793 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Fjerne snot vol. 2 Fjerne snot vol. 2

For en uges tid siden oprettede jeg en tråd http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/108217-fjerne_snot

Jeg har i dig lige fået svar fra dyrlægen på det svab, der blev lavet på ham, og han har simpelthen Calicivirus og har været inficeret med mycoplasma (åbenbart det samme, som giver kold lungebetændelse i mennesker). Så det antibiotika han får, er det helt rigtige. Heldigvis.
Dyrlægen siger, at han selv vil bekæmpe calicivirussen i løbet af ½ års tid, hvor det kan gå i både ikke behandlingskrævende og behandlingskrævende udbrud.

Jeg tænker, at jeg måske gerne vil tale med opdrætter om, at vi deler udgifterne til denne her omgang dyrlæge, siden det var noget han havde med sig hjemmefra. Men hvordan gør man lige det på en god måde? Hun har hele vejen igennem været en sød dame, og jeg vil gerne bevare et godt forhold. Jer der selv opdrætter, hvad ville i gøre i sådan en situation?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne snot vol. 2
  • #1   13. nov 2013 har du kontrakt på hende?

• #2   13. nov 2013 Ja det har jeg. Han er med stamtavle og købt på kontrakt fra en registreret opdrætter.

• #3   13. nov 2013 Hvad står der i den i forhold til sygdomme?

• #4   13. nov 2013 Hvis en registreret opdrætter sender en kat afsted velvidende der er øjenbetændelse, og det viser sig at være calici, jamen så er hun jo erstatningsansvarlig!
    Der er desværre flere der ikke vil "stå ved" at de havde det inden katten flyttede, for hendes katte fejler garanteret ingenting smiley og da det er et virus kan det ikke bevises det er fra opdrætter...

Men prøv at tage en fornuftig snak med vedkommende, og start med at sige i jo begge var klar over der var noget med øjnene og at du så i dag har fået svar på hvad det er. Foreslår hun ikke selv en måde at kompensere, må du jo selv kaste bolden op...

• #5   13. nov 2013 Det står der ikke noget om.

• #6   13. nov 2013 Ditte

Ja det vil jeg prøve:) Hun er jo ganske fornuftig, så mon ikke hun er med på en løsning, Og vi har haft en mailkorrespondence, hvor hun tilbød at sende mig noget af det medicin, som andre killinger fra kuldet havde fået (hans gik i udbrud senere end de andres og så først ikke ud til at være behandlingskrævende), så jeg ikke behøvede at gå til dyrlægen, hvor det ret tydeligt fremgår, at hun godt ved, at han havde noget ved salg.

• #7   13. nov 2013 Jeg vil mene at opdrætter selv burde vide hvad det var - altid en god ting når der skal vejledes købere. Symptombehandling finder jeg useriøst.

Nu har du gjort hendes opgave, at teste, så det er flinkt af dig at vil dele regningen hvis du har informeret fra killingen blev syg.

Calici er virus - nogen helbreder sig selv og så er det ovre.
    Mycoplasma er bakterie, den mest udbredte i verden.

Hvad er der behandlet med?

• #8   13. nov 2013 Han har fået Ronaxan, som han skal have i 10 dage, og Metacam som han fik i 4 dage, fordi han havde feber. Og så et slimløsnende middel Mucomyst, fordi han hostede og snottede så voldsomt. Det var dog ikke til at få i ham, og han var heldigvis i bedring allerede dagen efter han fik første dosis af de andre ting.

Lis - du mener simpelthen, at jeg godt kunne bede hende betale hele regningen? For jeg er egentlig lidt ærgerlig over den.. Vi kom af med 1900 kr hos dyrlægen og næsten 300 kr på apoteket. Det er lidt meget, når man lige har lagt 3500 for en killing, som også skal kastreres senere på måneden, synes jeg.

• #9   13. nov 2013 Jeg informerede hende, dagen før vi g til dyrlægen. Da havde jeg kun haft ham i tre dage. Desuden havde han lidt klart snot og nyste, da vi fik ham med hjem. Det slog hun hen som en killingeforkølelse, og fortalte at andre i kuldet også havde haft det. Så hun har hele tiden været klar over, at der var et eller andet med ham.
    Men når hun nu tilbød at sende mig medicin, som jo virkede på de andre og nok også havde virket på min killing, så er jeg altså lidt bange for at hun vil blive irriteret og sige, at hun jo tilbød at give mig medicinen, og at jeg kunne have undgået den store regning.. Nu tænker jeg også bare rædselsscenarier - hun virker jo fornuftig nok. Og jeg synes selv det er fair nok at jeg ville vide, om min kat havde herpes, som jeg skulle tage hensyn til resten af hans liv. Det var jo så heldigvis ikke tilfældet.

• #10   13. nov 2013 Ronaxan er korrekt - du skal huske der skal skylles efter med vand da de ætser bliver de siddende i halsen.

Du kan jo kontakte hende og fortælle hvad udgifter du haft og høre hendes udspil.

• #11   13. nov 2013 10 dages behandling er i underkanten

• #12   13. nov 2013 Jeg har ikke kunnet proppe pillerne i ham. Så jeg masser dem ind i en bid fra hans vådfoder, og så æder han dem uden at opdage det. Og så spiser han videre bagefter. Er det ikke godt nok?
    Hvor mange dage, vil du foreslå, jeg fortsætter med behandlingen?

• #13   13. nov 2013 Hun BURDE betale hele regningen, men ved ikke om man kan forlange det?

Sig det er calici, og at hun jo nok skal være opmærksom i sin egen flok, da det uden tvivl kommer fra hende.
    Fortæl hende hvad regningen blev, og giv udtryk for at du mener hun må komme med et udspil, da det ikke kan være rigtigt at man køber en kat med stamtavle fra en opdrætter som har et virus med hjemmefra der gør at du har sådan en udgift efter kun 3 dage. Det kommer 100% fra hendes katteflok, ergo må det være hendes ansvar at råde bod på "skaden", som burde have været fixet inden killingerne flyttede hjemmefra.

Man kan ikke helgardere sig for sådan noget, især ikke i et stort kattehold, men man kan stå ved det ansvar der følger med at være opdrætter smiley

• #14   13. nov 2013 10 dage er godt nok er det ikke kronisk, for så er det 6-8 uger - har lige slået det op

Kommentér på:
Fjerne snot vol. 2

Annonce