3.570 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Line J
Line J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Forventet levealder for kat med sukkersyge? Forventet levealder for kat med sukkersyge?

Hej alle sammen.
Vores dejlige kat Ajax (norsk skovkat på tre et halvt år) har vi lige fået hjem i dag fra dyrehospitalet efter han var indlagt der i to dage. Vi tog ham til dyrlægen første gang i tirsdags fordi han kastede op og var virkelig svag og ville ikke spise. Dyrlægen gav ham et par sprøjter og sagde at hvis ikke det var bedre onsdag morgen skulle vi ringe igen. Det var så sket ikke bedre så vi var afsted igen med ham onsdag hvor dyrlægen vurdere at han skal have taget blodprøve og at han virkede dehydreret ( på trods af jeg faktisk synes han drak og tissede nærmest mere end normalt) så han synes han skulle indlægges. Dagen efter ringer de fra hospitalet at han stadig er rigtig sløv så de havde taget blodprøve og havde lagt drop og ville så gerne beholde ham derude til dagen efter hvor Blodprøven kom retur og så de kunne holde lidt øje med ham.
Blodprøven viste så at han med alt sandsynlighed har sukkersyge.
Mit spørgsmål er så: hvor længe kan msn forvente en kat kan leve med sukkersyge hvis man får den under kontrol selvfølgelig. Han var stadig sløv da vi fik ham hjem i eftermiddags men her til aften/nat er han tilbage til sit gamle jeg. Vi har fået en sprøjte med insulin som vi skal give ham to gange om dagen plus foder til katte med diabetes ( Hills m/d) hvad erfaring har folk med det? Ajax virker ikke super interesseret i det men vil hellere have det foder han plejer at få ( Royal canin indoor long hair) og hvad med godbidder må han overhovedet få det mere? Han er meget madglad smiley Sorry for romanen men man har lige pludselig så mange spørgsmål smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forventet levealder for kat med sukkersyge?
  • #1   9. nov 2013 Jeg har en sukkersygekat som er hammersvær at få justeret til korrekt insulindosis. Hun er 8 år. Hun får målt fruktosamin her senere på måneden.

Drop tørkost og fodr kun med råt kød og dåsemad med høj protein og lav kulhydrat (ingen korn, majs, sukker osv) Mange små måltider daglig.

Støder der ikke andet til kan de leve et langt og godt liv. Faktisk kan man være heldig at det korrekte foder kan justere blodsukkeret så insulin ikke er nødvendig

• #2   9. nov 2013 Jeg håber aldrig jeg får brug for dit råd Lis smiley men skulle det ske, er det det jeg vil gøre smiley

Line god bedring med din kat.

• #3   9. nov 2013 Line:
    Jeg har også været igennem møllen med en diabetes-kat.
    Hvis den ikke kan lide Hills M/D så prøv Royal Canin Diabetic.

Du skriver at du har fået en sprøjte med hjem. Får den Caninsulin?
    Vi fik ret hurtigt styr på Mads' sukkersyge, men han fejlede andet og der stødte komplikationer til, så levealder vil jeg ikke give et bud på.

Men for at undgå fald i blodsukker, så er det tørkost ad libitum. Et råd herfra:
    Først mad, så insulin, for hvis den en dag nægter at spise, så kan det gå galt med dosis og du skal i gang med druesukkeret.
    Godbidder? ikke med mindre at du selv monitorerer blodsukkeret, som du måler i øret - og det var Mads bestemt ikke glad for.
    Det er en sygdom hvor du skal have et tæt samarbejde med dyrlægen og hvis du holder dig til diætfoder, så skal du såmænd nok få styr på det. Det er også vigtigt at insulin gives på faste tidspunkter - også om søndagen smiley

• Line J
    Line J Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   9. nov 2013 Vi fik en pen med hjem der hedder insulatard som vi fik af dyrlægen. Og Ajax er helt tilbage til sit gamle jeg, vi gav ham insulinen i morges efter mad og har bare sørget for der er mad i skålen stadigvæk. Vi har tænkt os at prøve om ikke Hills maden kunne blive et hit, hvis vi bare blander det sammen med det andet og stille og rolig har mere og mere Hills her de næste par dage, men hvis det ikke er sagen, så vil vi helt sikkert prøve den fra Royal canin vidste ikke de også lavede en smiley

• #5   9. nov 2013 Igen, tørkost er verdens dårligste til en diabeteskat - ALLE mærker også dem der er beregnet til det. Er det nyligt opstået kan man være heldig at fodre sig ud af det med vådt og råt

http://www.katzendiabetes.ch/2878.html

http://yourdiabeticcat.com/protocol.html

• #6   9. nov 2013 Ja her bliver vi så aldrig enige Lis, men så ville det også blive kedeligt smiley
    I øvrigt findes Hills M/D også i dåsefoder smiley

• #7   9. nov 2013 Ingen behøver at være enig med mig - især ikke har man argumenterne i orden -. dem mangler jeg så.

Skal forsøge at finde hvad de forskellige speciel tørfoder indeholder - ingen af dem duer - det der kommer nærmest er Purina

• #8   9. nov 2013 Lidt ned på siden er et skema med hvad gængse tørkost til diabeteskatte indeholder.

(link fjernet)

Igen proteinindholdet skal være højt (Kød) kulhydrat (ris, korn osv skal være lavt, læs her:
    http://www.catinfo.org/?link=felinediabetes

Og Hill's MD - stadig ikke godt nok, så var man bedre tjent med Orijen eller Aplaws kan man ikke finde ud af det med det våde i korrekt kvalitet

• #9   10. nov 2013 Lis:
    især ikke har man argumenterne i orden -. dem mangler jeg så.

Rolig nu, vi rådgiver alle efter egne erfaringer og jeg er sikker på at TS sagtens kan finde ud af at Google smiley

Jeg har gjort mine erfaringer som jeg deler ud af, du har dine og ikke 2 katte er ens, så ingen af os behøver at have ret smiley

• #10   10. nov 2013 Jeg giver bare op - slut herfra. Det er ikke nok at Google - man skal både læse og forstå og i øvrigt sortere i kilderne - det havde jeg gjort med de link jeg smed, igen det kræver man ...

• #11   21. sep 2014 Hej Vi fik konstateret at Kenzo vores dejlige kat har sukkersyge! Og jeg søger en masse gode svar og hjælpemidler! Vi er nyt i det her og derfor er en masse råd velkommmen... Nogen der kan hjælp os!

Kommentér på:
Forventet levealder for kat med sukkersyge?

Annonce