{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

En lille opdatering {{forumTopicSubject}}

fra tråd :
http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/108557-min_killing_er_bange_for_mig_hjaelp___

Det har været en ok nat. fik sovet 4 timer før hun vækkede mig kl 02. jeg tændte lyset og i stedet for og række ud efter hende kaldte jeg på hende og snakkede bare stille og roligt til hende. og i løbet af 5 min kom hun op til mig i hovedenden og begynde og gnide sig mod min hånd...

Weeeee tænkte jeg. fremskridt.

oooog så det bedste af det hele. Hun Spandt. og hun spandt virkelig højlydt smiley

efter 2 timers kælen og en smugle leg mente jeg det var på tide og lægge sig til og sove igen. De første 15 min var ikke nemme fordi hun kravlede rundt ovenpå mig og op i hovedet. men kunne ikke andet end at ligge med et kæmpe smil.

Hun faldt i søvn på hovedpuden ved siden af mig (har en dobbeltseng med 2 dobbeltdyner og 4 hovedpuder)

Jeg hørte hende nogle få gange hvor hun miayvede en lille smugle og stoppede så igen.
Og jeg vågnede for første gang i en uge nogenlunde udhvilet.

Da jeg stod op gik hun med mig ind i stuen.
jeg har vedlagt en video af hende som jeg tog her til morgen.

Jeg ved ikke rigtig hvad det er hun vil. men hun har siddet og kaldt sådan siden kl 7 i morges forskellige steder omkring i lejligheden. (Det er også sådan hun lyder om natten)

Og når jeg så taler til hende stiger hendes kald til en højere mere katteagtig tone.

Her er videoen :
http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/10645-miauv

Og så lige et billede af i nat da hun spandt sådan. kvaliteten er ikke den bedste da det ikke var nemt når hun gned sig op af mit hoved smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En lille opdatering
  • #1   2. dec 2013 Hun er ikke faldet helt til.
    Det lyder lidt som om at hun vil hjem til sine forrige ejere - eller ud.
    Og det må du for guds skyld ikke lukke hende ud endnu. 14 dage mindst, så hun kender dig og dufte samt lyde.

Det stopper.
    Min tidl. genbrugskat Mickey gjorde det samme i dagevis.

• #2   2. dec 2013 hun har ikke mulighed for og komme ud her. snakkede med sælger om det og da hun kun havde været ude 2 gange og stadig er killing mente hun ikke det vil blive et problem.

• #5   2. dec 2013 ja jeg bor på 2 sal midt i silkeborg by. så hun skal være indekat

• #7   2. dec 2013 det er hun blevet smiley lige nu tror jeg faktisk hun kalder på mig. hun sad ude i køkkenvinduet og jeg satte mig på en stol ved siden af hende. først hvæsede hun og jeg tilbød hende min hånd. og for pokker hvor er hun kælen. hun smed sig enda påp ryggen. jeg er lige gået ind i stuen igen og nu kalder hun heeeeelt exstremt.

• #9   2. dec 2013 Nej LUBAS det er meget normalt at steriliserer katte før de kommer ud til nyt hjem, altså når de er under 12 uger, og forøvrigt en rigtig god ide smiley

• #10   2. dec 2013 Snakker du til hende når hun kalder???

Jeg tror ikke det bliver et problem at hun har været ude få gange... Jeg tog en 9 mdr gammel kat til mig sidste år som har levet på gaden i en periode, og han er 100 pct indkat i dag...

Dejligt at høre der er fremskidt med hende.. Jeg tror hun savner hendes mor og søskende og derfor kalder hun..Så lad hende vide hun ikke er alene, snak med hende også selvom du er i stuen og hun er i køkkenet...

• #11   2. dec 2013 ja jeg snakker til hende og leger med hende. hehe jeg sang endda for hende tidligere. men også selvom hun ikke kalder så snakker jeg gerne stille og roligt til hende med en meget blød stemme.

