{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Perser og perser exotic
  • #1   27. dec 2013 Jeg har to perser piger, en som er meget mild og blid med en pels som driver mig til vanvid og en anden som har krudt i røven dagen lang og med en pels som faktisk ikke skal passes mere end en gang om ugen smiley Så her er det meget forskelligt. Avleren ved som regel hvordan killingens temperament bliver, men hvis du bare gerne vil have det dejlige væsen uden så meget pelspleje, så tror jeg det er exotic du skal vælge, jeg kan dog ikke 100 % udtale mig om dem smiley Men synes perseren har et dejligt temperament, krudt i røven eller ej smiley

• #2   27. dec 2013 Tilde G
    Mange tak for dit svar smiley
    Jeg har lidt kig på forskellige racer for at finde det bedste match smiley
    Jeg er faktis ikke så meget til den flade næse men syntes at have læst at perseren er den katte race der er mest doven og rolig smiley

• #3   27. dec 2013 Hende med krudt i røven har meget næse i forhold til den anden jeg har, men har du overvejet ragdoll eller hellig birma? De skulle også have det mest fantastiske sind smiley

• #4   27. dec 2013 Men ja doven er min Komma i hvert fald ikke, men det kan være det kommer når hun runder de 2 år smiley

• #5   27. dec 2013 Okey ja det har jeg faktis i sær ragdoll'en efter at have mødt en af slagsen smiley sidder lige nu og google den for at lære lidt mere om den smiley

• #6   27. dec 2013 Jeg har to exotic og en perser og der kan bestemt være meget pelspleje ved en perser. Det kommer meget an på hvordan pelsen er og hvad katten synes om at blive børstet. Jeg har en som hader det og det er virkelig svært at holde hende pæn når hun er så ked af at blive børstet. Men sørg for at få en perser som er vænnet til det og vær indstillet på at skulle træne det meget. Du kan også være heldig at du får en perser som bare er vild med at blive børstet, så er det jo ingen sag.

Exotic er korthårede og derfor meget mindre pelspleje. Jeg vil ikke sige at der ingen pelspleje er, for igen er det meget forskelligt. Jeg har som sagt to og min hankat har en meget tæt og tyk blød pels, hvor min hunkat er meget mere "huskat"-agtig i pelsen, så hun holder den helt selv, hvor hankatten får børstet sin lidt oftere.

Det er en fantastisk kat, som er meget rolig, kærlig, blid og nem at bo sammen med. Mine har stort set aldrig ødelagt noget og de kræver ikke det vilde aktivering. Hvis de har en god seng at sove i og må ligge på skødet af dig i sofaen er de lykkelige. Selvfølgelig skal man bruge tid på at aktivere dem, da de ellers kan blive for dovne, men det er slet ikke sådan at de hænger på nakken af en og vil have at der skal ske noget hele tiden.

Så vil helt sikkert anbefale den, hvis du søger en rolig og blid kat. Nogle synes jo de er for kedelige, men personligt synes jeg det er den kat med det mest fantastiske temperament der findes smiley

• #7   27. dec 2013 hvis du ikke bryder dig om næsen, så ikke køb den.. smiley

Om katten er doven kommer helt an på selve kattens temperament.. Jeg har haft huskatte der var mere dovne smiley

• #8   27. dec 2013 Camilla
    Mange tak for svar så er den ikke røget helt af listen smiley
    Vil en exotic kunne fungere i et hjem med en chihuahua

• #9   27. dec 2013 Jeg har og har haft birma, som passer med beskrivelsen på en perser, og jeg har haft birma der var lige så livlig og snakkede som en siameser, så det vigtigste er vel, at du kontakter nogle opdrættere og snakker med dem, om hvad du ønsker af din kat og hvad du kan tilbyde, så kan du nok finde en som passer til dig.
    Hvis du ikke ønsker for meget krudt, så lad være med at købe en killing, men find en kat på ca 1-2 år, så undgår du Killinge krudt og du kan få mere, at vide om kattens temperament og om det er det du ønsker.

• #10   27. dec 2013 Perseren er den dejligste kat man kan ønske sig, hvis altså du spørger mig smiley De er nogle dejlige puttebamser som for det meste altid er klar til at blive kælet med, men mindre de har gang i en af deres få hyper anfald smiley De vil rigtig gerne lege, men på deres egen lidt doven måde og du får bestemt ikke en kat der løber på væggene.

Jeg har 4 perser og kun en af dem har en besværelig pels, men man skal altså være bevidst om at en perser pels kræver vask ca. hver 3 måned, redning ca. hver anden dag og at de skal have tørret øjne. Vær opmærksom på forældrenes pels og spørg hvor svær den er at holde.
    Hvis du køber en perser fra et godt opdræt vil den være van til alt det og derfor nem at gøre i stand.

• #11   27. dec 2013 Mange tak for alle svarene de forskellige ting vil blive skrevet ned så jeg husker det smiley

• #12   28. dec 2013 Hej Michelle S.
    Jeg har de dejligste to perser exotics. De er begge nogle rigtig dejlige og smukke katte. Vores yngste som stadig er killing, har i perioder af dagen krudt i numsen og fortæller mange historier, hvor vores ældste kat som er 1,5 år er knap så aktiv. De elsker begge to at blive leget med, men det må siges at deres yndlingsbeskæftigelse er afslapning i deres kradsetræ og kæletur i vores arme. Hvad angår pelspleje, så er det minimalt hvad de kræver i forhold til perseren. Vores ældste ELSKER at blive redt og derfor foregår det ofte, hvor den mindste ikke rigtig har set fidusen i at skulle ligge stille og blive redt smiley Perser exotics er den dejligste race, så held og lykke med at finde ud af hvilken race der passer til dig.

• #13   28. dec 2013 Mange tak smiley

Kommentér på:
Perser og perser exotic

Annonce