{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.891 visninger | Oprettet:

Kat lugter {{forumTopicSubject}}

Jeg har et lille problem med min killing Kairo som lugter temmeligt dårligt. Han vasker sig selv ofte bagtil, men alligevel lugter han enormt af afføring når han kommer op til en trods der intet er at se i pelsen.

Jeg har valgt at bade ham et par gange, hvilket hjælper, men efter en tid er det det samme igen. Han bruger kattebakken, men tisser fast på vores måtte i gangen og foran køleskabet. Jeg har bestilt tid til kasteration, men aldermæssigt virker det ret tidligt at strinte da han kun lige er blevet gammel nok i denne måned, og det har ikke den kraftige strinte lugt, men mere bare katteurin.

Jeg har kattelem, så han har fri adgang udtil, jeg har flere kattebakker idet jeg har to andre drenge (en yngre killing og en kastrat), og mit hjem er meget rent. Han er helt hvid, og flere af mine bekendte som også er katteelskere siger at hvide katte ofte er en smule anderledes af sind.

Jeg har tænkt mig at spørge min dyrelæge når jeg skal derop, men indtil da vil jeg lige spørge om der er nogle herinde der har oplevet lign?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat lugter
  • #2   11. mar 2014 Hvor gammel er han?

Fertilitet går ikke helt efter alder men også efter årstid, og det er jo NU, at hunkattene er i løb.

Hvad fodrer du med? Det kan være, at dit foder ikke er optimalt til ham. Er hans afføring normal farve?

• #3   11. mar 2014 Det kan jo også være blærebetændelse der gør at han ikke vil tisse i bakken så en tur til dyrlæge er nok en god ide.

• #4   11. mar 2014 Fertile katte lugter ofte kraftigere og at sige at han ikke burde være gammel nok til at blive kønsmoden??? Du har oprettet ham 2. januar, hvor du skriver i ikke har haft ham så længe, men han må vel have været lige over 12 uger 2. januar 14 ik?? Så det må betyde at han er lige over 5 mdr. nu ik?? Så årstiden taget i betragtning så er han kønsmoden NU, så til at starte med så få ham fixet, han markere dit hjem og jo hurtigere du får ham fixet jo større chance er der for at han stopper efter kasteration..

Men har han altid tisset på dine måtter???? Er han ikke "potte trænet" fra sælgers hjem??

• #6   20. mar 2014 Tak for alle jeres svar smiley De var hos dyrelægen igår, og blev kastererede, mærkede og vaccine, så nu må vi se om det ikke hjælper. Min ældre kat blev kastereret lidt sent, da jeg lidt havde håbet at få et kuld killinger med ham, men da han begyndte at strinte og det lugtede enormt grimt valgte jeg alligevel at han skulle ordnes. Derfor tænkte jeg at det først kom langt senere. Dyrelægen sagde det samme som jer, og gav mig noget andet foder jeg kunne forsøge mig med, og at hankatte godt kan lide at lugte lidt, så at den del nok går over smiley Så nu må jeg bare vente og se om hans tisseri også begrænses smiley

• #7   20. mar 2014 Glemte helt at svare Heidi smiley Jo, han er trænet og det virker også fint med afføringen som han gør i kattebakken og udenfor. Han tisser "kun" på min store måtte i gangen, og foran køleskabet. Det der undrede mig var at da Ferb (min ældre kastrat) strintede havde det en enorm væmmelig og kraftig lugt, men Kairo tisser bare. Altså en let stor pøl som først lugter efter en tid. Jeg havde engang en hankat, som pludselig begyndte at tisse på mine børns dyner, men KUN der. Det forsvandt så da han blev kastereret. Så jeg må bare krydse fingre. smiley

• #8   20. mar 2014 Forklaring på at Kairo's urin ikke lugter som hankattestrint endnu kan være at det er fordi han kun lige er blevet kønsmoden, og han endnu ikke har fundet ideen med strint, men blot føler nød til at afmærke hans duft, i starten af kønsmodenheden er det ikke unormalt at det ikke er strint men helt almindelig tisseri, de skal jo lige lære det smiley

Men super fint at du har fået dem fixet, men forvent lige en god månedstid før alle hormoner er ude af kroppen, så der kan stadig være lidt startproblemer, og så sørg for at fjerne måtten, for den lugter nok af urin nu og vil give anledning til at han tror at det er ok at tisse der fordi den lugter af "toilet"

Hvis der er tæppe eller lign de andre steder han har tisset så sørg for grundig rengøring med R10 eller lign lugtfjerner, ja sådanset uanset underlag skal der rengøres grundigt med lugtfjerner og endelig ikke Ajax eller klorin..

• #9   20. mar 2014 Det giver helt sikkert mening smiley Måtten sendte jeg til renseri, men da jeg lagde den igen var det første han gjorde at tisse på den igen, så den er ude og der er renset af både der og foran køleskabet med lugtfjerner. Jeg venter lige et par måneder med at købe en ny måtte. Heldigvis er det ved at være slut med vinterstøvler og sne, så den er heller ikke så nødvendig lige nu. Så er det bare at krydse fingre! hehe.

Jeg tror bare folk fik sat lidt panik i mig, da de snakkede om at hvide katte kunne være meget specielle, og som katteejer tænkte jeg straks han kunne havde en brist, eller en fejl i hjernen som var uoprettelig. Min mor havde engang en kat der viste sig at have en svulst i hjernen der gjorde hans adfærd meget mærkelig, men at Kairo blot ikke har fanget den med at strinte lyder meget mere harmløst.

Jeg vil væbne mig med lugtfjerner og tålmodighed og se tiden an smiley

• #10   20. mar 2014 Stakkels Kairo, som nu helt ufrivilligt har fået frarøvet hans mandighed før han overhovedet vidste hvad den skulle bruges til. Og kønt er det bestemt ikke med alt det sorte i hans øre fra tatoveringen nu han er hvid. Men han er jo en flot dreng, og det holder folk fra at tro at han mangler et hjem når han løber rundt udenfor.

profilbillede
  • #11   21. mar 2014 Hmm jeg har nu ikke bemærket at hvide katte skulle være mere specielle end andre farver katte, tror mere det afhænger af kattens sind end af dens farve smiley

Men hvor er han da fin smiley
    Ja øretatoveringen ser noget mere drabelig ud på en hvid kat end på en mørk smiley men som du siger så fortæller det folk at han er en ejer kat, og det skal nok blive fint smiley

• #12   22. mar 2014 Håber han holder op med at tisse udenfor bakken. Ellers prøv at stille en ekstra bakke op.
    Og vask tissestederne grundigt - med eddikevand, Rodalon + meget rent vand, eller Urine Off (hedder det vist).
    Den måtte i gangen... hvis den ligger på noget råt cement, så er tisselugten trængt ned i det, og kan ikke renses væk. Men noget forseglende maling kan tage lugten.

• #13   23. mar 2014 En lille update herfra. Kairo har ikke haft et eneste "uheld" siden turen til dyrelæge, og hans øre bliver rigtig fine. Når først alt "snuller" er væk tror jeg slet ikke man lægger mærke til det. Ferb er lys grå, og hans lagde man ikke mærke til efter et par måneder. Chaplin (min sort/hvide) bliver nok svær fordi han er så sort, men nu skal de snart op og chippes også så jeg kan få en kattelem med chip, og så burde der ikke være meget tvivl når man både kan se det og scanne dem.

Kommentér på:
Kat lugter

Annonce