{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

stridende hankatte.. efter 1år {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
jeg har to skønne hankatte. og de er begyndte at strides.
de bogstavelig talt slås.. jeg aner ikke hvorfor de gør det.
har haft dem sammen i over et år nu, og Hubert var 2år, da jeg fik Karlo, som var 3 mdr, tror jeg!
Karlo havde allerede som 12 ugers haft 2 hjem, og hos mig det tredje. Hubert er internat kat, og har været forladt.

jeg vidste godt at der var en risiko ved at sætte 2 hankatte sammen, men det er egentlig gået fint indtil for et par mdr siden. der rejste min kæreste til nord jylland for at gå i skole. og nu slås kattene stort set hver aften. jeg prøver at give dem lige meget opmærksomhed.
min kæreste har/havde et 2 uger ude og 2 uger hjemme job, så sys det er mærkeligt at de først reagere nu, og ikke imens han arbejdede, hvis det kan være årsagen?

jeg har også lagt mærke til, når Karlo "trodser" mig, fx ved at gå på køkkenbordet eller kradser i sofaen, så blir Hubert gal på ham, som om han prøver at beskytte mig, og hjælpe mig med at opdrage Karlo..

jeg har selv været MEGET stresset de sidste par uger, kan det måske også påvirke dem?

jeg er virkelig frustreret over det. da jeg elsker begge mine katte meget højt. Håber I har nogle lign. erfaringer, og kan derigennem hjælpe mig.

Billedet er taget fornyelig..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stridende hankatte.. efter 1år
  • #3   13. nov 2013 Jeg kikkede lige om til dig for, at se om der var oplysninger om kastration, det er der ikke smiley du har to drenge som ikke har fået en god start i livet, den ene har så vidt jeg kan læse, været fra mor for tidligt ( det i sig selv kan give problemer) hvis de ikke er kastreret er det næsten et under, at de ikke allerede har flået hinanden!

  • #5   13. nov 2013 de er fixet smiley

  • #6   13. nov 2013 Så må det være den svære start de har haft? I den situation ville jeg nok få fat i en adfærds behandler som har kat som speciale, for de kan ende med de ellers ikke kan bo sammen mere smiley

  • #7   13. nov 2013 Jeg hæfter mig dog ved, at de faktisk ligger ved siden af hinanden, mon disse kampe bunder så dybt og ikke bare handler om dominans?

  • #8   13. nov 2013 Er det kun om aftenen de slås?
    Enes de ellers ok i løbet af dagen?

    Måske noget zylkene til både dem og dig selv kan afstresse lidt ...


  • #9   13. nov 2013 På min side kan du se flere videoer hvor mine slås ( for sjovt )

    Hvis det er alvor hvæser, knurre og hyler de næsten, og totter og blod.


    Pyyyyh hvor jeg håber det er for sjovt, det kan godt se voldsomt ud, men er der en der piber stopper de straks.


  • #10   13. nov 2013 Hvis der ikke ligefrem er hvæs og knurren samt blod der flyder, så tror jeg ikke at de mener det så alvorligt.
    Hankatte-leg kan se værre ud end det er og når de kan ligge sammen, så tror jeg altså ikke at de mener det alvorligt.
    Lad kattene komme til dig når de vil snakke, så deler du sol og vind lige på den måde, for så får de den opmærksomhed som de vil have.


  • #11   13. nov 2013 Altså de hvæser af hinanden, men KUN under "leg".. min mor mener også det er dominans, men den lille ved udemærket godt, hvor skabet står.. så forstår ikke den store prøver at sætte ham på plads?

    tror faktisk jeg har en video.. ved dog ikke om jeg er VIP her, når jeg er på hg..


  • #12   13. nov 2013 Jamen det kan jo være at den lille har glemt det???

    Altså her slås de hver aften. Elvis skriger som en stukket gris - bare sådan forebyggende imens at Freddie cirkler rundt om ham for derefter at sætte tænderne i et kort sekund indtil Elvis har fået ham til at fortryde...

    Her i huset lever de efter devisen:
    Den man elsker tugter man - og de elsker hinanden meget højt smiley


  • #14   13. nov 2013 http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/10618-leg_eller_alvor?status=1

    den er ikke konveteret endnu, men burde virke snart.. smiley

    Jeg ved ikke om jeg overdriver.. jeg er bare bekymret? ellers ville jeg jo heller ikke spørge andre til råds. smiley


  • #15   13. nov 2013 klippet er en af de milde omgange.. smiley
    hvor jeg selv ser det som leg og den lille er en kylling.. smiley
    men på det seneste er det bare blevet lidt voldsommere.. prøver at optage det næste gang de "tumler"..


  • #17   13. nov 2013 Her er det så hunkattene der slås lidt smiley

    Darling den ældste hun bestemmer og de andre ved det godt men nu har jeg så to unge damer på lidt over et år og de er begyndt at prøve lidt grænser igen altså de ligner de lægger op til leg men tror mere de prøver for alvor at finde deres plads i rangordnen og de får da nogen på lampen af darling som også hvæser af dem.. så mon ikke det bare er det.. ??


  • #19   13. nov 2013 De er da bare nogle bøller smiley som at se mine smiley og efterhånden som den lille bliver større bliver legen lidt voldsommere, for Røde behøver ikke tage så meget hensyn og den lille bliver så fræk, at han skal sættes på plads smiley

  • #20   13. nov 2013 Ha, ha!
    Det der er en hankatte-brydekamp!
    Eneste forskel fra mine er, at den der ligger nederst knurrer, den skriger ikke.

