1.969 visninger
|
Oprettet:
Perser og perser exotic {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om denne race
Hvordan er deres temperament ?
Perseren hvor meget pelspleje kræver den og er det vanskelig at holde den lange pels
Kom gerne med alle jeres erfaringer
okt 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 56
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
Mange tak for dit svar
Jeg har lidt kig på forskellige racer for at finde det bedste match
Jeg er faktis ikke så meget til den flade næse men syntes at have læst at perseren er den katte race der er mest doven og rolig
okt 2012
okt 2012
jul 2008
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Exotic er korthårede og derfor meget mindre pelspleje. Jeg vil ikke sige at der ingen pelspleje er, for igen er det meget forskelligt. Jeg har som sagt to og min hankat har en meget tæt og tyk blød pels, hvor min hunkat er meget mere "huskat"-agtig i pelsen, så hun holder den helt selv, hvor hankatten får børstet sin lidt oftere.
Det er en fantastisk kat, som er meget rolig, kærlig, blid og nem at bo sammen med. Mine har stort set aldrig ødelagt noget og de kræver ikke det vilde aktivering. Hvis de har en god seng at sove i og må ligge på skødet af dig i sofaen er de lykkelige. Selvfølgelig skal man bruge tid på at aktivere dem, da de ellers kan blive for dovne, men det er slet ikke sådan at de hænger på nakken af en og vil have at der skal ske noget hele tiden.
Så vil helt sikkert anbefale den, hvis du søger en rolig og blid kat. Nogle synes jo de er for kedelige, men personligt synes jeg det er den kat med det mest fantastiske temperament der findes
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Om katten er doven kommer helt an på selve kattens temperament.. Jeg har haft huskatte der var mere dovne
jul 2008
Mange tak for svar så er den ikke røget helt af listen
Vil en exotic kunne fungere i et hjem med en chihuahua
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Hvis du ikke ønsker for meget krudt, så lad være med at købe en killing, men find en kat på ca 1-2 år, så undgår du Killinge krudt og du kan få mere, at vide om kattens temperament og om det er det du ønsker.
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
Jeg har 4 perser og kun en af dem har en besværelig pels, men man skal altså være bevidst om at en perser pels kræver vask ca. hver 3 måned, redning ca. hver anden dag og at de skal have tørret øjne. Vær opmærksom på forældrenes pels og spørg hvor svær den er at holde.
Hvis du køber en perser fra et godt opdræt vil den være van til alt det og derfor nem at gøre i stand.
jul 2008
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 5
Jeg har de dejligste to perser exotics. De er begge nogle rigtig dejlige og smukke katte. Vores yngste som stadig er killing, har i perioder af dagen krudt i numsen og fortæller mange historier, hvor vores ældste kat som er 1,5 år er knap så aktiv. De elsker begge to at blive leget med, men det må siges at deres yndlingsbeskæftigelse er afslapning i deres kradsetræ og kæletur i vores arme. Hvad angår pelspleje, så er det minimalt hvad de kræver i forhold til perseren. Vores ældste ELSKER at blive redt og derfor foregår det ofte, hvor den mindste ikke rigtig har set fidusen i at skulle ligge stille og blive redt Perser exotics er den dejligste race, så held og lykke med at finde ud af hvilken race der passer til dig.
jul 2008
Perser og perser exotic