{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.851 visninger | Oprettet:

Allergi venlig katte racer??? {{forumTopicSubject}}

Hvad findes der af racer som er speciel allergi venlige??? Min kæreste har nemlig kraftig allergi ved kat, men han ville rigtig gerne have en hvis der findes en som er velegnet... Skal dog ikk være den uden hår, den synes han er grim desværre smiley hvad kender i af racer eller erfaringer???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af afløb under vask 500 kr.
  • Opvaskemaskine 1.090 kr.
  • Skimmelsvamp 600 kr.
  • Hæng lamper og gardiner 1.700 kr.
  • Tag 2stk beton stolpefod op af jorden 800 kr.
  • Installement of curtain rails 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergi venlig katte racer???
  • #1   1. dec 2013 Först er han nödt til at finde ud hvad han er allergisk overför smiley det er lidt forskelligt. Sibirisk skovkat er nogle gange allergivenlige da de kan savne et protein mange er allergiske overför. (Trooor jeg husker rigtigt..)

• #2   1. dec 2013 Det findes ikke ..

Men der er nogen der kan tåle en race bedre end andre..
    Kender en der fint kan ''tåle'' abysiner og en anden der kan ''tåle'' sibirisk skovkat, min lillebror er også allergiker (det er skæl han ikke tåler) og han kan ikke være i nærheden af katte uden de hele løber i vand men her har han ingen problemer han kan ikke så godt tåle vores huskat men vores ragdoll og ragamuffins har han ikke rigtig problemer med så der er meget forskelligt.

• #3   1. dec 2013 De nøgne katte er heller ikke allergi venlige kender faktisk ingen allergiker der kan tåle dem..

er det spyt hår eller skæl han ikke tåler

• #4   1. dec 2013 Så det bedste råd er kig på nogle racer, find ud af hvilke i kunne være interesseret i og besøg opdrættere på den måde kan i få en føling på om det er noget han kan leve med..

• #6   1. dec 2013 Jamen underligt nok har han ikk med hund, vi har nemlig en EB derhjemme...

• #7   1. dec 2013 Hvad mener du med "kraftig allergi ved kat"?
    Hvordan er han testet og hvilke symptomer oplever han?

Jeg er selv katteallergiker - testet ved både priktest og blodprøve. Mine symptomer er snue, kløende øjne o. lign., men jeg kan holde det på et tåleligt niveau med alm. håndkøbsmedicin (piller og næsespray).

Hvis der er tale om astma ville jeg have betænkeligheder ved at anskaffe en kat. Det kan være potentielt livstruende.

Og så skal i også overveje konsekvenserne for katten nøje. At tage en kat til sig for at se om det går, er ikke rimeligt overfor katten! Så sørg for at teste kæresten grundigt inden - evt. ved længere ophold i et hjem med kat (inkl. overnatning).

• #8   1. dec 2013 Katrine: Hvis der er tale om astma ville jeg have betænkeligheder ved at anskaffe en kat

Så er der jo blot det ved det at en person med allergi kan udvikle astma hvis det konstant udsættes for det som personen er allergisk over for, derfor fraråder mange læger at man anskaffer sig kat hvis man har allergi overfor kat..

Jeg er ikke hellig og enig med lægerne, det var blot fordi du skrev det med astma.
    Jeg har selv allergi overfor både kat og hund samt meget andet, jeg havde astma som barn og der er stor risiko for at jeg igen udvikler astma som voksen, det at jeg har kat trods min allergi gør det bestemt ikke bedre eller nemmere for mig, men for mig er katten nærmest livsvigtig for mig..

Til TS der findes ingen allergi venlige katteracer, der findes racer som nogle allergikere har nemmer ved at tåle, du skriver at han har kraftig allergi, og jeg vil sige det sådan at afhængigt af hvad hans symptomer er og om han kan nedsætte symptomerne med allergimedicin, så bør han nok overveje er andet kæledyr end kat, man skal ikke gamble med sit helbred hvis man kan lade være..

• #9   1. dec 2013 Jeg er også allergisk over for kat, og hund ( hund værre end kat) men min liste toppes af pollen og husstøv og når jeg behandles for DET, alt andet også behandlet smiley
    Jeg har haft 3 raser som jeg tåler, hellig birma, Main Coon og kurilian bobtail.
    Jeg kan absolut ikke være sammen med huskat og britter, så jeg har holdt mig til det semi langhårede.
    Jeg kan nu og da mærke det når jeg ordner kattebakker og mest i pollensæsonnen.
    I må på besøg ved de raser i har i tankerne, og selv hvis i kommer der til hvor i tror det går, så skal i haven back up plan for katten.
    Den første kat fik jeg efter, at min søster havde haft Main Coon i 1 år, så fik mine voksne piger katte og havde dem i 2 år, og det gik fint, at være hos dem, med bankede hjerte fik jeg Birk ( billedet) og havde en aftale om, at han måtte bo hos min datter hvis det ikke gik, og han ville stadig være min, når det kom til udgifterne smiley
    Gå ikke for hurtigt frem, det gælder både din kærestes helbred/ liv og også kattens smiley

• #10   1. dec 2013 Her er billedet smiley

profilbillede
  • #12   1. dec 2013 Hun er også kun killing smiley Mitti på 7 mdr fælder også meget lidt, men der er en overgang mellem killing og voksen pels hvor det kan være slemt.

