803 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Nicoline J
Nicoline J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Kat miauver konstant Kat miauver konstant

Hej,

Jeg har almindelig huskat der er født den 27. august 2013. Hun er rigtig kærlig og dejlig kat, når hun ikke maiuver hele tiden. Vi bor i en lejlighed med hendes mor, som er alletiders kat. Moren havde og så en tendens til at miauve meget som lille, dog ikke på samme måde som hendes killing - da det er konstant. Miauven er en i en meget skinger tone og jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt, snakke med hende når hun begynder og lege med hende, og har også prøvet noget aktiverings legetøj - men efter kort tid så begynder hun igen. De har masser af legetøj liggende fremme, som de frit kan benytte og leger også selv meget med dem. Men intet hjælper på hendes konstanten maiuven :S

En anden ting jeg har lagt mærke til er, at hun har 3-4 knuder ved dievorterne. Har prøvet at mærke og "trykke" på dem for, at se hvordan hun reagere på dem - men tror ikke de gør ondt. Kan det være kræftknuder ? :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat miauver konstant
  • #1   19. dec 2013 Miauven tror jeg blot er hendes måde at snakke på og få din opmærksomhed på, og det virker jo, for enten snakker du til hende eller også aktivere du hende, så i hendes øjne så har hun succes med det smiley

Ud over det så er det jo forskelligt fra kat til kat hvor meget de snakker, og nogle katte vokser fra det, da min Tøsen var killing og ungkat der snakkede hun en del, vi kunne føre ret lange samtaler, nu som 6 årig, der snakker hun ikke ret meget, faktisk kun når hun skal have vådmad smiley

Mht. knuderne så ville jeg kontakte en dyrlæge og få det undersøgt blot for en sikkerheds skyld, jeg tror ikke det er kræftknuder, men kan være noget andet..

• Nicoline J
    Nicoline J Tilmeldt:
    maj 2011

#2   19. dec 2013 I nogle tilfælde tror jeg hun keder sig, hvilket jeg ikke kan forstå - da de har så meget legetøj liggende fremme og det er efterhånden ved at gå mig på. Har haft mange katten siden jeg har var helt lille og synes bestemt, at katte godt selv kan aktivere dem selv, men det er som om at hende ikke altid kan :b Har prøvet at ignorere det, men efter kort tid snakker jeg enten til hende, eller andet smiley og så selvom det egentligt ikke virker.

Okay, vil få hende tjekket ved en dyrlæge smiley

• #3   19. dec 2013 Hvis ikke hun er steriliseret kan det også være løbetid?

• #4   19. dec 2013 De fleste katte vil helst have en at lege med.

• #5   19. dec 2013 Hvis hun er inde kat så kræver hun en anden form for aktivering end udekatte gør, og måske skulle du se på hvilket legetøj du har, det er ikke sikkert hun syntes det er sjovt, du skal måske se på noget der kræver mere af hendes hjerne, måske skal du finde nogle aktiverings dimser til hunde hvor hjerne udfordres mere..

Mine kan også blive trætte af deres legetøj, derfor har jeg samlet det i en kurv så det ikke ligger og flyder så går de faktisk selv hen i kurven og finder det de vil lege med, så samler jeg det sammen når jeg gør rent og så går det ligesom i ring smiley

• #6   19. dec 2013 prøv at samle hendes legetøj, som Heidi forslår og kun tag det frem, når der skal leges. Og ellers sørg for at aktivere hende rigtig godt, mange timer på en dag.
    Er hun neutraliseret? ellers kan det godt være den 1. løbetid.

Ellers kan det være du har en snakkekat.

• Nicoline J
    Nicoline J Tilmeldt:
    maj 2011

#7   19. dec 2013 Hun er ikke steriliseret og tror ikke det er løbetid, da det har stået på lige siden hendes bror og søster forlod hende. Hun hoppe sommetider op på mine spisestole og kigger op under bordet og så sidder hun bare der og maiuver :s

Rigtig god idé den med at samle legetøjet sammen, det vil jeg prøve smiley

• #8   19. dec 2013 Så er hun nok bare en snakkekat smiley dog gør det ikke noget at få hende steriliseret alligevel

• #10   19. dec 2013 Hvordan kan en kat på cirka 4 måneder være i løbetid? Er det mig der har misforstået noget eller kommer de ikke først i løbetid når de er omkring 7 måneder?

Jeg tror at enten har hun ondt eller også er hun bare en snakkekat, jeg tror bestemt ikke hun er i løbetid. Men tag hende til dyrlægen og få hende tjekket igennem, så er du i hvert fald sikker på at det ikke er fordi hun har ondt.

• #11   19. dec 2013 De kan såmænd sagtens komme i løb tidligt. Min ene hun var 5 måneder første gang

• #12   19. dec 2013 Okay.

• Nicoline J
    Nicoline J Tilmeldt:
    maj 2011

#13   21. dec 2013 Tak for alle svarene. Jeg tager hende til dyrlæge hurtigst muligt og får hende tjekket igennem, selvom jeg ikke tror hun har ondt, men knuderne bekymre mig stadig en del. Tror hun er en meget snaksaglig kat og at hun måske kræver lidt mere opmærksomhed smiley

Kommentér på:
Kat miauver konstant

Annonce