{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.849 visninger | Oprettet:

Traumeel? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige kommet hjem til min mor, som har en huskat. katten har altid haft en ting med sin hale. Hun har engang fået flået spidsen op selv, og fik så amputeret det yderste led hos dyrlægen.
Det er flere år siden, men det har gjort hende lidt skør omkring halen. Så et par gange om året, så kan hun ikke lade halen være. Denne gang er det bare lidt værre. Halespidsen er helt nøgen og rød på den ene side
Til dyrlægen komme hun nok ikke. Var det min kat, så var den fluks røget afsted. Men min mor har et lidt andet syn. Selvfølgelig bekymrer hun sig om den, men derfra og så til at taget il dyrlægen før efter jul, der er der lidt langt. Jeg kan ikke gøre noget ved det, så svar a'la "tag den til dyrlægen", kan jeg ikke bruge til noget. Desværre! Det er virkelig ikke med min gode vilje.
Dog ved jeg (hvis det går som tidligere), at hvis bare hun kan lade halen være, så heler den fint igen, og vil ikke længere genere hende. Men lige nu har hun ondt og pisker den rundt og bider efter den.
Så jeg vil skaffe noget i håndkøb at smøre den med. Så læste jeg om, at nogen bruger en salve, der hedder Traumeel til smertelindring.
Er der nogen, der har konkrete erfaringer at fortælle om?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Traumeel?
  • #1   19. dec 2013 Ikke til katte, men til heste har den god effekt.. Traumeel er dog bedst hvis det er gigt-lignende symptomer der gør at hun har ondt..

• #2   19. dec 2013 Jeg ville bare købe den som dråber i stedet..

• #3   19. dec 2013 Cavani. Er det noget, den skal indtage? Og kan det også fås i matas, som salven kan?

• #4   19. dec 2013 Så skal man jo først høre om katten overhovedet kan tåle det der præparat.

Jeg kan så ikke forstå din mor, jeg har lige været ved dyrlæge med en af mine, den havde en let hævet kirtel, og som jeg mistænkte, havde Birk problemer med det ene øre igen, og jo 823kr det er da dyrt, men intet i forhold til vagtdyrlæge i alle de helligdage som er på vej.

Du har ret katten har ondt, og skal den ikke behandles, bør den have fred, som du selv siger dens reaktion bliver værre, Gud hvor må det være hårdt, at vide du ikke kan overbevise hende om, at dyrlægen er nødvendigt smiley

• #5   19. dec 2013 Hvad vil du købe i håndkøb? Forhåbentligt ikke noget til mennesker som Ibutop eller Voltaren.

Hvis katten har fantomsmerter, så ville det jo være perfekt hvis din mor havde noget smertestillende på lager eks. Metacam.

Det er træls at være vidne til og så samtidigt vide at man ikke har mulighed for at tage katten og bringe den til dyrlæge smiley

• #6   19. dec 2013 Jeg vil ikke købe noget til mennesker nej. Men nu læste jeg at bl.a. Lis anbefaler Traumeel. Dog er den tråd et par år gammel, så jeg ville lige sikre mig, at det stadig er en god idé.

Jeg tænkte også, at Metacam ville være perfekt. Der skal man jo så desværre rundt om en dyrlæge. Det værste er næsten, at jeg selv har noget liggende, som min killing fik af for en måneds tid siden. Det ligger så bare i den anden ende af landet-_-

Hvis det fortsætter efter jul, så skal min mor nok tage den til dyrlægen. Men lige nu er hun lidt afventende. Og jeg kan egentlig godt forstå hende. Det plejer jo at blive godt igen (dog ville jeg ikke selv have nerver til det..). Og min mor er kontanthjælpsmodtager og har jo ikke så mange penge. Især her lige før jul. Katten er 9 år gammel og kome hertil for 7 år siden, da økonomien var lidt pænere. Og guderne skal vide, at hun har været ved dyrlægen ofte nok. Så det er ikke fordi min mor af princip aldrig tager hende til dyrlægen. Lige nu er pengene der bare ikke til det, og det er de heller ikke i næste måned eller i nogen måned efter. Desuden var dyrlægens behandling af halen, da min mor var der med hende for et par år siden, at dutte noget antibiotika pulver på halen og give den en lille forbinding, som selvfølgelig røg af allerede på vej hjem i transportkassen. Han var vist også mere hestedyrlæge end kattedyrlæge - åh at være hjemme i udkants Danmark..-_-

