1.160 visninger
|
Oprettet:
Når katten kommer hjem {{forumTopicSubject}}
Spørger af ren nysgerrighed. Men hvordan/kan? man lære katten ikke at gå på fx borde? Jeg tænker at det da er lidt ulækkert hvis den går på køkkenbordet fx . Og hvad med sådan noget som ikke at kradse på væggene, og ikke at gå udenfor ens have, hvis nu man lukker den ud?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Mht at gå på borde, så er der nogle katte der kan lære det og nogle vil ikke lære det, der er forskellige metoder, men den bedste er at man stopper katten inden den lander på bordet, altså stopper hoppet med hånden og et bestemt nej, for reagere du først når katten er landet så forbinder den ikke no-go med at den er på bordet, men at den er landet..
Du kan også vælge at beklæde dine borde med sølvpapir, katte bryder sig ikke om at gå på sølvpapir, det hjælper på nogle..
Men nu er det jo så også bare det at du kan lære katten ikke at være på ordet når du ser det, men når du ikke er hjemme er der fri leg, husk det, så tør altid borde af inden brug og skæld aldrig katten ud for noget der er sket, for det forstår den ikke, du ender blot med en kat der bliver bange for dig..
Med hensyn til kradsen på vægge, så har jeg aldrig haft det problem, det gælder om at have alternativer til at kradse på, gode høje kradsetræer, så vil må næsten 100% undgå revne vægge og møbler, men husk kradsemulighederne skal være forskellige og i nærheden af hvor du opholder der mest, og gerne flere steder i lejligheden..
maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Jeg havde i nogle dage en bradepande med vand stående på mit sofabord. Og da min hunkat havde været oppe og dyppe poterne ca. 5 gange, så var hun færdig med at hoppe derop. Og det holdt ved, da jeg fjernede vandet.
Men køkkenbordet lærte hun aldrig at lade være. Hun ville gerne sidde og kigge ud af vinduet. Og det på trods af at hun havde masser af andre vindueskarme at ligge i.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
maj 2013
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
maj 2013
maj 2013