• #14   2. dec 2013 Det lyder da som om der er små forbedringer når i har kælet i flere timer. men hun er da stadig usikker når hun hvæser . Jeg tror heller ikke hun er faldet til endnu men der er da fremskridt. Jeg ville nok sætte et spørgsmåls tegn ved at hun kun har været ude to gange. Og er det ikke rigtigt vil hun sidde og kalde for at komme ud. Jeg har selv en killing der har været ude fra den kunne gå selv og den satte sig ved døre og vinduer og kaldte, så det kan du da hurtigt finde ud af

• #15   2. dec 2013 Felis :

nej hun kiggede på tvét

Og det går faktisk fremad med stormskridt. lige nu ligger hun i sofaen og sover på et tæppe. vi har lige leget lidt og hun har rendt rundt og undersøgt lejligheden.

Lubas : Jeg synes også det virkede meget tidligt. men dyrlægen havde vel ikke gjort det hvis hun mente det var for tidligt.
    i hendes sundhedsbog står der hun er født den 26-08-13 og at hun er blevet steriliseret den 13-11-13

• #16   2. dec 2013 dejligt

profilbillede
  • #18   2. dec 2013 Jeg tror desværre Felis har ret. Det er rigtig synd og noget svineri overfor for kattene når det sker at de bliver formidlet videre som indekatte. Jeg har selv oplevet at have en killing der var ude en gang i 4 timer. Den glemte det aldrig og måtte blive ude kat.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #19   2. dec 2013 Hej Pia

Du skriver at hun har været ved en anden ejer før du fik hende. Kan det være hun har været ude/inde kat i det andet hjem.? det kan tænkes, siden hun agerer sådan. Jeg fornemmer at der er et eller andet hun søger, for jeg synes ikke det er normalt at en killing miaver sådan i så mange timer og hver dag i sit nye hjem, så et eller andet vil hun fortælle dig. smiley

• #20   2. dec 2013 Janne :

Jeg kunne ikke forstille mig at hun var udekat ved dem der købte hende først. for som der står så var hun der kun i et døgn. jeg tror selv personligt ikke at det har noget at gøre med at hun vil ud. men at hun kalder på sine søskene og hendes mor.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #21   2. dec 2013 Pia... Så mange dage i først 1 hjem i en dag og så hos dig, hvor hun har være væk fra sin mor og søskene, tror jeg ikke hun mere kalder på dem. Jeg har også prøvet mange gange at få en 12 ugers killing og har aldrig oplevet hverken kald eller de var så bange som din søde killing er, Tror mere på hun har prøvet udelivet, desværre. smiley

Men jeg håber af hele mit hjerte at hun snart finder ro og bliver tryg hos dig. smiley

• #22   2. dec 2013 Janne :

Hun kom jo tilbage til opdrætteren efter hun var solgt første gang. og hun solgte så katten videre til mig.

• #23   2. dec 2013 Når opdrætteren er så ansvarlig, at hun har sørget for at få killingen neutraliseret, så skulle man da tro, at hun også er ansvarlig nok til ikke at lyve om, hvor meget eller lidt killingen har været ude. Men de to gange kan selvfølgelig have været nok til at sætte gang i udetrangen - og ude eller ej, nogle kommer bare ikke til at trives inde, selv om de aldrig har prøvet at være ude smiley . (Derfor jeg altid anbefaler en voksen indevant kat, hvis man skal have indekat).
    En killing mere ville sikkert være rigtig, rigtig godt for din killing - du kunne overveje at søge tilladelse/dispensation til to katte. Det gør ingen forskel for hverken bolig eller naboer, om man har én eller to neutraliserede katte, så det burde ikke være umuligt at få tilladelse til en kat mere.

• #25   2. dec 2013 det er også rigtig nok. men hun kiggede ikke på vinduet. du kan se senere i videoen at jeg drejer kameraet hen på tvét netop fordi hun kiggede på det

• #26   2. dec 2013 Felis :

kiggede lige videoen igen. kan se at det ikke var den jeg troede. jeg tog nemlig to lige efter hinanden. på den her starter hun med og kigge på vinduet og drejer så hovedet og ser på tvét. den anden video kigger hun på tvét og der drejer jeg kameraet derover. sorry

• #27   2. dec 2013 LUBAS : nej det er ikke rigtigt at de siger at katten først skal neutraliseres når den er kønsmoden, det er gammel viden. Det man anbefaler nu er at katten neutraliseres før den bliver kønsmoden. Prøv også at se hvor svært det er at købe en killing med stamtavle som ikke er neutraliseret smiley

• #29   2. dec 2013 Jeg er stensikker på hun længes efter at komme ud.
    Har hørt den 'klagen' hos flere katte, der skulle være inde, men det fungerede aldrig.

