Kastration af kat Kastration af kat
Hej...
Jeg fik for lidt over en måned siden kastreret min hankat, Ramses.
Jeg fik lov til at følge med i indgrebet, hvilket var ret interessant. Der blev ikke brugt så mange redskaber. Dyrlægen sprættede bare posen op og fik testiklerne fjernet. Herefter bandt han en knude på posen med hvad jeg går ud fra var sædstrengene. Dette var for at undgå fremmedlegeme i kroppen, frem for at han skulle syes. Smart trick, og der har da heller ikke været nogen som helst komplikationer overhovedet. Det er helet så fint, og Ramses har heller ikke haft symptomer på smerter efter. Det ligner dog, han stadig er hankat, hvilket er ret sjovt.
Vi fik desuden også udleveret ormekur til ham, da han var ved at blive lidt tynd. Han har nu fået sin kur, men det undrer mig, at han tager så langsomt på. Selvom han ser tynd ud, så vejer han alligevel 5,3 kg. Han er ret høj og dyrlægen sagde, at han var en solid bygget hankat.
KAN det være, at min kat bare er en slank bygget kat, som ikke rigtig kan blive "fed". Jeg regnede bare med at se mere hængebug end jeg gør nu. Nu ved jeg godt det kun er en måned siden, men oven i ormekuren, burde det måske gå lidt hurtigere? Kan også være jeg bare er utålmodig, fordi jeg glæder mig til at få en stor, lidt slasket kastrat.
Han har desuden ikke skiftet adfærd siden kastrationen. Han er stadig meget aktiv og legesyg, til trods for, at han er indekat.
Er der nogen katte, der ikke skifter adfærd efter neutralisering?
(Negative kommentarer frabedes)
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
Ikke bid mig hvis det er forkert, det er kun noget jeg mener
maj 2011
Følger: 16 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 17 Svar: 195
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Min er nu 1,5 år og har ikke ændret sig siden han blev fixet for over et år siden. Han er stadig aktiv, tosset og slank...
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Nu er min godt nok en hunkat, men hun blev sterilliseret, inden hun overhovedet kom i løb, og hun er en meget fin og slank kat på 3,5 kg. Det er lidt over 3 år siden. Og hun opfører sig stadig, som om hun er teenager og raserer hele huset fra tid til anden
Det er ikke alle katte der er ens
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Især ikke hvis de bliver det før hormonerne rigtig raser
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
maj 2011
Vores dyrlæge sagde: "Ja, I skal nok regne med at hans personlighed bliver skærpet en lille smule."
Ja tak, Lars, du har skabt et lille monster
maj 2011
Kastration af kat