{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.687 visninger | Oprettet:

Ever Clean White - Kan ikke anbefales {{forumTopicSubject}}

Ja, så lige tilbudet på Ever Clean til 80 kr for 10 kg, og så lige deres White variant var deriblandt, og vil lige dele min erfaring med den variant.

Jeg er normalt fan af Ever Clean, og deres extra strenght (m. eller uden scent) er min favorit. Men deres nye White er spild af penge! Jeg købte 3x6 kg for 100 kr, og er godt nok glad for at jeg ikke gav mere, for det er virkelig dårligt!
Klumperne falder alt for nemt fra hinanden (værre end f.eks. Fakta's det billige klumpende, som jeg da så langt hellere vil købe!) og er det en stor tissetår, så størkner det slet ikke, men bliver til en blød masse, der sætter sig på grus skovlen!
På plus siden, så støver det ikke og lugter ikke rigtig af grus, men sådan lidt af sæbe?! Tror det måske er det baking soda, som jeg kan læse, at de af en eller anden grund har kommet i

Så i forhold til lige den variant, så spar jeres penge smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ever Clean White - Kan ikke anbefales
  • #2   2. jan 2014 Jeg kan til gengæld anbefalde golden white, det synes jeg klumper helt fantastisk.

• #3   2. jan 2014 Momo - Så lidt smiley

Kristina - Er det Ever Clean der har lavet sådan en variant, eller er det et andet mærke? smiley

• #4   2. jan 2014 lige nu bruger jeg det man kan købe i fakta. synes det er meget godt.

Det eneste minus jeg har ved det er at Chaos en gang imellem får "rødlige" poter af det. pt forsøger jeg mig med ikke klumpende da jeg synes det klumpende er træls når man skal gøre bakken ren. Synes det sætter sig godt og grundigt fast i bunden og bliver "fedtet dej agtig"

• #5   2. jan 2014 Chaos - Hvis det sætter sig i bunden af bakken har du en eller begge af følgende ting: For lav en bakke og/eller for lidt grus i bakken.
    Her har jeg min. 15 cm grus i bakken, og har derfor ikke de problemer.

Det med dej-agtig kan det godt være det billige gør (synes dog ikke at huske at den af Fakta's klumpende i den lilla pose var sådan), men det gør det gode (og dyre) netop ikke smiley

• #6   2. jan 2014 ved ikke om bakken er for lav. det er bare en alm lukket kattebakke fra petworld.

Sådan en pose med 8 L fra fakta holder til ca 3 skiftninger for mig. så synes jeg fylder godt med krus i.

Men tror måske også lidt det er min egen skyld. Jeg glemmer tit og se til kattebakken når jeg ikke kan lugte den.

Men kan det virkelig betale sig at bruge flere penge på kattegrus?
    Hvad er det bedre til?

• #7   2. jan 2014 Chaos - LANGT de fleste bakker er IMO for lave, til at man ikke får det problem med at katten kan grave ned til bunden uden at anstrenge sig smiley
    Når jeg fylder en af mine lukkede op, så hælder jeg ca. 15 kg i af gangen, kan fylde op til 20 kg i, og det er altså ikke fordi de er specielt brede eller lange, men de har en god dybde smiley

Tjaeh, om det kan betale sig - Er du og din kat glade for det du bruger nu? For så er det vel det du har brug for. Jeg synes personligt det røde, ikke klumpende kommer til at lugte for hurtigt (og det duer heller ikke at udstillingskattene får de røde poter, men det er en helt anden sag), og er træls at tømme. Så jeg bruger derfor noget der er fint og hårdt klumpende smiley Men jeg har jo så også normalt 4 katte herhjemme, så mit behov for et rigtig godt grus er nok større end dit smiley

• #10   2. jan 2014 når du hælder 15 kg i, hvor tit ser du så til den? og hvor tit tømmer du den helt? jeg kigger gerne hver anden dag. og tømmer den helt ca 1 gang pr uge

• #12   2. jan 2014 Golden white kan købes på zooplus.dk.

• #13   2. jan 2014 Jeg tømmer bakken hver gang en har været i den, der skal da ikke ligge en pølle eller tis der i flere dage puha. Hver 14.dag tømmes bakken helt og vaskes af.

• #14   2. jan 2014 hvis hun lægger en stinker så er der ingen tvivl, og så fjerner jeg den med det samme.

Jeg bestræber mig også på at se til den hver dag. men som jeg skrev længere oppe så glemmer jeg det tit når jeg ikke kan lugte den.

• #15   2. jan 2014 Desuden fylder jeg en hel pose i to bakker, altså 14-15 kg fordelt i to bakker.

