1.702 visninger
|
Oprettet:
Godt kattemad - hvad kan i anbefale?? {{forumTopicSubject}}
Jeg leder efter noget nyt kattemad, men så vil jeg hører hvad for noget katte mad er er bedst og det man for mest af for pengene.
Jeg har 2 hun katte som er sterlierset og er både ind og ude katte.
Så hvad kan i anbefale???
sep 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 56 Svar: 129
jun 2013
Følger: 8 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 69
Der kommer en hel masse gode tråde op omkring det.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Vådfoder 2-3 gange om dagen eller Råt kød
Eller det bedste: barf
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Du skal huske at dine katte er Obligatoriske Rovdyr, hvilket betyder at de er udviklet til at leve af råt kød. Katte kan slet ikke fordøje kornprodukter og planteføde men rigtig meget foder er stopfyldt med korn(majs, hvede og ris) og grønsager(kartofler ect) som kattene ikke skal bruge.
Jeg Råfodrer selv og er ekstremt glad for at jeg gjorde skiftet og skaffede mig af med al tørkosten. En gang i mellem får de lidt vådfoder uden korn og sukker(1 gang om måneden ca). Det er ligesom at se en flok børn der får lov at få en skål chokolade når de får vådfoder XD
Hvis du ikke er interesseret i råfodring er det næst bedste af servere 80% vådfoder til dine katte. Her er der mange der anbefaler LUX fra Aldi(bruger det selv) da det er ekstremt vigtigt for katte at få meget væske. Tørkosten er alt alt for koncentreret til at de kan drikke nok, specielt fordi katte ikke har nogen naturlig drikkelyst(hunde har drikkelyst). I naturen ville katte få deres væske fra deres bytte dyr.
80% vådfoder, 20% tørksot hvis du har det bedst med at de har noget stående, helst uden korn og sukker.
Derefter nogle dag gamle kyllinger eller kyllinge halse til tand rensning.
Tørkost renser ikek tænder, tørkost er kiks og slider på tænderne som sandpapir før det opløses og sætter sig i tænderne.
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 305
tjek evt. også dette foder i Tyskland http://www.cats-country.de/de/fuer-Katzen/Katzentrockenfutter . Vores katte gider det dog ikke men vores forældre/svigerforældres katte er helt vilde med det og det rimeligt billigt, kornfrit og har et helt vildt højt indhold af Taurin som også er godt for din kat.
det kan være en jungle, at finde ud af hvad der er bedst og selvfølgelig også hvad dine katte kan lide, men der er kun en måde, at finde ud af det på.... prøv dig frem.
Godt kattemad - hvad kan i anbefale??