{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårbolde
  • #1   2. feb 2014 giver du hende kattemalt ?
    for ellers er det altså en rigtig god ide


  • Blackbird
    Blackbird Tilmeldt:
    jan 2013

    Katte: 2 Emner: 7 Svar: 19
    #2   2. feb 2014 Kattemalt skulle hjælpe på det smiley Og foder specielt til katte der døjer med det problem smiley

  • #3   2. feb 2014 Det er helt OK og kun godt, at hun kaster dem op. Ellers kunne det ske, at de kom ud i tarmene og lavede tarmstop.

    PS: Jeg går ud fra, at du hjælper hende af med nogle af de løse hår ved at rede (ikke kun børste) hendes pels igennem og i bund ca. en gang om ugen.



  • #4   2. feb 2014 Det er super fint at hun kaster hårbollerne op, så er du sikker på at de ikke klumper sig sammen og stopper tarmene..

    Du kan hjælpe hende lidt ved en gang om ugen når hun fælder rigtig meget at give hende lidt kattemalt..

    Men bedst af alt er hvis du dagligt får børstet/ redt hende godt igennem, helt ned i underulden, så du fjerne de fleste af de løse hår på hende...

    Hår i mavsen er generelt ikke super godt, så hvis det kan minimeres er det det bedste..


  • #5   2. feb 2014 Jeg giver mine kattegræs da den ene er langhåret og begyndte at hoste lidt pga hårbolde, kattegræsset har hjulpet, nu hoster han ikk så meget mere. Også får han kattemalt når det er slemt. Og kan bestemt mærke forskel hvis deres græs slipper op og jeg ikk har nået at få plantet noget nyt.

  • #6   2. feb 2014 Jeg har ikke givet hende noget for det endnu.

    Er det nok at give kattemalt uden at skifte til specialfoder? Kan de lide kattemalt og er det så godt at sætte en potte kattegræs frem?

    Hun får pt. vådfoder morgen og aften og har fri adgang til Taste of the Wild tørkost. Jeg har en karte til hende, sådan en med en masse små tynde pinde, til at rede hende og en almindelig børste også. Der kommer ikke meget af når jeg bruger karten.

    Hun er helt glat og der er ingen klumper nogen steder. Jeg mærker hverdag om hun er helt fin. Hun vasker sig meget, så jeg kan godt forstå hun alligevel får en del ned.

    Fælder katte på samme tid og måde som hunde?

    Hvad putter de i special foder, til langhårede katte til at styre de boller?


  • #7   2. feb 2014 Du behøver bestemt ikke at skifte foder pga hårboller, og ja kattemalt kan du fint give som supplement..

    At hun ingen filterknuder har er fint, men derfor bør du stadig rede hende igennem dagligt, for at hjælpe på de løse hår, jeg vil nok anbefale at du køber en kam i stedet for en karte, kammen kommer bedre ned i underulden..

    Jeg ved ikke hvornår hunde fælder, men katte fælder stort set året rundt, særligt indekatte, men fældnings sæsonen er størst når vinterpelsen smides i foråret..


  • #8   2. feb 2014 Jeg har aldrig brugt special foder, og det har min opdrætter heller ikk som avler mco. jeg er rigtig glad for kattegræsset, og mine elsker det.

    Jeg bruger også karte til min, og en blød børste, og det plejer at være nok. ved ikk om de fælder på samme måde som hunde, men min mco fælder rigtig meget i øjeblikket.


  • #9   2. feb 2014 Jeg fanger noget malt og kattegræs. Er det noget alle æder?



  • #11   2. feb 2014 Altså begge mine katte spiser det med stor behag. og vores gæste kat som vi havde sidste weekend spiste det også med glæde, og hun havde aldrig fået det før. De fleste katte vil spise kattemalt, men mener jeg har hørt om nogen som ikk vil have det. Men er ikk sikkert. Men prøv dig frem, prøv måske med kattegræs først, det har hjulpet før, men min har så aldrig kastet hårbolder op. Det tager et par dage før græsset er vokset op, men indtil det er vokset op så kan du måske prøve med maltet og se om hun vil spise det.

  • #12   2. feb 2014 Kattemalt og specialfoder, er det med til at hårene kan passere gennem tarmene, eller hvad sker der med hårene?

  • #13   3. feb 2014 jeg har altid græs stående, da mine ikke kommer ud andet i løbegården, som er på fliser. Køber det færdig lavet hos plantorama, da jeg ikke har mulighed for at lade det gro. Kender nogen som bare køber noget byg, og så selv gro det
    i mange kattegræsblandinger er der nemlig meget byg i. Og som hesteejere ja så kan man godt se at der er helt hen i vejret at give 25-30 kr for ca 500g, når man giver et par kr for et kg byg.

    kattenmalt køber jeg hos zooplus. har prøvet en del forskellige, men denne falder lige i god jord hos os
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/kattemalt/182389

    når man bruger malt og noget specialfoder, så passere hårerne igennem tarmsystemet og ud. De bliver smurt lidt af det
    men du skal altså ikke være bange for at katten kaster hårboller op. Men for kattens skyld er det nemmere at det bare glider med ud.



  • #14   3. feb 2014 Ja det er jo smart nok hun kaster det op, hvilket også er ok. Jeg er ikke sart og det lugter ikke.

    Det gør det der kommer bagud til gengæld smiley Utroligt at et lille dyr kan lugte så fælt


  • #15   3. feb 2014 Jeg synes at det har hjulpet vores maine coon at vi giver ham iams hairball control. Før kastede han op næsten hver dag eller prøvede på det uden at der kom noget. Vi var også til dyrlæge fordi han virkede sløj og det var en hårbolle der sad på tværs så han fik noget olie, det hjalp. Men efter vi er begyndt at give ham iams hairball control så er det som om at håret nemmere passere. Han får det blandet op med andet foder ca. halvt af hver.

Kommentér på:
Hårbolde

Annonce