    Lad være med at bekymre dig, det der er uskadelig leg smiley


  • #21   13. nov 2013 Det er da helt normal adfærd..
    De leger og prøver kræfter, den lille er jo stadig en slutningen af lømmelalderen og skal prøve grænser, og den store skal lige minde om hvem det er der bestemmer..

    Det er helt normalt at der jævnligt forsøges at kæmpe om hierakiet, sådan er katte..


  • #22   13. nov 2013 Tak.. det har hjulpet.. har aldrig haft 2 katte før.. på samme tid.. smiley
    Var bange for at de ikke trives.. smiley men hvis I siger at det er helt normalt.. så tror jeg på jer.. så mange mennesker kan vel ikke tage fejl på engang.. smiley


  • #23   14. nov 2013 Altså det der ligner leg, der er det langt værre med min og min mors kat. Hun går direkte i flæsket på sin søster os selvom hun gemmer sig under sofaen. Hun bliver ved med at tirrer hende og der har vi været nød til at adskille fordi det er virkelig voldsomt med sår osv.

    Så giver de andre ret at det er pure hankat leg og katten som ligger nederst, gør det på den måde så han har mest forsvar oppe med alle fire poter i vejret.

    Jeg har desværre ik et klip af hvordan mine opfører sig, men så længe det er markering og brummen. Så det leg og dominans, men flyver der totter og kattene bliver meget skadet - så er det direkte alvor og ikk leg længere, især ikk når du kan se de bliver trynet og trængt i kroge. Samt at kattene kryber langs gulvet og panelerne.


  • #24   14. nov 2013 Det på videoen ser også normalt nok ud for mig smiley (Egentlig mærkeligt at du ikke har set dem slås sådan før).

    Jeg spørger lige igen - de enes vel ok ellers?
    Hvis du er meget stresset pt, har du måske ikke helt samme overskud til at lege med dem og give dem opmærksomhed som du plejer?... Og så må de jo finde ud af at beskæftige sig selv, eller få afløb for nogle frustrationer over, at "mor er mærkelig eller kedelig".

    Jeg har også to hankastrater, og her kan det gå voldsommere til, men så stopper jeg det nemt ved at hæve stemmen og aflede deres opmærksomhed til noget andet.

    Når de slås, sker det typisk fordi de keder sig. Så hvis de synes, jeg ligger for længe i sengen, så bliver der slåskamp i soveværelset, og hvis jeg så ikke rejser mig hurtigt nok, så flyver totterne. Men så snart jeg siger stop-det-der! eller bare jeg står op, så stopper de med at slås, og vi går i køkkenet og fylder madskåle, og alt er fred og fordragelighed smiley .

    Her er det Store Bjarne, der er den stærkeste, men af og til skal Lille Bruno lige udfordre ham, og det kan nogle gange gå voldsommere til, end jeg synes om (jeg kan høre lyden af Bjarnes kløer, der kratter i Brunos hud smiley ). Men det er heldigvis nemt at få dem stoppet, når jeg synes, de går for vidt smiley


  • #25   14. nov 2013 Ja Mitti den lille rod skal der leges en del med, for ellers køre han al sin energi af på de 2 andre, og det kan blive for meget for dem smiley

  • #26   14. nov 2013 Tinka: det lyder PRÆCIS som mine..
    har ellers forskelligt legetøj rundt omkring.. og har huler osv.. smiley


  • #27   14. nov 2013 Åh ja, huler og kurve og træer og legetøj hjælper jo fedt, hvis det er deres mors opmærksomhed de vil ha' smiley og en hurtig slåskamp engang imellem er nok også sjovere end at dappe til en bold eller en legemus.

    Som de andre i tråden, tror jeg ikke du skal være bekymret smiley Jeg tager det roligt med mine slagsbrødre, for selv om det af og til bliver lidt for voldeligt for min smag, så omgås de det meste af tiden, sådan som man kan se på billedet herunder smiley
    (dovendyr er de)


    profilbillede
  • #28   15. nov 2013 mine har puttet sammen en gang i den tid jeg har haft dem.. smiley men de deler gerne en sofa eller min morgenkåbe..

    men sys da de får masser af opmærksomhed.. de kan slet ikke gå forbi mig uden at få et lille nus.. smiley den store af mine er bare så bløøøød.. uh, jeg elsker hans pels..


  • #29   15. nov 2013 Når der skal leges med Mitti, er jeg nød til, at være aktiv smiley der skal leges med fiskestang, med fjer eller mus, det er slet ikke nok bare, at have legetøjet liggende, de bliver også bare træt af det, men når jeg tager et par blodet frem bliver der leget grundigt med dem i noget tid, men der skal mere til smiley

  • #30   15. nov 2013 Leger gerne " a port " med dem.. smiley det sys de er skide skægt.. smiley og så blir de gerne terroriseret med den "tot" der hænger i loftet og næsten ned til gulvet.. smiley så løber de frem og tilbage for at fange den. det er skide skægt.. smiley

  • #31   15. nov 2013 Godt at de kan dele sofa og morgenkåbe smiley .

    OT, den tot der, hænger den der altid? (tænker at det i så fald kan være farligt).


  • #32   15. nov 2013 Øv jeg har endnu ikke haft en kat som gider, at komme med Boldene igen smiley så jeg har et lager og når de alle ligger under sofaen, er legen slut for denne gang smiley

    Jeg har haft en kat som fangede ting i luften, men han kom ikke med dem smiley


Kommentér på:
stridende hankatte.. efter 1år

Annonce