• #16   2. jan 2014 Charos - Jeg tømmer 1-2 gange om dagen. I øjeblikket 2 gange, da jeg har 4 killinger på 9 uger (og har så pt 5 bakker oppe, hvor jeg normalt har 3).
    Mht det klumpende så skal man ikke tømme fuldstændigt på samme måde som det ikke klumpende. Jeg har 2 lukkede bakker, som jeg så kører på halvt indhold, hælder sammen og vasker bakkerne, på den måde smider jeg ikke noget grus ud, men får samtidig fyldt frisk i den ene af bakkerne. Det gør jeg ca. 1 gang om måneden. Helt skifte grus gør jeg måske hvert halve år hvis ikke mindre. Og det er når jeg synes der er et behov for det smiley Har f.eks. lige gjort det i sidste uge, men det er godt nok også længe siden sidst smiley

• #17   2. jan 2014 Kristina - Er det du prøver at sige at det er et andet mærke, eller? For det var ikke så meget hvor det kunne købes (og jeg køber i øvrigt langt hellere på den tyske), men om det var en Ever Clean variant, eller et helt andet mærke smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 153 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #18   2. jan 2014 Jeg fjerner efterladenskaberne morgen, middag og aften og hvis èn har gjort det store så tages det. Herhjemme kan man slet ikke lugte der er katte, jeg har 3 bakker til 4 katte. smiley Nogle gange tømre jeg bakke hvis en har være i den, så jeg gør det ret ofte.

I mange år brugte jeg Extreme Classic. men er gået over til Cat's Best Øko Plus kattegrus, det er jeg meget glad for, det støver ikke og klumper rigtig godt og jeg kan se jeg bruger meget mindre af det end med Extreme Classic.
    Er også glad for at mine katte ikke mere får alt det cementstøv fra Extreme Classic i deres små lunger, smiley

• #19   2. jan 2014 Det er en andet mærke smiley det hedder golden. Jeg plejer også at købe på den danske men har lige bestilt for første gang på den tyske fordi jeg kunne spare 300 kr.

• #20   2. jan 2014 Janne - Ja, Extreme støver godt nok meget! Købte et par poser sidst jeg købte, da jeg ikke kunne finde noget Ever Clean på tilbud, og det Extreme støver væsentligt mere end jeg er vant til smiley

Øko Plus har jeg også lige prøvet (havde en killing, der skulle flytte op til ejere, der brugt det, så valgte lige at lære killingen at bruge det inden den flyttede hjemmefra), det er OK, men jeg synes ikke klumpe-effekten er god nok, og derfor også at holdbarheden/lugtefriheden er god nok smiley

• Janne.*

#22   2. jan 2014 Eva... Ja det støvet lidt Extreme, her holder Øko Plus fint på klumperne, de er helt hårde og går ikke fra hinanden ellers ville jeg slet ikke have det.:-)

Er lidt sart med det, at der skulle ligge bitte små klumper tis. Der ligger kun ca 2 tissetklumper i bakken af gangen. Det kan ske særlig med Samie at han kommer til at kradse i en, men det er sjælden, så sidder jeg også der i lang tid for at fjerne de bitte små tis klumper han har kradset af, ved godt jeg er lidt mærkelig der, men hellere det end det tilsidst lugter lidt. smiley

• Janne.*

#23   2. jan 2014 Eva....Så var der sørme en tisklump som jeg lige tog en video af,
    <b> Den hoppende tisklump</b>. så man kan se at Øko Plus kattegruset ikke smuldre her. *GG* smiley smiley

http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/10710-hoppende_tisklump

• #24   2. jan 2014 Hah, nej, det gør den da godt nok ikke! Hvor "frisk" er klumpen på videoen? Må da lige hjem og kigge på posen endnu en gang, men mener da bestemt det var det mærke vi brugte (passer også med farverne)

• #25   2. jan 2014 # 1) Træls. (Klag, og byt de andre to pakker).
    Deres lyseblå variant er så god, at det undrer mig, at de har ment at de skulle lave en ny variant. Hvad skulle "white" da udmærke sig ved?

# 18 ) Vi er også gået over til Cats best Øko plus. Det var egentlig fordi det skulle være som tilvænning til træpiller, men dertil er jeg ikke nået.
    Jeg synes dog det støver :-/. Måske knapt så meget som betonit-grus, men støver gør det altså. Og der er Øko-plus-smulder overalt i huset. Det sætter sig åbenbart fast under poterne og kommer derved vidt omkring.

• Janne.*

#26   2. jan 2014 Åhh den er ikke lige til at spise nu, skal lige tørre lidt mere, hmmm nej pjat smiley

Men tror ikke den er så gammel, nej jeg ved det faktisk ikke, kan ikke høre herfra når en går på bakken, men sidst jeg tog klumperne var ca ved 11.30 tiden smiley

• Janne.*

#27   2. jan 2014 Tinka.... jeg har fundet mit et og alt ""Kan slet ikke undværer den"" til at tage det smulder der kommer ved bakkerne og lidt videre i huset. Jeg bruger den hver dag lige omkring bakkerne og der hvor de plejer at gå hen efter bakke besøget, det tager mig 1 minut at tage ved hver bakke, så her er der aldrig smulder i huset.

