{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.997 visninger | Oprettet:

Laila T
Laila T
Følger: 2 Emner: 6 Svar: 51

Vægt på stor killing {{forumTopicSubject}}

Hvor meget skal store killinger tage på i vægt om ugen?
Da vi vejede Krukke første gang, et par dage efter han var dukket op, sagde vægten 1850 gram. Nu 4 uger efter er han oppe på 2500 gram. Er det en fornuftig vækst for en killing på mellem 4 og 5 måneder?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt på stor killing
  • #1   15. okt 2013 min killing som var 17 uger i søndags vejer 2392 g idag og han er fin stor, så det du skriver lyder også rigtig fint det er jo 650 g på 4 uger det er flot så du skal ikke være urolig over hans vægt smiley

• #2   15. okt 2013 man plejer at sige 100 g om ugen, ved så ikke hvor længe de skal det, men det er der nok nogen her inde der kan svare på smiley

• Laila T
    Laila T Tilmeldt:
    sep 2013

#3   15. okt 2013 De 250 gram tog han på allerede den første uge, men han var måske lidt i underskud, hvis han har været uden hjem og mad et stykke tid. Aner jo ikke, hvor han kommer fra og hvor længe han har været alene.

• #4   15. okt 2013 Du skriver at Krukke dukkede op, så jeg formoder han er hittekat, dermed er det muligt at han har sultet et stykke tid, eller i hvert fald kun fået nok mad til at overleve, så han har jo nok spist godt i starten, det er meget normalt..

Når det er sagt så er det jo forskelligt hvor meget vægt der kommer på, for det afhænger jo af størrelsen på katten..

Min Tøsen er en stor huskat på i dag 10 kg. da hun var 12 uger da vejede hun 2500g. ret stor misser i den alder smiley

Min Smilla som er hittekat, hun var ca 4 mdr. da jeg fandt hende, hun vejede 1,4 kg da jeg fandt tog hende ind, da hun lev steriliseret lidt over en måned sener vejede hun 2,4 kg, så hun tog 1 kg på, på ca 5-6 uger. hun havde sultet i 1-2 uger inden jeg tog hende til mig, kun lige fået nok at spise til at hun klarede dagen og vejen..

• Laila T
    Laila T Tilmeldt:
    sep 2013

#5   15. okt 2013 Ja, han er en hittemis, som sov i en af krukkerne på fortrappen indtil vi tog ham ind smiley

Kommentér på:
Vægt på stor killing

Annonce