{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.248 visninger | Oprettet:

Mette B
Mette B
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 8

Killinger og mad {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har to fantastiske killinger på 13,5 uger..

Jeg har så lige et foder spørgsmål. De får killinge kost, både tørt og vådt. Men må de også godt få "menneskemad" af nogen art? Og må de få kattesnacks der ikke er til killinger osv.? Er virkelig i tvivl om hvor grænsen går, og vil ikke gøre noget forkert.

De har smagt en halv reje, en teske fuld leverpostej, og et lille bitte stykke ost... Hvilket de elskede.. Men hjælp! Hvad må jeg gi dem og hvad må jeg ikke gi dem!?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger og mad
  • #1   1. nov 2013 Umiddelbart vil jeg mene nej, de må ikke få menneskemad da der er alt for meget salt og andet krydderi i. De må dog gerne få kød, bare ikke hvis det er tilberedt med krydderi. og ben og knogler i kød må heller ikke være tilberedt.
    Men jeg tror gerne de må få godbidder selvom det ikke er killinge-godbider (:

• #2   1. nov 2013 Og så må de selvfølgelig også gerne få råt kød.

• Mette B
    Mette B Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 8
    #3   1. nov 2013 Råt kød - er det samme kød som vi spiser, bare råt? Eller er det noget man køber som kattefoder?

• #5   1. nov 2013 Lad vær med at give dine katte tilberedt mad. Ikke at de ikke kan tåle alt tilberedt mad, men de kan ikke tåle løg, hvidløg og generelt bør de ikke få krydderier og ændringer i deres foder giver nemt racerrøv.
    Råt kød i alle afspejlinger (fisk skal dog have været frosset ned i 24 timer før servering) er godt til katten.
    pålæg er ikke godt, da det indeholder meget salt.
    Katte (typisk voksne katte) har svært ved at tåle lactose

• #6   1. nov 2013 En reje indimellem er ok, men ikke hver dag. Et lille stykke ost også. Trolden elskede ost som lille, og vores lille Simba er også vild med det. Tror det er en killingeting. smiley
    Ellers som de andre siger, råt kød af alle slags, en lille teske creme fraiche, torskerogn (frisk fra fiskehandleren, ikke fra dåse), æg...

• #7   1. nov 2013 Vådfoder, råt kød og tørfoder smiley
    Men fordi at de engang imellem får noget menneskemad dør de altså ikke af, så længe det ikke er dagligt smiley

Kommentér på:
Killinger og mad

Annonce