571 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Børster, hårkur M.V Børster, hårkur M.V

Hej alle sammen.

Har kigget i diverse forum emner, men fik ikke svar på mine spørgsmål osv.

Jeg har to Colourpoint piger, Malle og Mille.
Malle ELSKER at blive børstet, og kan filtre rundt i knuderne på hende når hun har. Så ingen problemer med hende.

Men Mille HADER det! Så snart hun ser jeg bare tager imod kammen, er hun stukket af i lynets hast.
Jeg tænker jeg vil købe en ny strigle/kam whatever til hende. Men tænker også noget jeg kan komme i pelsen på hende inden/imens så det ikke gør så forfærdeligt ondt på hende, hun er MEGET øm skindet den stakkels pige. Skal lokke med legetøj imens, så må jeg i et par sekunder, men det går altså ikke, hun ligner en mølædt jakke efterhånden jeg har klippet knuder af hende smiley

Så kom gerne med leave-in-balsam og børster eller hvad i kender til smiley
På forhånd tak. Markedet er jo STORT, vil gerne vide jeres oplevelser smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børster, hårkur M.V
  • #2   16. jan 2014 Hun vil nemlig ikke spise nogen form for godbidder jo smiley Jeg har prøvet alt hvad der kan prøves med leg og godbidder, jeg ordner også hendes pels hver dag, men svært med en kat der er rædselslagen for det smiley

• #3   16. jan 2014 Jeg har et råd fra en tidligere perserudstiller. Hun brugte KW's pudder med silikone, som gør det lettere at rede pelsen ud.

• #4   16. jan 2014 hvor tit vasker du ?? grunden til der opstår knuder i en perser pels, er tit fordi pelsen er feddet.
    En god stål kam er vejen frem, som denne her http://www.pitstoppets.dk/shop/chris-christensen-butter-672p.html
    også klip de knuder hun har af. Når du er sikker på alle knuder er væk, så vasker du hende, først med en shampoo der er lavet til at fjerne feddet i pelsen, som denne her http://www.pitstoppets.dk/shop/one-step-grease-1139p.html.
    Så har du en pels der er nem af redde igennem hvor det ikke gør ondt på hende.
    Det kan godt være hun har en af de perser pelse der skal vaskes en gang om måneden for at være til at holde.

• #5   16. jan 2014 Det er stålbrøsten hun virkelig ikke kan lide, og er rædselslagen for Marie smiley
    Kan sagtens bruge den på Malle. Men Mille HADER stålbørsten, har også prøvet med en anden børste jeg har, men den angriber hun også. Det er virkelig frustrerende, og hun skriger op bare man rør ved en knude.
    Det er virkelig skrækkeligt for hende.
    Skal man bruge lidt magt, for hendes egen skyld? Er bare ikke så meget for magt brug overfor mine elskede dyr.

• #6   17. jan 2014 Du bliver nød til at få alle kluderne ud, de gør ondt og klør… enten som jeg har foreslået oven for (med lidt magt) eller kan jo også vælge at få hende klippet ned også prøve at starte forfra med en blød børste også langsom vende hende til at blive bøstet, men det kan altså godt ødelægge pelsen i nu mere, hvis den bliver klippet ned.
    At bade hende slipper du heller ikke for, det er virkelig en stor del af at holde pelsen nem at bøstet smiley

• #7   17. jan 2014 Tusinde tak for dine svar Marie. Jeg har indset jeg må bruge lidt magt med hende her smiley Håber bare ikke hun kommer til at hade mig for meget (:

• #8   17. jan 2014 Jeg ved det kan være svært. Min DeDe har verdens dummeste pels i vinterhalvåret og hun bryder sig bestemt heller ikke om at blive bøstet… men jeg ved jeg bliver nød til at gøre det. DeDe bader jeg ca. en gang om måneden, så er hendes pels til at holde smiley De andre bader jeg ca. hver 2-3 måned, men deres pelse er også bare super nemme og knudre stort set aldrig smiley

• #9   17. jan 2014 Hvis det er det der må til, må jeg gøre det. For det er så synd for hende med de barske lede knuder hun får smiley
    Men ja, de kan være nogle værre "kællinger" de damer hæhæ smiley

Kommentér på:
Børster, hårkur M.V

Annonce