• #31   2. dec 2013 LUBAS: Det gælder også hankillinger. Jeg kan se du bor i Jylland - derovre er en del dyrlæger ikke meget for gøre anderledes end de plejer.

Tidlig neutralisering er ikke nyt - jeg har fået det gjort de sidste 15 år - og dengang var det heller ikke nyt

• #33   2. dec 2013 I Århus er tidlig neutralisering hvad de anbefaler, men nu har jeg også haft dyrlæge som selv havde bimser og som mange opdrættere også bruger.

Ham her i Malling ville nok anbefale sent, for hvis men ikke kan tage en blodprøve på en kat uden, at bedøve, kan man nok heller ikke neutralisere tidligt smiley bruger ikke ham mere og jeg vil ikke tage til ham i nødstilfælde, så hellere køre længere væk smiley smiley

• #35   2. dec 2013 Nej smiley jeg gjorde den fejl, da jeg flyttede her ud, at skifte til den lokale dyrlæge, han er rigtig land dyrlæge og vist god til heste og den slags, men havde absolut ikke speciale i katte smiley ( idag har han ansæt en til de små dyr) og det var helt klart en medvirkende årsag til, at jeg måtte sige farvel til 2 katte smiley
    Den fejl gør jeg aldrig igen! Kun en dyrlæge med speciale i katte og udstyret i orden kommer i nærheden af mine katte.
    Aldrig mere vil jeg have denne sætning slynget i hovedet " det har jeg ventet på siden jeg så hende første gang" det var hvad han sagde til mig efter, at have behandlet min lille hunkat i 3 måneder og jeg ringede og sagde nu var det slut, hun blev ikke bedre det gik den forkerte vej og hun skulle have fred.
    Det sider så fast, fordi jeg fortryder 1000 gange, at jeg nogensinde lod ham behandle mine katte smiley

• #36   2. dec 2013 PS. Han tog blodprøve i halsen, og en bimse sider ikke bare stille når kraven skal af for, at han kan stikke smiley

• #38   2. dec 2013 Det er noget af en oplevelse, når man ellers kun har haft dyrlæger som man kunne stole på og de ville gøre alt de kunne for mine katte! Og havde også udstyret til det.

• #40   2. dec 2013 Ja man skal passe på, selv om de er dyrlæger er alle ikke lige gode og alle har ikke det samme i bagagen smiley

• #41   2. dec 2013 Der er nogen tests hvor blodet skal tages i halsen.

• #42   2. dec 2013 TS:
    Er du sikker på at sælger har talt sandt da hun solgte den til dig?
    Jeg blev fyldt med løgn da jeg fik Mickey - han havde nemlig ikke været indekat smiley

• #45   2. dec 2013 kan lige smide en lille opdatering herinde igen.

Dagen er bare gået sååååååå godt. vi har leget og hun har udforsket de nye omgivelser. hun har stort set ikke kaldt siden i formiddags.

Alt i alt virker hun mere og mere som en normal glad og nysgerrig killing.

men nøj jeg håber at hendes kradsetræ ankommer i morgen. tror ikke min lædersofa overlever ret meget længere.

Ja I Know det er min egen skyld smiley

profilbillede
  • #47   2. dec 2013 Jeg er lidt i tvivl om det er udetrang der gør hun klager sig sådan, eller det er kedsomhed/ utryghed/ opmærksomhed, men det vil tiden vise, efterhånden som hun bliver mere tryg, jeg håber det bedste for din lille mis..

• #48   3. dec 2013 Tulla havde galdegangsbetændelse og var blevet helbredt en gang hos min tidligere dyrlæge, anden gang var hun i bedre stand ( hun var ikke blevet fejlbehandlet og ved at dø, da hun ankom anden gang) men ja han mente ikke hun var værd, at samle på, hun var jo født handicappet, men var vilje stæk, og var derfor vurderet til, at klare et inde liv, jeg ville ønske han havde gjort som vi havde aftalt og kontaktet min tidligere dyrlæge, og jeg ville ønske jeg havde taget hende med til min gamle dyrlæge, eller en anden, måske var hun død under alle omstændig heder? Men jeg ville have haft det bedre smiley og jeg havde ikke skullet hørehende knurre og skrige da hun blev aflivet smiley
    Jeg har hørt en historie om hvor kærligt et forhold den dyrlæge har til katte, han kørt en kat over på vej op til en gård, stod ud af bilen og smed den ud til siden og kørte videre smiley

