{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.021 visninger | Oprettet:

Vibeke E
Vibeke E
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25

Ændring af adfærd efter sterilisation!? {{forumTopicSubject}}

Er det normalt at en hunkat ændrer adfærd efter sterilisation? Min ellers så blide og meget kælne Carla (hvilket hun os heldigvis stadig er), er begyndt at 'lege' mere og mere når man nusser hende, altså sån ret voldsomt! Sån som små killinger normalt kan finde på, med at tá fat om armen og bide osv(dog ikke 'døds-bid' eller drabelige kløer).. Og hun er ca 1 år og 3 mdr gammel nu..
Andre der kender til det?
Vh Vibeke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændring af adfærd efter sterilisation!?
  • #1   15. jan 2014 Næhh jeg syntes ikke at nogen af min har ændret adfærd efter deres sterilisation, men jeg vil anbefale dig at stoppe hende med at lege med dine hænder, sig en høj pivelyd (som en kattemor vil gøre) når hun begynder, eller et bestemt nej og fjern så hånden eller hold den helt stille..

Men tænker lidt du skriver når du nusser hende, er det på maven???
    Det kan jo være at hun ikke længere bryder sig om at blive nusset på maven mere, enten fordi hun er mere følsom eller fordi hun det stadig er lidt ømt hvis det er for kort tid siden..

• Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

#2   15. jan 2014 Jeg stopper hende osse hver gang - eller prøver, og 'opfører' mig som hendes missemor..! Men syns godt nok at hun er blevet lidt strid alligevel..! Jeg har os haft katte før, dog hankatte, og har aldrig oplevet det med dem.
    Det behøver slet ikke være maven jeg nusser, det er lige meget hvor det er! Hun plejer at ligge og patte i min hånd(tror hun er taget fra moren for tidligt, fik hende ca 10 mdr gammel), og det kan hun os stadig finde på, men pludselig stopper hun og det går over i den leg der.. Og det har hun aldrig gjort før..!
    Og hun blev steriliseret for 3 1/2 uge siden..

• #3   15. jan 2014 Min Kuro er blevet mere kærlig, nusse og puttesyg og social hyggetrold, men om det er som fælge af sterilisationen eller at hun bliver ældre kan jeg ikke sige. Hun er næsten 7 måneder og blev steriliseret for en god måned siden.

• #4   15. jan 2014 Hmm jamen der er nok ikke så meget andet at gøre end at fortsætte det du gør og håbe på hun på et tidspunkt forstår at det ikke er ok..

• #5   15. jan 2014 Vores har ændret sig til det bedre, men ved så ikke med sikkerhed om det er som følge af sterilisationen, eller pga at hun er blevet enekat. Hun er mere kontaktsøgende, og mere hjemme, og en helt del rundere hmm smiley

• Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

#6   15. jan 2014 Syns os kun tidligere at jeg har oplevet at mine hankatte blev roligere, men hende her har bare taget den omvendte vej syns jeg..! smiley

Kommentér på:
Ændring af adfærd efter sterilisation!?

Annonce