Jeg har købt denne her, vil og kan ALDRIG undværer den. Hvis der kommer gæster, så tager jeg den frem og vups så er det klaret på få minutter. smiley

Det er denne her UDEN ledning, vejer intet og let at skjule/gemme efter brug smiley

http://www.tvins.com/dk/products/swivel-max/swivel-max.php

• #28   2. jan 2014 Tinka - Har brugt to til bakken, der er jo kun 6 kg i, og ja,det er træls, men ikke så jeg har tænkt mig at bytte, bare så jeg lige ville dele min erfaring - og selv aldrig købe den variant mere smiley Det er ikke de 33 kr værd at cykle ud i Plantorama på denne årstid, hehe
    Det der skulle være godt ved det er:
    "Ever Clean White er en ny hvid kattegrus, der indeholder blå indikatorer. Disse indikatorer skifter farve til blå, når de kommer i kontakt med væsken, så du nemt kan identificere og fjerne klumper. Sandet indeholder også en vis andel bicarbonat, hvilket bidrager til en lugtfri kattebakke. Aroma Guard, en unik high-tech funktion, der udskiller en behagelig duft, hver gang din kat kommer i kontakt med sandet."
    Og det med de blå indikatorer holder overhovedet ikke ifht at man jo da nemt kan se klumperne i almindeligt grus? Og klumperne i dette bliver i hvert fald på ingen måde bemærkelsesværdigt mere blåt end resten af gruset.

Hvad bruger du foran bakken? Her er de billige hvide måtter fra IKEA geniale til lige a opsamle det der sidder i poterne, som så lige ender på måtten når katten træder ud, og nemt lige kan rystes ind, samt spredes ikke med ud over det hele, som når det bare ligger på trægulv etc: smiley

• #29   2. jan 2014 Jeg har i mange år brugt EC, og ja kommer der en god stinker i det, kan man stå med 15 kg grus som bliver ved, at lugte af prut smiley
    Øko plus brugte jeg i efteråret, men opgav da jeg konstant gjorde rent og følte ikke det kunne gøres tit nok, selv når jeg brugte hånd støvsuger rundt om bakken flere gange om dagen, ØV for jeg kan godt lide konceptet.

Nu her har jeg i nogle måneder haft Van Cat og er glad for det, det lader også til, at Røde oftere dækker til med det, end han plejer at gøre.
    At gruset er hvidt gør så, at det ses mere på mine grå klinker, men det er jo til, at fjerne, og det behøver ikke være konstant smiley

• #30   2. jan 2014 Jeg er enig med Janne omkring CATS Best öko plus. Bortset fra at her falder klumperne fra hinanden, det er så også betydeligt større end den klump i videoen smiley
    Jeg er også sær med de små tissesmuler, de skal bare væk! smiley
    Jeg har 4 bakker til 2 katte og tømmer hver aften inden sengetid.
    Jeg synes at det støver mere end forventet, men det er jo ikke beton støv smiley

• Janne.*

#31   2. jan 2014 N9nna...Måske er det fordi klumperne smulder når du kun tømmer bakken 1 gang om dagen, så er der måske mange tisseklumper som kattene har trådt lidt på, så de smulder. smiley For her gør de ikke "mærkeligt" smiley

Jeg tror ikke man kan købe noget grus der ikke støver lidt.

Nej selv store tisseklumper smulder ikke her, men jeg kan vente til der kommer en STOR klump og tage en video igen.. *G* smiley

• #32   2. jan 2014 Nej, der er højst 2 store klumper i hver bakke og der er ingen pote spor i smiley de er bare gerne så store at de ikke kan være på skovlen smiley
    Og tror ikke de er "for gamle" for når de er friskere er de våde og snaskede smiley

• #33   2. jan 2014 # 28) **... Disse indikatorer skifter farve til blå, når de kommer i kontakt med væsken, så du nemt kan identificere og fjerne klumper. **

Hahaha, hvad de dog ikke finder på :-S

# 27 og 28)

Jeg har en stor plastdækkeserviet foran bakken. Det er nu mest for at beskytte trægulvet mod slid. Kattene er meget omhyggelige med at skrabe nemlig.

Ved siden af bakken ligger dørmåtten (+ et håndklæde, når det er vådt udenfor). Selv om jeg træder ud på græsset for at ryste dem hver dag, så er terrassen efterhånden spættet af nedtrådt Øko-plus-smulder .... men pyt, og det forsvinder jo nok med tiden.

Synes nok at 600 kr er dyrt for den "kost", du linker til Janne ;-). Hver gang jeg har gravet guld, fejer jeg omkring bakken. Da jeg brugte EC var dette fuldt tilstrækkeligt.

ØkoPlus klumper også udmærket her - selv Brunos stOre tissetåre kan det klare smiley , Men lidt "blævrende" porøse klumper, har jeg vist også set nogle få gange.

Kommentér på:
Ever Clean White - Kan ikke anbefales

Annonce