• #49   3. dec 2013 Det var da dejligt. Så falder hun jo nok til stille og roligt. Måske har hun været meget stresset af alt den flytten, når hun har haft flere hjem . Hun skal nok blive glad for sit kradsetræ. Det er nu ikke så meget min killing bruger mine. Hængekøjerne er dem der bliver mest brugt. Jeg har sådan et fyrretræs bord ved siden af min seng og hver morgen går min killing derhen og står og kradser selv om der står et kæmpe kradsetræ lige ved siden af. Men sofaen har den aldrig rørt. Jeg tror den kan lide den flå nogle ordentlige ridser i det bløde træ den bandit. Den har endda en hel have fuld af træ og stolper der både ligger og står.
    Jeg håber også det bedste for hende. Hvor er hun sød på billedet med den sorte plet hen over snuden. Der er lige blevet plads til lidt rødt på den ene halvdel. smiley

• Mona L
    Mona L Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 5
    #50   4. dec 2013 Ang neutralisering, talte med min kørende dyrlæge for et par uger siden og hun mente at man kan overveje at gøre det allerede ved 16 ugers alderen når de blir chippet og vaccineret, Oscar står osse for tur men lader ham lige vente til efter nytår så er han godt 5 mdr.....Jeg har lidt et problem med at han pludselig går grassat og vil UD fordi han kan se ud på gaden, men vores katte må ikke komme ud i det ejendomskompleks jeg bor i, så må jeg jo stå for tur og lege med ham til han har glemt alt om en smuttur ud .... Har fundet et andet trick der hjælper rigtig godt hvis han laver FOR mange unoder på een gang.....gir ham timeout på badeværelset hvor hans kattebakke står, og når jeg så åbner igen efter en 10 -15 minutter så vil han bare nusse, men iiiih Pia, jeg har ikke fået en ordentlig nats søvn i en måned nu.....det kommer vel nok, når han er lidt ældre ....senest med en 4-5 år ...griner for vildt

profilbillede
  • Mona L
    Mona L Tilmeldt:
    nov 2013

#51   4. dec 2013 KRADSETRÆ, smiley oversat er det vist SOFA for næsten alle nybagte misse mødre/fædre, det kan dog hjælpe lidt hvis man sprøjter lidt baldrian på kradsemiljøet og sætter missen hen hver gang den bruger sofaen.....

• #52   4. dec 2013 Timeout er jeg bare ikke tilhænger af smiley hverken til børn eller katte.

Kun positive oplevelser giver godt resultat.

• #54   4. dec 2013 Ja og bliver det gjort tit og konsekvent, tager den da afstand til rummet, bliver bange og ja måske vil den ikke gå der ud for, at gøre sig ren.

• Mona L
    Mona L Tilmeldt:
    nov 2013

#55   4. dec 2013 Til både Felis og Jette L, TAK.....i er simpelthen begge skabspædagoger af rang, Couldn't care less either, har haft både katte og været opdrætter af hunde i mange mange år, og katte fatter meget mere end man regner med, Det var så alt fra mig !!!!!!!!!!!!!, om jeg GIDER være medlem af en gruppe hvor der sidder nogle bedrevidende individer der tror de er så meget klogere end resten af befolkningen, jeg er hverken tilhænger af at man dasker efter, bruger vand, gå væk kat eller råber af sine dyr, at lukke ham væk i 10 min indimellem VIRKER .... hvilket er til gavn for både katten og jeg.

• #56   4. dec 2013 Der er vel ingen grund til at råbe.....

• #57   4. dec 2013 Synes nu også det var en lidt voldsom reaktion. Folk gør tingene på deres måde, og så synes jeg ikke tonen er den pæneste, men ikke mig der skal bedømme det, jeg er jo ikke HA. smiley

• #58   4. dec 2013
    Mona L.
    Timeout til en killing ?
    Jeg synes personligt det er synd for Oskar. Men set i lyset af dit sidste indlæg er det måske egentlig meget fornuftigt, når man kører så hurtigt op i det røde felt.

Kommentér på:
En lille opdatering

Annonce