foran køleskabet. Jeg har bestilt tid til kasteration, men aldermæssigt virker det ret tidligt at strinte da han kun lige er blevet gammel nok i denne måned, og det har ikke den kraftige strinte lugt, men mere bare katteurin.
Jeg har kattelem, så han har fri adgang udtil, jeg har flere kattebakker idet jeg har to andre drenge (en yngre killing og en kastrat), og mit hjem er meget rent. Han er helt hvid, og flere af mine bekendte som også er katteelskere siger at hvide katte ofte er en smule anderledes af sind.
Jeg har tænkt mig at spørge min dyrelæge når jeg skal derop, men indtil da vil jeg lige spørge om der er nogle herinde der har oplevet lign?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Fertilitet går ikke helt efter alder men også efter årstid, og det er jo NU, at hunkattene er i løb.
Hvad fodrer du med? Det kan være, at dit foder ikke er optimalt til ham. Er hans afføring normal farve?
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men har han altid tisset på dine måtter???? Er han ikke "potte trænet" fra sælgers hjem??
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 99 Katte: 3 Emner: 54 Svar: 382
jan 2014
jan 2012
Men super fint at du har fået dem fixet, men forvent lige en god månedstid før alle hormoner er ude af kroppen, så der kan stadig være lidt startproblemer, og så sørg for at fjerne måtten, for den lugter nok af urin nu og vil give anledning til at han tror at det er ok at tisse der fordi den lugter af "toilet"
Hvis der er tæppe eller lign de andre steder han har tisset så sørg for grundig rengøring med R10 eller lign lugtfjerner, ja sådanset uanset underlag skal der rengøres grundigt med lugtfjerner og endelig ikke Ajax eller klorin..
jan 2014
Jeg tror bare folk fik sat lidt panik i mig, da de snakkede om at hvide katte kunne være meget specielle, og som katteejer tænkte jeg straks han kunne havde en brist, eller en fejl i hjernen som var uoprettelig. Min mor havde engang en kat der viste sig at have en svulst i hjernen der gjorde hans adfærd meget mærkelig, men at Kairo blot ikke har fanget den med at strinte lyder meget mere harmløst.
Jeg vil væbne mig med lugtfjerner og tålmodighed og se tiden an
jan 2014
jan 2012
Men hvor er han da fin
Ja øretatoveringen ser noget mere drabelig ud på en hvid kat end på en mørk men som du siger så fortæller det folk at han er en ejer kat, og det skal nok blive fint
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Og vask tissestederne grundigt - med eddikevand, Rodalon + meget rent vand, eller Urine Off (hedder det vist).
Den måtte i gangen... hvis den ligger på noget råt cement, så er tisselugten trængt ned i det, og kan ikke renses væk. Men noget forseglende maling kan tage lugten.
jan 2014
Kat lugter