Ever Clean White - Kan ikke anbefales {{forumTopicSubject}}
Ja, så lige tilbudet på Ever Clean til 80 kr for 10 kg, og så lige deres White variant var deriblandt, og vil lige dele min erfaring med den variant.
Jeg er normalt fan af Ever Clean, og deres extra strenght (m. eller uden scent) er min favorit. Men deres nye White er spild af penge! Jeg købte 3x6 kg for 100 kr, og er godt nok glad for at jeg ikke gav mere, for det er virkelig dårligt!
Klumperne falder alt for nemt fra hinanden (værre end f.eks. Fakta's det billige klumpende, som jeg da så langt hellere vil købe!) og er det en stor tissetår, så størkner det slet ikke, men bliver til en blød masse, der sætter sig på grus skovlen!
På plus siden, så støver det ikke og lugter ikke rigtig af grus, men sådan lidt af sæbe?! Tror det måske er det baking soda, som jeg kan læse, at de af en eller anden grund har kommet i
Så i forhold til lige den variant, så spar jeres penge
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Kristina - Er det Ever Clean der har lavet sådan en variant, eller er det et andet mærke?
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 143 Katte: 1 Emner: 101 Svar: 616
Det eneste minus jeg har ved det er at Chaos en gang imellem får "rødlige" poter af det. pt forsøger jeg mig med ikke klumpende da jeg synes det klumpende er træls når man skal gøre bakken ren. Synes det sætter sig godt og grundigt fast i bunden og bliver "fedtet dej agtig"
jun 2006
Her har jeg min. 15 cm grus i bakken, og har derfor ikke de problemer.
Det med dej-agtig kan det godt være det billige gør (synes dog ikke at huske at den af Fakta's klumpende i den lilla pose var sådan), men det gør det gode (og dyre) netop ikke
aug 2013
Sådan en pose med 8 L fra fakta holder til ca 3 skiftninger for mig. så synes jeg fylder godt med krus i.
Men tror måske også lidt det er min egen skyld. Jeg glemmer tit og se til kattebakken når jeg ikke kan lugte den.
Men kan det virkelig betale sig at bruge flere penge på kattegrus?
Hvad er det bedre til?
jun 2006
Når jeg fylder en af mine lukkede op, så hælder jeg ca. 15 kg i af gangen, kan fylde op til 20 kg i, og det er altså ikke fordi de er specielt brede eller lange, men de har en god dybde
Tjaeh, om det kan betale sig - Er du og din kat glade for det du bruger nu? For så er det vel det du har brug for. Jeg synes personligt det røde, ikke klumpende kommer til at lugte for hurtigt (og det duer heller ikke at udstillingskattene får de røde poter, men det er en helt anden sag), og er træls at tømme. Så jeg bruger derfor noget der er fint og hårdt klumpende Men jeg har jo så også normalt 4 katte herhjemme, så mit behov for et rigtig godt grus er nok større end dit
aug 2013
jan 2010
jan 2010
aug 2013
Jeg bestræber mig også på at se til den hver dag. men som jeg skrev længere oppe så glemmer jeg det tit når jeg ikke kan lugte den.
jan 2010
jun 2006
Mht det klumpende så skal man ikke tømme fuldstændigt på samme måde som det ikke klumpende. Jeg har 2 lukkede bakker, som jeg så kører på halvt indhold, hælder sammen og vasker bakkerne, på den måde smider jeg ikke noget grus ud, men får samtidig fyldt frisk i den ene af bakkerne. Det gør jeg ca. 1 gang om måneden. Helt skifte grus gør jeg måske hvert halve år hvis ikke mindre. Og det er når jeg synes der er et behov for det Har f.eks. lige gjort det i sidste uge, men det er godt nok også længe siden sidst
jun 2006
Følger: 17 Følgere: 153 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
I mange år brugte jeg Extreme Classic. men er gået over til Cat's Best Øko Plus kattegrus, det er jeg meget glad for, det støver ikke og klumper rigtig godt og jeg kan se jeg bruger meget mindre af det end med Extreme Classic.
Er også glad for at mine katte ikke mere får alt det cementstøv fra Extreme Classic i deres små lunger,
jan 2010
jun 2006
Øko Plus har jeg også lige prøvet (havde en killing, der skulle flytte op til ejere, der brugt det, så valgte lige at lære killingen at bruge det inden den flyttede hjemmefra), det er OK, men jeg synes ikke klumpe-effekten er god nok, og derfor også at holdbarheden/lugtefriheden er god nok
Er lidt sart med det, at der skulle ligge bitte små klumper tis. Der ligger kun ca 2 tissetklumper i bakken af gangen. Det kan ske særlig med Samie at han kommer til at kradse i en, men det er sjælden, så sidder jeg også der i lang tid for at fjerne de bitte små tis klumper han har kradset af, ved godt jeg er lidt mærkelig der, men hellere det end det tilsidst lugter lidt.