Jeg har også hørt, at Sibire kan fælde en del, og det er så heller ikke mangel på fældning som gør, at nogen mener de er allergivenlige smiley

• #14   1. dec 2013 Bob Bob måske måske ikke, det svinger også fra individ til individ, hanner er være end hunner og kastrater af begge køn er bedst, det stof som giver allergi findes i spyttes og spredes derfor i pelsen, der kan være forskel på hvor meget de enkelte katte produksere, og der er uenighed om hvorvidt de prøver der er taget af Sibiren er korrekte? Der er så vidt jeg ved ikke lavet nye undersøgelser for, at be eller afkræfte det.

• #15   1. dec 2013 Jamen han er blevet testet med de der prik test og blodprøve... Han har os astma desværre... Og ja støv herhjemme går os i næsen på ham....

Hans reaktion via allergi/astma er røde øjne, næsen løber og kontakt uden at vaske hænder så gir det kløe...

Mine egne forældre har en huskat, det samme har hans far hvor han bor og der reagere han, men så har vi et vennepar der har en norskskovkat blandet med macoon (staves?) og en anden lettere lang håret race og der reagere han kun hvis vi ryger indendørs... Sidst vi var der reagerede han faktisk ikk, da rygning var kun i køkkenet....

• #16   1. dec 2013 nu googlede jeg lige de 3 racer du nævnte, er det normalt kurilean bobtail har ingen hale??? hi hi hvor er de dog søde....

• #17   1. dec 2013 Ja der af navnet bobtail

• #18   1. dec 2013 Der er også ragdoll og ragamuffin. Min lillebror har samme problem reagere på korthårs katte men ikke på mine som er semilanghår

• #19   1. dec 2013 LOL den så jeg da ikk lige *GGGG* smiley

• #20   1. dec 2013 og det er en Hellig birma kan jeg se nu efter at have google... bare i rød/orange udgave....

• #21   1. dec 2013 Ja de har kun en stump hale smiley ham jeg har er meget glad for vores lille have, rasen er ikke blevet opdrættet så længe som nogle af de andre raser, men er det jeg ville kalde huskatten på Kurillerne, en øgruppen mellem Japan og Rusland, en meget muskel fyldt og stærk rase smiley og skønt sind.

De fåes også i en korthåret udgave.

• #22   1. dec 2013 Hvad er en hellig birma ?

• #23   1. dec 2013 Røde bor sammen med 2 hellige birmaer, en med sort/brun maske og en som er blåtabby smiley

profilbillede
  • #24   1. dec 2013 Hvor er den dog bare charmerende med den lille knold på enden hehe....

• #25   1. dec 2013 hellig birma....

profilbillede
  • #26   1. dec 2013 Hvad er en hellig birma? ? For birmaen fås også i rød og creme

• #27   1. dec 2013 Du skriver det er en hellig birma bare i rød ved godt hvad en hellig birma er var bare hvad du mente

• #28   1. dec 2013 Jamen så er det en rød/orange Birma smiley

• #29   1. dec 2013 Altså den anden race vores vennepar har

• #30   1. dec 2013 Nå på den måde kunne bare ikke lige få det til at hænge sammen

• #31   1. dec 2013 smiley

• #32   2. dec 2013 Jeg har astma og kat og har lige fået konstateret at jeg reagerer på en priktest.
    Jeg har taget et valg:
    Jeg har kat og sådan er det, for det styrker min mentale sundhed. Som en kammerat sagde til mig:
    "Hvis du ikke har en kat, så er du da ikke til at være sammen med" smiley
    Men hvis I ikke har kat i forvejen, vil jeg råde jer til at droppe idéen.
    Som én skriver, så er det potentielt farligt. En kat udskiller et protein og det kan du ikke gardere dig imod.
    Mht. til støvmider, ved du så at de bor i sengen?
    Så vaskbare dyner og puder, rullemadrasser og ikke noget med at rede seng lige når I er stået op.
    Så minimér luftfugtigheden i hjemmet.

• Liv K
    Liv K Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #33   15. okt 2018 Min far er ligeledes ekstremt allergisk over for katte, men jeg har mig en blue russian som han næsten ikke reagere på så længe jeg ikke lige ryster tæpperne eller støvsuger lige inden han kommer på besøg;)

Kommentér på:
Allergi venlig katte racer???

Annonce