847 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Ude/indekat og nytår Ude/indekat og nytår

Min kat er ude frit så meget hun vil, vi har kattelem.

Dette er IKKE en debat om ude vs indekatte!

Men hvornår bør jeg holde katten inde til nytår?
Jeg tør ikke lade hende være ude.
Nu bor vi i en ret fredelig lille by på landet, så tror nu ik der sker noget, men man ved jo aldrig hvad folk får lyst at udsætte dyr for til nytår med raketter....

Så skal jeg tage hende ind aftenen før nytår eller bare på dagen?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ude/indekat og nytår
  • #2   22. nov 2013 Så skal jeg tage hende ind aftenen....

Ja, det synes jeg er en rigtig god idé smiley
    Der er jo altid nogen der skal fyre af inden aften - det er der i hvert fald her smiley

• #3   22. nov 2013 Medmindre hun har for vane at være væk i flere dage ad gangen, <i>burde</i> det være nok at holde hende inde fra d. 31. ved middagstid og til næste dag.

• #5   22. nov 2013 Hun er gerne hjemme flere gange i løbet af en dag.
    Det længste hun har været væk, er fra en eftermiddag til morgenen efter..

• #6   22. nov 2013 Måske fra lidt før middag så... For hvis nogen skyder krudt af om eftermiddagen, så kunne hun måske finde på at løbe i skjul et sted, og ikke komme hjem om aftenen.

• #7   22. nov 2013 Jeg ville selv holde katten inde fra aftenen før. Jeg synes tit skyderiet begynder allerede om morgenen.

• #9   22. nov 2013 En smule OT

I dag læste jeg i nyhedsbrev fra Dyrenes Venner, at det åbenbart stadig er tilladt at fyre krudt af i perioden 1. dec. - 5. jan. smiley
    Sikringsstyrelsen foreslår at perioden skal begrænses til 27 dec.-1. jan. (det er da fremgang)
    Dyrenes Venner vil foreslå, at skyderiet skal begrænses til 31. dec. og 1. januar. (endnu bedre, men for min skyld kunne det gerne helt afskaffes).

• #10   23. nov 2013 Jeg ville nok vælge at lukke hende inde fra om morgenen eller aftenen før - så er du sikker på, at hun ikke bliver skræmt af fyrværkeriet, gemmer sig og ikke kommer hjem. Vi lukker altid vores staldkatte inde i stalden sammen med hestene om natten, og nytårsaftensdag lukker vi både heste og katte tidligt ind. Havde vi kunnet, ville kattene slet ikke være kommet ud den dag, men det lader sig ikke gøre, når hestene skal på fold, desværre.

• #12   23. nov 2013 Jeg ved da godt at det ikke er realistisk at afskaffe fyrværkeri, men derfor kunne man for min skyld stadig gerne afskaffe det. Og jeg har ikke sagt noget om, at der ikke er plads til mennesker med krudt som hobby. Jeg har bare mere ondt af de dyr, der bliver skræmt af den hobby, end jeg ville have af de mennesker, der måtte undvære deres krudt.

• #13   23. nov 2013 Det der er værst - synes jeg, at med krudt ofte fører hærværk (en hjemmelavet i en dåsecontainer ka- bum!)

Postkasser bliver sprængt - også inden nytårsaften.
    Det er jo ikke bare raketter og batterier Nytårsaften, men også grov hærværk og til tider dyrmishandling.

Så jeg glæder mig over hver gang politiet finder et ulovligt fyrværkerilager smiley

• #15   23. nov 2013 Nej, men jeg kunne godt tænke mig, at det først kom i handlen 3. juledag smiley

• #16   23. nov 2013 Vi Holder vores inde fra middag d 31. Hun kommer og går mange gange om dagen. Vi har også hundelem, og hun virker ikke skræmt over fyrværkeriet

• #17   23. nov 2013 Vi tager dem ind dagen inden og lukker dem ikke ud før dagen efter nytår, helst to dage efter hvis de gider være inde så længe. Jeg skal ikke risikere at de bliver futtet af, og desuden er to af vores katte virkelig bange for det skidt.
    Vi giver dem lidt ekstra lækkert mad og hygger ekstra meget om dem og så er det det.

Kommentér på:
Ude/indekat og nytår

Annonce