stridende hankatte.. efter 1år {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg har to skønne hankatte. og de er begyndte at strides.
de bogstavelig talt slås.. jeg aner ikke hvorfor de gør det.
har haft dem sammen i over et år nu, og Hubert var 2år, da jeg fik Karlo, som var 3 mdr, tror jeg!
Karlo havde allerede som 12 ugers haft 2 hjem, og hos mig det tredje. Hubert er internat kat, og har været forladt.
jeg vidste godt at der var en risiko ved at sætte 2 hankatte sammen, men det er egentlig gået fint indtil for et par mdr siden. der rejste min kæreste til nord jylland for at gå i skole. og nu slås kattene stort set hver aften. jeg prøver at give dem lige meget opmærksomhed.
min kæreste har/havde et 2 uger ude og 2 uger hjemme job, så sys det er mærkeligt at de først reagere nu, og ikke imens han arbejdede, hvis det kan være årsagen?
jeg har også lagt mærke til, når Karlo "trodser" mig, fx ved at gå på køkkenbordet eller kradser i sofaen, så blir Hubert gal på ham, som om han prøver at beskytte mig, og hjælpe mig med at opdrage Karlo..
jeg har selv været MEGET stresset de sidste par uger, kan det måske også påvirke dem?
jeg er virkelig frustreret over det. da jeg elsker begge mine katte meget højt. Håber I har nogle lign. erfaringer, og kan derigennem hjælpe mig.
Billedet er taget fornyelig..
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
sep 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 74
maj 2012
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Enes de ellers ok i løbet af dagen?
Måske noget zylkene til både dem og dig selv kan afstresse lidt ...
maj 2012
Hvis det er alvor hvæser, knurre og hyler de næsten, og totter og blod.
Pyyyyh hvor jeg håber det er for sjovt, det kan godt se voldsomt ud, men er der en der piber stopper de straks.
aug 2010
Hankatte-leg kan se værre ud end det er og når de kan ligge sammen, så tror jeg altså ikke at de mener det alvorligt.
Lad kattene komme til dig når de vil snakke, så deler du sol og vind lige på den måde, for så får de den opmærksomhed som de vil have.
sep 2012
tror faktisk jeg har en video.. ved dog ikke om jeg er VIP her, når jeg er på hg..
aug 2010
Altså her slås de hver aften. Elvis skriger som en stukket gris - bare sådan forebyggende imens at Freddie cirkler rundt om ham for derefter at sætte tænderne i et kort sekund indtil Elvis har fået ham til at fortryde...
Her i huset lever de efter devisen:
Den man elsker tugter man - og de elsker hinanden meget højt
sep 2012
den er ikke konveteret endnu, men burde virke snart..
Jeg ved ikke om jeg overdriver.. jeg er bare bekymret? ellers ville jeg jo heller ikke spørge andre til råds.
sep 2012
hvor jeg selv ser det som leg og den lille er en kylling..
men på det seneste er det bare blevet lidt voldsommere.. prøver at optage det næste gang de "tumler"..
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Darling den ældste hun bestemmer og de andre ved det godt men nu har jeg så to unge damer på lidt over et år og de er begyndt at prøve lidt grænser igen altså de ligner de lægger op til leg men tror mere de prøver for alvor at finde deres plads i rangordnen og de får da nogen på lampen af darling som også hvæser af dem.. så mon ikke det bare er det.. ??
maj 2012
aug 2010
Det der er en hankatte-brydekamp!
Eneste forskel fra mine er, at den der ligger nederst knurrer, den skriger ikke.
Lad være med at bekymre dig, det der er uskadelig leg
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
De leger og prøver kræfter, den lille er jo stadig en slutningen af lømmelalderen og skal prøve grænser, og den store skal lige minde om hvem det er der bestemmer..
Det er helt normalt at der jævnligt forsøges at kæmpe om hierakiet, sådan er katte..
sep 2012
Var bange for at de ikke trives.. men hvis I siger at det er helt normalt.. så tror jeg på jer.. så mange mennesker kan vel ikke tage fejl på engang..
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
Så giver de andre ret at det er pure hankat leg og katten som ligger nederst, gør det på den måde så han har mest forsvar oppe med alle fire poter i vejret.
Jeg har desværre ik et klip af hvordan mine opfører sig, men så længe det er markering og brummen. Så det leg og dominans, men flyver der totter og kattene bliver meget skadet - så er det direkte alvor og ikk leg længere, især ikk når du kan se de bliver trynet og trængt i kroge. Samt at kattene kryber langs gulvet og panelerne.
dec 2006
Jeg spørger lige igen - de enes vel ok ellers?
Hvis du er meget stresset pt, har du måske ikke helt samme overskud til at lege med dem og give dem opmærksomhed som du plejer?... Og så må de jo finde ud af at beskæftige sig selv, eller få afløb for nogle frustrationer over, at "mor er mærkelig eller kedelig".
Jeg har også to hankastrater, og her kan det gå voldsommere til, men så stopper jeg det nemt ved at hæve stemmen og aflede deres opmærksomhed til noget andet.
Når de slås, sker det typisk fordi de keder sig. Så hvis de synes, jeg ligger for længe i sengen, så bliver der slåskamp i soveværelset, og hvis jeg så ikke rejser mig hurtigt nok, så flyver totterne. Men så snart jeg siger stop-det-der! eller bare jeg står op, så stopper de med at slås, og vi går i køkkenet og fylder madskåle, og alt er fred og fordragelighed .
Her er det Store Bjarne, der er den stærkeste, men af og til skal Lille Bruno lige udfordre ham, og det kan nogle gange gå voldsommere til, end jeg synes om (jeg kan høre lyden af Bjarnes kløer, der kratter i Brunos hud ). Men det er heldigvis nemt at få dem stoppet, når jeg synes, de går for vidt
maj 2012
sep 2012
har ellers forskelligt legetøj rundt omkring.. og har huler osv..
dec 2006
Som de andre i tråden, tror jeg ikke du skal være bekymret Jeg tager det roligt med mine slagsbrødre, for selv om det af og til bliver lidt for voldeligt for min smag, så omgås de det meste af tiden, sådan som man kan se på billedet herunder
(dovendyr er de)
sep 2012
men sys da de får masser af opmærksomhed.. de kan slet ikke gå forbi mig uden at få et lille nus.. den store af mine er bare så bløøøød.. uh, jeg elsker hans pels..
maj 2012
sep 2012
dec 2006
OT, den tot der, hænger den der altid? (tænker at det i så fald kan være farligt).
maj 2012
Jeg har haft en kat som fangede ting i luften, men han kom ikke med dem
stridende hankatte.. efter 1år