Fjerne snot vol. 2 Fjerne snot vol. 2
For en uges tid siden oprettede jeg en tråd http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/108217-fjerne_snot
Jeg har i dig lige fået svar fra dyrlægen på det svab, der blev lavet på ham, og han har simpelthen Calicivirus og har været inficeret med mycoplasma (åbenbart det samme, som giver kold lungebetændelse i mennesker). Så det antibiotika han får, er det helt rigtige. Heldigvis.
Dyrlægen siger, at han selv vil bekæmpe calicivirussen i løbet af ½ års tid, hvor det kan gå i både ikke behandlingskrævende og behandlingskrævende udbrud.
Jeg tænker, at jeg måske gerne vil tale med opdrætter om, at vi deler udgifterne til denne her omgang dyrlæge, siden det var noget han havde med sig hjemmefra. Men hvordan gør man lige det på en god måde? Hun har hele vejen igennem været en sød dame, og jeg vil gerne bevare et godt forhold. Jer der selv opdrætter, hvad ville i gøre i sådan en situation?
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Der er desværre flere der ikke vil "stå ved" at de havde det inden katten flyttede, for hendes katte fejler garanteret ingenting
Men prøv at tage en fornuftig snak med vedkommende, og start med at sige i jo begge var klar over der var noget med øjnene og at du så i dag har fået svar på hvad det er. Foreslår hun ikke selv en måde at kompensere, må du jo selv kaste bolden op...
jan 2010
jan 2010
Ja det vil jeg prøve:) Hun er jo ganske fornuftig, så mon ikke hun er med på en løsning, Og vi har haft en mailkorrespondence, hvor hun tilbød at sende mig noget af det medicin, som andre killinger fra kuldet havde fået (hans gik i udbrud senere end de andres og så først ikke ud til at være behandlingskrævende), så jeg ikke behøvede at gå til dyrlægen, hvor det ret tydeligt fremgår, at hun godt ved, at han havde noget ved salg.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Nu har du gjort hendes opgave, at teste, så det er flinkt af dig at vil dele regningen hvis du har informeret fra killingen blev syg.
Calici er virus - nogen helbreder sig selv og så er det ovre.
Mycoplasma er bakterie, den mest udbredte i verden.
Hvad er der behandlet med?
jan 2010
Lis - du mener simpelthen, at jeg godt kunne bede hende betale hele regningen? For jeg er egentlig lidt ærgerlig over den.. Vi kom af med 1900 kr hos dyrlægen og næsten 300 kr på apoteket. Det er lidt meget, når man lige har lagt 3500 for en killing, som også skal kastreres senere på måneden, synes jeg.
jan 2010
Men når hun nu tilbød at sende mig medicin, som jo virkede på de andre og nok også havde virket på min killing, så er jeg altså lidt bange for at hun vil blive irriteret og sige, at hun jo tilbød at give mig medicinen, og at jeg kunne have undgået den store regning.. Nu tænker jeg også bare rædselsscenarier - hun virker jo fornuftig nok. Og jeg synes selv det er fair nok at jeg ville vide, om min kat havde herpes, som jeg skulle tage hensyn til resten af hans liv. Det var jo så heldigvis ikke tilfældet.
nov 2008
Du kan jo kontakte hende og fortælle hvad udgifter du haft og høre hendes udspil.
nov 2008
jan 2010
Hvor mange dage, vil du foreslå, jeg fortsætter med behandlingen?
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Sig det er calici, og at hun jo nok skal være opmærksom i sin egen flok, da det uden tvivl kommer fra hende.
Fortæl hende hvad regningen blev, og giv udtryk for at du mener hun må komme med et udspil, da det ikke kan være rigtigt at man køber en kat med stamtavle fra en opdrætter som har et virus med hjemmefra der gør at du har sådan en udgift efter kun 3 dage. Det kommer 100% fra hendes katteflok, ergo må det være hendes ansvar at råde bod på "skaden", som burde have været fixet inden killingerne flyttede hjemmefra.
Man kan ikke helgardere sig for sådan noget, især ikke i et stort kattehold, men man kan stå ved det ansvar der følger med at være opdrætter
nov 2008
Fjerne snot vol. 2