412 visninger
|
Oprettet:
Røskva's øje... {{forumTopicSubject}}
Røskva's højre øje er helt rødt og løber. Det har i forvejen løbet lidt et par dage, men da vi var nede hos dyrlægen sagde hun at det nok gik over. Nu er det så blevet værre. Ved ikke om det kan have noget at gøre med at hun blev vaccineret i mandags?
Nogen der har nogle råd til hvad jeg kan gøre ved det?
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.226
apr 2006
Har selvfølgeligt tjekket om hun har fået noget i øjet...
apr 2006
Tjekkede også lige husum dyreklinik, men der var de også lukkede. Vil I sige at det er et akut tilfælde, så jeg skal ringe på den akutte linie, eller skal jeg vente til imorgen og se om det har ændret sig?
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Men øjenbetændelse er ikke noget man skal sidde overhørigt så bliver det ikke hurtigt bedre, så afsted til dr. dyr.
Held og lykke
apr 2006
Tak for rådene begge to
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 72
Når en kat sidder med øjet på klem, erdet som regel tegn på, at den har siddet itræk eller fået noget i øjet. Det vil mangegange forsvinde af sig selv efter et pardage. Løber øjet i vand og kommer derlidt betændelse i øjenkrogen, kan manprøve at rense øjet med lunkent kamille-the i 2-3 dage. Brug en tot vat og dryp etpar dråber i øjnene (rent stykke til hverøje), et par gange om dagen. Bliver øjetmeget fugtigt, pelsen omkring konstantvådt og efterhånden gulligt-brunt, kan dervære tale om infektion.Katten skal til dyr-læge. Prøv at kigge i det nedre øjenlåg,så vil farven være rød, hvor den normaltvil være hvid eller rosa, blinkhinden vil væ-re trukket frem indover øjet og hævet.Harkatten øjet helt lukket, kan det være tegn på at katten har en rift i øjet, og kattenskal til dyrlæge med det samme for at fåden rette behandling.Har katten en infektion kan den smitteandre katter via nys, host, tårevæske ogsocialt samvær som fx pelsvask
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 72
(link fjernet)
apr 2006
Har allerede været til dyrlægen her til morgen og han sagde at hun havde fået en infektion i øjet. Den har sikkert været der før hun blev vaccineret, men hendes immunforsvar kom ud af balance pga vaccinationen, derfor fik hun det værre.
Jeg har fået en øjensalve med hjem til hende, som hun skal have hver 6. time og så har vi fået en tid igen på torsdag, så der kan tjekkes op på det. Hvis øjet pludselig får det værre skal jeg bare ringe på deres akut nummer.
Suk, det er synd for hende
Tror forresten jeg vil anskaffe mig det der øjenrens du gav et link til. Hendes øjne render jo lidt...
Tak igen for hjælpen
apr 2006
Hehe håber du fatter det bedre end jeg... hun skal have den 4 gange dagligt i 8 dage til at starte med. Hvis hun stadig har problemer her på mandag, skal hun også have nogle tabletter ved siden af...
Røskva's øje...