<b> Den hoppende tisklump</b>. så man kan se at Øko Plus kattegruset ikke smuldre her. *GG*
http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/10710-hoppende_tisklump
jun 2006
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 9.959
Deres lyseblå variant er så god, at det undrer mig, at de har ment at de skulle lave en ny variant. Hvad skulle "white" da udmærke sig ved?
# 18 ) Vi er også gået over til Cats best Øko plus. Det var egentlig fordi det skulle være som tilvænning til træpiller, men dertil er jeg ikke nået.
Jeg synes dog det støver :-/. Måske knapt så meget som betonit-grus, men støver gør det altså. Og der er Øko-plus-smulder overalt i huset. Det sætter sig åbenbart fast under poterne og kommer derved vidt omkring.
Men tror ikke den er så gammel, nej jeg ved det faktisk ikke, kan ikke høre herfra når en går på bakken, men sidst jeg tog klumperne var ca ved 11.30 tiden
Jeg har købt denne her, vil og kan ALDRIG undværer den. Hvis der kommer gæster, så tager jeg den frem og vups så er det klaret på få minutter.
Det er denne her UDEN ledning, vejer intet og let at skjule/gemme efter brug
http://www.tvins.com/dk/products/swivel-max/swivel-max.php
jun 2006
Det der skulle være godt ved det er:
"Ever Clean White er en ny hvid kattegrus, der indeholder blå indikatorer. Disse indikatorer skifter farve til blå, når de kommer i kontakt med væsken, så du nemt kan identificere og fjerne klumper. Sandet indeholder også en vis andel bicarbonat, hvilket bidrager til en lugtfri kattebakke. Aroma Guard, en unik high-tech funktion, der udskiller en behagelig duft, hver gang din kat kommer i kontakt med sandet."
Og det med de blå indikatorer holder overhovedet ikke ifht at man jo da nemt kan se klumperne i almindeligt grus? Og klumperne i dette bliver i hvert fald på ingen måde bemærkelsesværdigt mere blåt end resten af gruset.
Hvad bruger du foran bakken? Her er de billige hvide måtter fra IKEA geniale til lige a opsamle det der sidder i poterne, som så lige ender på måtten når katten træder ud, og nemt lige kan rystes ind, samt spredes ikke med ud over det hele, som når det bare ligger på trægulv etc:
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.118
Øko plus brugte jeg i efteråret, men opgav da jeg konstant gjorde rent og følte ikke det kunne gøres tit nok, selv når jeg brugte hånd støvsuger rundt om bakken flere gange om dagen, ØV for jeg kan godt lide konceptet.
Nu her har jeg i nogle måneder haft Van Cat og er glad for det, det lader også til, at Røde oftere dækker til med det, end han plejer at gøre.
At gruset er hvidt gør så, at det ses mere på mine grå klinker, men det er jo til, at fjerne, og det behøver ikke være konstant
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Jeg er også sær med de små tissesmuler, de skal bare væk!
Jeg har 4 bakker til 2 katte og tømmer hver aften inden sengetid.
Jeg synes at det støver mere end forventet, men det er jo ikke beton støv
Jeg tror ikke man kan købe noget grus der ikke støver lidt.
Nej selv store tisseklumper smulder ikke her, men jeg kan vente til der kommer en STOR klump og tage en video igen.. *G*
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Og tror ikke de er "for gamle" for når de er friskere er de våde og snaskede
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 9.959
Hahaha, hvad de dog ikke finder på :-S
# 27 og 28)
Jeg har en stor plastdækkeserviet foran bakken. Det er nu mest for at beskytte trægulvet mod slid. Kattene er meget omhyggelige med at skrabe nemlig.
Ved siden af bakken ligger dørmåtten (+ et håndklæde, når det er vådt udenfor). Selv om jeg træder ud på græsset for at ryste dem hver dag, så er terrassen efterhånden spættet af nedtrådt Øko-plus-smulder .... men pyt, og det forsvinder jo nok med tiden.
Synes nok at 600 kr er dyrt for den "kost", du linker til Janne ;-). Hver gang jeg har gravet guld, fejer jeg omkring bakken. Da jeg brugte EC var dette fuldt tilstrækkeligt.
ØkoPlus klumper også udmærket her - selv Brunos stOre tissetåre kan det klare , Men lidt "blævrende" porøse klumper, har jeg vist også set nogle få gange.
Ever Clean White - Kan ikke anbefales