• #7   19. dec 2013 Hvis "UdkandtsDK" er = Jylland, så lover jeg dig for at vi har mange gode smådyrsdyrlæger herovre smiley

Nej, julen er en svær tid for mange.
    Hvis du har råd, kan du måske betale en andel af dyrlægeregningen og så kan hun afdrage i små rater?

• #8   20. dec 2013 Haha! Ja det er mange fine dyrlæger i Jylland. Men i denne lille bitte by, er dyrlægernes spidskompetence mest kvæg og heste. Men der er jo selvfølgelig forskel på dem. Og hun er også fint blevet lappet sammen på maven engang af en god dyrlæge.

Jeg er vældigt fattig studerende, som har brugt alle mine penge på mine egne dyrlægeregninger og togbilletten herover-_- Men min onkel, som min mor i sin tid overtog katten fra fordi katten ikke egnede sig som staldkat, kommer juleaften, og han plejer gerne at ville hjælpe. Så mon ikke det nok går.. Ellers kan jeg jo sende min mor det der Metacam, når jeg selv er kommet hjem. Det er selvfølgelig ikke helt fint i kanten at gøre sådan med receptmedicin, men det er jo ikke anderledes, end hvis en dyrlæge ordinerede det - de tester jo ikke, om katten kan tåle det.
    Men jeg ved, at min mor nok skal forsøge at stampe nogle penge op af jorden, hvis det bliver ved efter jul..

• #10   20. dec 2013 Kan det ikke lade sig gøre at din mor ringer til dyrlægen og snakker med dem om at få noget til katten mod smerter i første omgang ,hvis hun ikke har råd til et besøg. De må vel vide til det med kattens hale og så kunne ringe noget ind som hjælper. Det behøver vel ikke at koste en bondegård. Ellers kunne man da forsøge sådan i første omgang.

• #11   20. dec 2013 Hmmm... Du kunne evt. Fortælle din mor at det er imod dyreværnsloven at lade en kat lide og man er som ejer forpligtet til at behandle katten forsvarligt

• #12   20. dec 2013 Det var et godt forslag, om ikke andet at ringe til dyrlægen. Det vil jeg foreslå hende, når hun kommer hjem.
    Lille Striff virker også til at have det bedre. Hun ser mere afslappet ud og laver ikke de der mærkelig spjæt med halen, som hun lavede i går. Så jeg håber, det er på vej i den rigtige retning.

• #16   20. dec 2013 Momo. Men jeg kan jo ikke rigtigt gøre noget.. Det er ikke min kat, og jeg har ikke penge til at sende en andens kat til dyrlægen. Så jeg kan ikke se, hvad jeg skal kunne bruge dit svar til?
    Det er også liiiidt svært at skulle til at slå sin mor oven i hovedet med den slags. Jeg billiger ikke hendes måde at håndtere situationen på, men det kan heller ikke være meningen, at jeg skal til at gøre mig uvenner med min mor over denne her situation. Hvis det bare blev værre og værre med katten, så skulle jeg nok åbne munden. Men hun har det heldigvis bedre i dag og har ikke angrebet halen.

Fruen. Nej det tror jeg ikke. Hun er ude/inde kat og kommer og går, som hun selv lyster. Desuden har hende og min mors hund meget godt ud af hinanden. Så jeg kan ikke forestille mig, at hun keder sig.
    Men ja, jeg gad også godt have en forklaring på den der halefiksering. Jeg hælder til, at der sker et eller andet, når det bliver koldt. For hun er aldrig sur på halen i sommerhalvåret..

Kommentér på:
Traumeel?

Annonce