1.275 visninger
|
Oprettet:
infektion efter operation {{forumTopicSubject}}
Hej!
Fik min hunkat steriliseret for ca. en måned siden. Den bule hun hele tiden har haft efter operationen (ved aret) er nu blevet hård og der er gået betændelse i såret. Min dyrlæge har bedt mig rense såret, men der bliver ved med at komme betændelse, hvilket bekymrer mig.
Hun virker rask nok, men sover mere end hun plejer (kan skyldes ændring i adfærd efter sterilisering)
Er der nogen, der har erfaringer emd dette? hvis jeg tager til dyrlægen med hedne, er det vel på hans regning?
Sætter pris på jeres svar!
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 5
Hvis det var mig, ville jeg henvende mig ved dyrlægen igen, uanset om det er på hans eller min egen regning. Hvis der er infektion i såret, kan det udvikle sig og det er jo ikke ønskeligt. Så bestil en tid nu og få det tjekket !
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Hvorfor har du ikke været til dyrlægen med det for længst, jeg fik at vide af min dyrlæge at en sådan hævelse var normal, men den måtte ikke være der mere end 5-7 dage så skulle den falde af sig selv og forsvinde, hvis ikke den gjore det så skulle jeg komme med katten og dyrlægen ville se på det..
Og ja selvfølgelig skal dyrlægen give antibiotika efter operation, hvilket du vel også har fået med, da hun blev steriliseret, både antibiotika og smertestillende, men da kun til 10 dage, så burde det være hele så meget at der ikke sker mere..
Du må se at komme af sted til den dyrlæge, underordnet hvis regning det er, ellers risikere du at din kat bliver alvorligt syg.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
På mig lyder det der sker nu som følgevirkninger der kræver antibiotika
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
Og uanset så skal den da tilses af en dyrlæge, hvis der er betændelse!!!
Så må du tage den med regningen derfra.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
er du sikker på at hun ikke fik en sprøjte pencillin i forbindelse med at hun blev ordet ? Normalt får de både pencillin og smertestille depot
Men jeg ville kontakte dyrlægen. Hun kan nemlig godt få en slags allergi overfor tråden.
Er den i øverigt væk ?
jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Var til dyrlæge i går og han sagde, at hun har svært ved at bearbejde de indre sting - derfor bulen. Så heldigvis intet alvorligt
infektion efter operation