778 visninger
|
Oprettet:
Foder igen igen {{forumTopicSubject}}
Men hvilket foder er godt til en kastrerede hankat på knap 5 mdr?? Info søges og tages imod med kyshånd
Klem Cecilius og Hikke bassen
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men er han træt af killingefodret så kan du lande det med et godt voksenfoder..
Kig evt på Kingsmore..
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
Men prøv at se på ham, virker han killing-agtig, så lad ham være på det. Men virker han mere udvokset ja så begynd at skifte over langsomt
Personligt hælder jeg til rc sterilised. Mine 19 styks fra 11 mdr til 15 år trives super på det.
Men der findes lige så mange meninger som der er foder typer.
Men som udgangspunkt så kig på omsætligheden, jo mere den skal have, jo mere kommer der ud (fx whiskas her skal en kat på 4-5 kg have mere end 125 g om dagen, mens samme kat kan nøjes med ca 60g hills eller rc)
Nu har du en hankat, så tjek magnesiumen i foderet. Der må ikke være for meget i det, da det er en af årsagerne til urinvejsproblemer - og det kan være dyrt når man har en hankat.
Personligt har jeg prøvet mange produkter, men rc´en er den eneste alle gider at spise. Har da også prøvet flere forskellige rcér men steriliseden er den bedste her i huset. Majs eller kornfri, kattene får det de vil have at spise. Har da også set nogle kornfri produkter hvor deres magnesium indhold er noget høj. Og da jeg har en hankat som har haft sin del af blærebetændelser, ja så kommer foderet altså i første række her i huset
af vådfoder kan anbefaldes smilla og bozita - købes hos zooplus.
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 80
Tak for svar.
Han er glad for sin killingfoder fra RC - det var bare dyrelægen der sagde jeg skulle skifte efter han var blevet kastreret?? Jeg skal dog også passe på han ikke bliver for tyk, da han er en Scottish Fold og de kan godt få led problemer, så hjælper overvægt jo ikke lige frem ...
Lige nu har jeg både 2 kg uåbnet RC killing samt IAMS killinge foder på 2,5 kg stående der heller ikke er åbent - så synes jeg har pænt meget foder
Klem Cecilius
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
personligt ville jeg købe en almindelig sterilised, og så blandet killing i. og når du ikke har mere blanding så gå over på ren sterilised
Foder igen igen