Forvirring omkring foder til kat og killinger {{forumTopicSubject}}
Som i nok har læst oppe i overskriften, er jeg ret forvirret..
Jeg har en missemor, som er blevet steriliseret for godt en måned siden, og vi har beholdt en af hendes killinger som er 4 måneder nu.
Hvor længe skal killingen have killinge foder? For nogen steder står der til, at de er 6 måneder og andre steder til at de er 1 år. Hvad skal jeg regne med?
Jeg har jo også en missemor, som selv spiser af det killinge foder netop fordi, at killingen skal have det... Men hun er begyndt at tage ret godt på af det nu, og vejer 4 kg nu, er det okay, eller er hun lidt overvægtig? Hun har fået lidt en hænge mave!
Hun skal jo have foder til setraliserede katte, da det forebygger mod krystaller, men må hende den lille godt spise det også???
Kan jeg evt. blande begge slags foder? Så får de halv om halv..
Og der er nok mange af jer, som siger at jeg også bare skal få hende den lille steriliseret også. Det kan jeg allerede svare på nu, ja det skal hun, men ikke endnu. Jeg har ikke pengene til det lige nu, da jeg er studerende. Så der kommer til at gå, måske et år.. max i hvert fald..
Men den lille er indekat indtil, at hun bliver steriliseret i hvert fald.
Men hvad skal jeg gøre med foderet? Hende den store kan ikke klare at blive ved med, at få killinge foder, og kan hende den lille klare det til steriliseret katte i stedet for?? Skal det blandes? De spiser jo af det samme..
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Fordi der er meget korn i de produkter som er til kastrater og også i light produkter, er det noget jeg aldrig vil købe.
Råt kød er også noget du kan give til begge kattene, den lille skal nok have det skåret i stykker, det skal den voksne også hvis den ikke er vandt til det, du kan give lidt af det du selv skal have, så kræver det ikke ekstra plads i fryseren, og der bliver ikke så meget spild, når de starter med små smags prøver
Hvis du vil begynde, at give vådfoder, som katte har rigtigt godt af, så startsmåt, så de vænner sig til det.
Held og lykke med dine mislinger.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Med hensyn til at du vil vente et helt år med at sterilisere syntes jeg er en rigtig dårlig beslutning, og måske netop fordi det er mor og datter, for dynamikken mellem dem når den ene er fixet og den anden er fertil vil blive helt skæv, og du risikere at de vil slås konstant og at den lille vil begynde at markere sig rundt om i hjemmet, både med strint (jep det kan hunkatte også finde på) eller med afføring andre steder end i bakken
Jeg forstår at pengene ikke er store, men i stedet for skulle du måske høre din dyrlæge om en afdragsordning ikke var mulig, det vil være det bedste for begge dine katte..
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Gerne vådfoder et par gange om dagen, det gør også at katte holder vægten.
Vådfoder som bla. Applaws, Porta 21 og Cosma er gode kvalitets vådfoder med rigtige kødstykker i.
Hvis du køber det på zooplus. BE eller CO.UK eller DE er det meget billigere end danske sider.
http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/dry_cat_food/orijen
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 85
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 10
Har i prøvet royal canin sterilised?
Jeg vil godt nok helst holde der ovre i royal canin, da de elsker det!! Det er godt nok lidt dyrt, men jeg plejer at købe 10kg af gangen, så spare jeg lidt på længere sigt
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
Hvis du vil spare lidt ekstra på det så kan du få 2x10kg for 760kr inkl levering på zooplus.de
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
aug 2013
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
aug 2013
Undskyld mit sene svar, har været uden internet!
sep 2012
sep 2012
sep 2012
Forvirring omkring foder til kat og killinger