Sky kat - hvor længe? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
I torsdags hentede jeg broderen til den killing jeg havde.
De er blevet rigtig gode venner og putter sammen, vasker hinanden osv.
MEN - udfordringen er, at Bumle (som han hedder) er MEGET sky overfor os. Når man kommer hen til ham og rører ved ham (hvis han da ikke er rendt sin vej inden), trykker han sig helt ned og kniber øjnene sammen.
Hvis man så sidder og nusser med ham et stykke tid, begynder han at spinde og slapper lidt mere af. Så kan man alligevel risikere at næste gang man går hen til ham, at han render sig vej
Nu har vi jo kun haft ham i 3 dage, så han skal selvfølgelig falde til, men hvor længe skal vi påregne der går, før han holder op med at være så "bange" for os? Der hvor vi hentede ham, var han en rigtig kælepotte og nød at blive nusset, så synes jo det er syndt, at han er blevet sådan
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
Tålmodighed, tålmodighed og tålmodighed. Katte ER ikke ens.
sep 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 37
Er udemærket klar over katte ikke er ens, men synes det er voldsomt, at han er SÅ sky. Selvfølgelig kan de blive skræmte af lyde de ikke er vant til.
Og beklager mange gange min stavefejl - er helt sikker på folk godt ved hvad jeg mener alligevel
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Det er da også skræmmende, at der kommer en kæmpe hen til sådan en lille sjæl.
Tarzan var også lidt nervøs, han var uønsket, men voksede op med hund, mennesker og mor + bror. Menneskene regnede med, at komme af med dem begge, så de var ikke voldsomt meget i hænder.
Lucky luke er internat kat, og valgte mig, han minder om min gamle Lucky på alle måder, han er heller ikke glad for fremmede, og løber sin vej, ligeså snart der kommer nogle ind af døren. Min veninde fik ham dog til, at snuse til hendes hånd første gang, da hun gav ham tid til, at komme til hende.
Held og lykke.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men en kat der er nervøst anlagt kræver tålmodighed og masser af det, men som han lære jer bedre at kende så bliver han også mere tryg, men måske vil han aldrig være tryg ved at i går hurtigt hen mod ham og kæler ham oppe fra, for han kan have oplevet noget i sin killingetid som sidder dybt i ham og som skræmmer ham, selv om de 2 katte er opvokset sammen kan der jo godt være hændt den ene noget som den anden ikke har oplevet..
Jeg syntes du skal prøve at gøre som Josefine skriver sæt dig på gulvet så du bliver mindre (set med katteøjne) snak, leg og kæl med broderen og se om det lokker Bumle hen til jer, leg med ham også, men lad ham komme til jer, langsomt vil han opdage at i slet ikke er farlige og at han kan have tillid til jer, men det sker over tid, og 3 dage er ikke særligt længe, så det skal nok komme bare giv tid
sep 2013
Har også gjort som i har beskrevet med at sidde på gulvet og lege med Bimmer, nusset med ham og haft ham oppe så Bumle netop kunne se det ikke var farligt. Dog er det ikke på nogen måde lykkedes at lokke ham hen til mig - han kommer frem fra sit skjul men går i en bue uden om mig....
Men men - jeg vil prøve at lade være med at gå hen til ham, men i stedet lade ham komme til mig.
Og der kan sagtens være sket noget mens han var lille killing, som Bimmer ikke har oplevet - det er jo slet ikke til at sige for mig.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Og så er der det at selvom de 2 killinger er søskende så behøver de jo ikke at have samme sind, så Bumle kan jo være lidt mere nervøst anlagt, samt at som jeg forstår så er det første gang at Bumle flytter hjemmefra og oplever andet end sin vante trygge hverdag, hvilket i sig selv jo er lidt skræmmende hvis man er en nervøs lille killing..
Nogle katte har jo en masse selvtillid og andre ikke så meget..
Jeg tror på at med tiden og tålmodighed skal han nok blive en kælepotte hos jer også
feb 2012
sep 2013
De er vokset op sammen i et hjem, hvor der har været store børn, hund og en anden kat
Men som sagt er de bare meget forskellige og er ret sikker på at i har ret i, at det nok skal komme og han jo bare er mere nervøst anlagt.
Jeg går stille og rolig frem og forsøger lidt taktikken med, at han skal komme til mig. Derud over lader jeg ham se, at jeg leger med Bimmer, kæler med Bimmer osv så han kan se, at det ikke er spor farligt - og så selvfølgelig på gulvet så man ikke er så stor i kattens øjne
Men datteren er han ikke nervøs ved - kunne da se i går da vi skulle i seng, at han lå og råputtede ovenpå i hende i sengen Så kan godt være jeg rent faktisk har været for ivrig og er gået for hurtig frem i forhold til hvad han har syntes var ok.
Så derfor tager jeg den mere med ro nu - er helt sikker på vi nok skal få en fantastisk kælepotte ud af det.
Og med hensyn til når der kommer gæster og han så måske vil rende sin vej - det er jeg heldigvis ligeglad med for det er MINE katte og det er for MIN skyld jeg har anskaffet dem så hvis bare de gider mig (og selvfølgelig de to andre familiemedlemmer) så er det fint til mig. Behøves ikke have en der smider sig på skødet af alle der kommer ind
feb 2012
Stuekatte og staldkatte har to meget forskellige personligheder
Det er hvad jeg mener med "hvordan er de vokset op". For den ene slags kan meget muligt aldrig blive tam.
Men ja, tålmodighed i massevis og ellers hvad de andre har sagt
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
Min Maine coon er kommet frem og blevet en rigtig frækkert som elsker at lege, men også den dejligste kælekat som elsker at putte i sengen, helst under dynen helt opad min mave. Det går nok ikke længe inden at din lille Bumle kommer til dig/jer.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Sky kat - hvor længe?