Tisser på gulvet HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hej katte-folk
Jeg har 2 kastrererede han katte, og har problem med, at de er begyndt at tisse på gulvet. For ca 4 uger siden kom vi af med vores hund, og det er faktisk efter denne periode, at vi har set en stigning i problemet.
Den ene kat, Malibu, har vi over en længere periode haft problemet med og vi har derfor set os nødsaget til at lukke kattene ud til natten for ellers ved vi at vi vågner op til tis / ekskrementer på gulvet. i en lang periode har det gået fint og han har pivet når han vil udenfor, men nu er han begyndt bare at tisse på gulvet forskellige steder i huset. Derfor har vi købt nyt kattetoilet (i håb om at det ku hjælpe) men han vil stadig ikke på bakkerne og nu er den anden kat, Asti, også begyndt at tisse indenfor - ham har vi ellers ALDRIG haft problemer med.
Åh det er frustrerende at de ikke vil lære det og at man konstant finder tis på gulvet..
Om 1 uge skal vi have en hundehvalp, og jeg frygter det bliver en helvede at gøre den renlig når kattene bare tisser på gulvet :S
Jeg håber nogle af jer kan komme med råd /erfaringer for det er godt nok svært!!! Jeg har overvejet om en kattelem ville kunne hjælpe, men jeg ved det ikke!?
Vi fik rådet at købe en lukket kattebakke, og det har vi gjort, men de vil ikke bruge den, og jeg ved ik hvordan jeg skal lære dem det?!
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Tror en kattelem ville hjælpe, da de selv kan styre, hvornår de vil ind og ud
aug 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 9
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Hvis det er sådan, at han har haft adgang til grusbakke hele tiden (?), men hellere vil ud på toilet, så vil en kattelem være en rigtig god ide.
Men eftersom problemet har stået på gennem længere tid med Malibu, bør du under alle omstændigheder få hans urin tjekket hos dyrlægen.
Sandsynligvis følger Asti trop pga. tislugt. Så brug eddikevand eller rodalon + meget ekstra vand, eller Urine off til rengøringen.
(Det kan ikke udelukkes at begge katte tilfældigvis har noget med urinvejene, så jeg ville få begges urin tjekket for en sikkerheds skyld).
Links til andre tråde om emnet:
http://www.kattegalleri.dk/forum/sogeresultat?sort=4&search=urenlig
http://www.kattegalleri.dk/forum/sogeresultat?sort=4&search=tisser
aug 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 9
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Kattelem fandt Tarzan meget hurtig ud af, Lucky var ikke så hurtig til, at finde ud af det, men søg evt. på kattelem i forum, der har lige været en tråd om det
Tisser på gulvet HJÆLP